Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD-ROM forsvant! Hvordan finner jeg... LØST!

Anbefalte innlegg

Hei.

Plutselig sluttet DVD-ROM-en å virke, og jeg finner ingen løsning. Den er borte fra enhetsbehandling og diskbehandling (så det var en annen tråd om dette, men jeg får ikke samme løsning).

Har denne feilmeldingen i hendelseslista:

"Enheten 'Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device

IDE\CdRomOptiarc_DVD_RW_AD-5170A_________________1.11____\6&1e68d1a9&0&1.0.0' forsvant fra systemet uten først å bli klargjort for fjerning."

Nettopp kjøpt ny PC, og dvd-rom'en ble levert uten programvare.

Kan dere hjelpe meg?

Og dersom jeg skal inn i BIOS, please forklar hva og hvordan. Aldri brukt dette.

Hilsen frustrert gamer.

Endret av Reacher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du går inn i bios å ser om du finner den der.. du trykker sikkert på F2 eller noko sånt, sjå bruksmanual, og så går du på "Boot Priority" eller noko liknande, spørst hvilken bios du har. Se om du finner dvd-rommen der.

8485900[/snapback]

Takk for tilbakemelding, men jeg får ikke dette til. Har Vista (på norsk), og når jeg trykker F1 får jeg bare valg som "starte i sikker modus" etc. Finner ingenting som tar meg videre til enhetsbehandling der. Dessuten er jeg skikkelig amatør :cry:

og vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg finner dvd-spilleren i BIOS...

Lenke til kommentar

Hmmmm. Startet maskinen i sikker modus, da jeg ikke hadde noe bedre å fordrive tiden med, sjekket enhetsbehandling, og plutselig var DVD-ROM'en tilbake. Kjørte så driveroppdatering, og maskinen påstår at den beste driveren allerede er installert...

Og akkurat nå som jeg var i ferd med å "open up a can of whoop-ass", og grisebanke PC'n.

Takk for meg (fram til neste krise).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...