Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kommer festivalbilletter innenfor angrerettsloven?


Melkekartong

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestilt et par billetter til hovefestivalen, men det er en ørliten mulighet for at jeg ikke kan dra på festivalen. Billettservice refunderer i så fall ikke billettene, som er sendt over mail (tenkte evt. at jeg i verste fall kan selge de over qxl, men det føles litt tvilsomt å selge en utskrift fra printeren hjemme :p ).

 

Dersom jeg ikke kan dra; Gjelder angreretten i så fall for disse billettene? De har ikke opplyst om angrerett whatsoever, noe som tilsier at jeg har en enda lengre frist enn 14 dager. I og med at det er 2 måneder til festivalen starter, bør det være mulig å få til dette?

 

Hva tror dere?

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
I angrerettloven står det jo:

 

"§ 1. Virkeområde

       Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted."

 

Så hvorfor skulle den ikke gjelde?  :p

8485747[/snapback]

Spørsmål:

 

Kan eg nytta angreretten når eg kjøper billettar til konsert på nett?

Svar:

 

Ein avtale om kjøp av konsertbillettar er ein enkelstående teneste, kor seljer leverer tenesten på et bestemt tidspunkt eller innanfor et bestemt tidsrom. Så lenge tenesta er kjøpt på nettet er det ikkje angrerett på tenesten.

 

http://forbrukerportalen.no/faq/angre_nett..._konsertbillett

 

§ 19. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

      Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for a) spille- og lotteritjenester

b) enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Oh. Skjønner. Har vel kanskje i så fall ikke mye å stille opp med, da. Selv om jeg er kritisk til at billettservice ikke har den "tjenesten" - greit nok om de ikke vil at folk skal avbestille 1 uke i forveien, men 2 måneder bør ikke ha noe å si fra eller til.

 

Uansett ser det ut til at det blir hovetur allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...