Melkekartong Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hei! Har bestilt et par billetter til hovefestivalen, men det er en ørliten mulighet for at jeg ikke kan dra på festivalen. Billettservice refunderer i så fall ikke billettene, som er sendt over mail (tenkte evt. at jeg i verste fall kan selge de over qxl, men det føles litt tvilsomt å selge en utskrift fra printeren hjemme ). Dersom jeg ikke kan dra; Gjelder angreretten i så fall for disse billettene? De har ikke opplyst om angrerett whatsoever, noe som tilsier at jeg har en enda lengre frist enn 14 dager. I og med at det er 2 måneder til festivalen starter, bør det være mulig å få til dette? Hva tror dere? Endret 27. april 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 I angrerettloven står det jo: "§ 1. Virkeområde Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted." Så hvorfor skulle den ikke gjelde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) I angrerettloven står det jo: "§ 1. Virkeområde Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted." Så hvorfor skulle den ikke gjelde? 8485747[/snapback] Spørsmål: Kan eg nytta angreretten når eg kjøper billettar til konsert på nett? Svar: Ein avtale om kjøp av konsertbillettar er ein enkelstående teneste, kor seljer leverer tenesten på et bestemt tidspunkt eller innanfor et bestemt tidsrom. Så lenge tenesta er kjøpt på nettet er det ikkje angrerett på tenesten. http://forbrukerportalen.no/faq/angre_nett..._konsertbillett § 19. Unntak fra og begrensninger i angreretten Ved annet fjernsalg enn telefonsalg gjelder angreretten ikke for a) spille- og lotteritjenester b) enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom. Endret 27. april 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hey du endret fra §2 til §19 like før jeg skulle påpeke det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Flytter denne til Juss eg, synest den passar betre der. Reaksjoner på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Oh. Skjønner. Har vel kanskje i så fall ikke mye å stille opp med, da. Selv om jeg er kritisk til at billettservice ikke har den "tjenesten" - greit nok om de ikke vil at folk skal avbestille 1 uke i forveien, men 2 måneder bør ikke ha noe å si fra eller til. Uansett ser det ut til at det blir hovetur allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå