Defekt Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg lurer på om det er noen av dere som har noen erfaringer med lyddempede kabinetter. Har kikket litt på microplex.no og funnet frem til noen miditowers fra NoiseControl, men jeg er litt bekymret for hvordan det blir med tempraturen inni dem. Jeg frykter at de kan virke isolerende på varmen og det kan bli litt kinkig, da min silent twin allerede har litt trøbbel. Tips? Erfaringer? Del dem gjerne Lenke til kommentar
thelea Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Støydempningsmatter gir liten ventilasjon, men hvis en har nok med luftinntak nederst i kabinettet og oppe bak, så går det greit. Store vifter med motstand og god luftsirkulasjon gir en rimelig varm, men et stille kabinett. Har selv et fullt støydempet servertower, xp1900, mange hd osv. Temp inne er ca 30grader og cpu 60grader. Ikke så galt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Forresten, ville heller godt for Biltema sine matter (Søk på lyddempingsplate eller noe lignende på siden dems) og kjøpt kabinett utenom. Skal vist være bedre... En del også. også koster de myyyyyyyyye mindre Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Men, kommer ikke lyden ut av hullet der lufta kommer inn? Har kun hatt 3FY, så skjønner ikke helt alt sånt . Finnes det stille gode kabinett-vifter? Skjønner ikke helt desibel-systemet heller... hva gir bråk og ikke? Hvor går grensa når jeg vil ha en tilnærmet lydløs PC? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Finnes det stille gode kabinett-vifter? Hvis du passer på å kjøpe et kabinett som har plass til 12x12cm store vifter, så kan du sette inn slike. De flytter mer luft på lav hastighet enn en liten vifte flytter på høy hastighet. Lavere hastighet = mindre lyd ... en tilnærmet lydløs PC? Skaff deg vannkjøling Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Skal du ha et tilnermet lydløst kabinett bør du støydempe og montere vannkjøling. Det har jeg og jeg holder meg under 30 grader. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hay! Har selv moddet mitt Chiftech kabinett ganske heftig md tanke på støy demping. Har bl.a. kledd alle innvendige flater med blygummi(les:TUNGT) med det hjalp Har foretatt en rette endringer på ting i kabinttet som fragir seg støy og vibrasjoner... Har kun et par ting til jeg ska montere/modifisere før jeg slipper opp for ideer, men da må det jaggu bli stille også Ska legge ut en web side med støydemipings-tips ganske snart. Siden er under utvikling, men innholdet skal skrives og bilder må taas... Hvis noen har innvendinger på hvilken språk jeg skal publisere i, så gjerne kom med dem!!! Har tenkt på skrive på Norsk, men er ikke sikker... (på forhånd takk ) Ellers er vel et godt tips å finne støykildene, og gjøre noe med dem hver for seg... Fortsatt god jul! MVH ZemteX Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Noen som vet om noen andre webshop'er enn Microplex (og Biltema), som selger lyddemping-matter? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 vetke helt, men de selger de kanskje på 3dfxcool.no Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 vetke helt, men de selger de kanskje på 3dfxcool.no De har rimligere støydemp.matter. Men, de hadde ikke det andre stæsj'et jeg skal bestille.. typisk.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Men, kommer ikke lyden ut av hullet der lufta kommer inn? jepp, jeg "oppdaget" det etter at jeg monterte en 120mm Enermax i sidedeksel. Bruker den bare hvis jeg kjører spill, og når den ikke går så høres lyden fra inne i kabinett mye tydligere. "Er lei" av å bruke penger på stillegående PSU og vifter, -prosjektet er å lage ei tilpasset (3cm.klaring) kasse rundt kabinett. F.eks. i 12mm. finerplate, kledd innvendig med støydemp.matter, lakkert i aluminiums farge, tonet plexiglass-dør i front. (+ innvendig katodelys i kassa). Kommer til å la den gå 10-15 cm. ekstra ut på baksiden av kabinett for å få fanget opp støyen fra strømforsyninga. (må også ha noen luftinntak nede i bunn). Kanskje et prosjekt for deg også? Blir iallefall billigere en nytt støydempet kabinett. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Du kunne jo - hvis du har kassa di inntil veggen - rett og slett lage et rør ut fra PC'en inn til rommet ved siden (eller ut ) og sette ei vifte i enden av røret, det vil si i det andre rommet. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Hmm, takker for mange gode innspill, men tenker jeg satser på ferdigbygd støydempet... er litt for lat til å starte noen store prosjekter . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå