nree Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Vist jeg skriver bbkoden [include=index.php] skulle jeg gjerne hatt det slik at index.php ble inkludert.. Er dette mulig å få til? Jeg har altså et script som printer ut info fra en database, før det blir vist på siden går det gjennom et bbkode script som gjør om alt bbkode til det som det skal gjørs om til. Så, er det mulig å erstatte bbkoden med et php script, isteden for html? Vet jeg har sett dette, f.eks på streetzmafia.net, men har ingen aning om hvordan dette lar seg gjøre. På forhånd takk og god helg Endret 27. april 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Noe sånn her? <?php function et_eller_annet($t) { $t = preg_replace("(\[include\=(.+?)\])is", '<?php include '$1'; ?>', $t); return $t; } ?> Tror ikke den vil fungere helt, men noe sånt noe kanskje? Edit: Da skriver du noe sånt på outputen: echo et_eller_annet($string); Endret 27. april 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) PHP koden ble ikke kjørt.. den ble skrevet ut i HTML koden Men takk alikevell.. Endret 27. april 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 har du PHP støtte på serveren da? Har du husket å lagre i .php format? Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Den koden vil bare bytte ut "[include=fil]" med "<?php include("fil"); ?>", ikke kjøre koden. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 <?php $remote = FALSE; // or FALSE $str = "[include=foo.php][include=http://www.foo.bar/foobar.php]"; $include = preg_match_all('/\[include\=(.*?)\]/i', $str, $matches); foreach ( $matches[1] as $k ) { if ( $include > 0 ) { if ( $remote === FALSE ) { if ( ! preg_match ( "#^((http|ftp)s?)://#i", $k)) { include ( $k ); } else { die ( "Remote inclusion not allowed" ); } } else { include ( $k ); } } } ?> Burde fungere. Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Takk, men trenger ikke "remote inclusion protection" Vil det scripte inkludere der du skriver bbkoden eller der funksjonen for bbkoder blir inkludert / satt? Eventuelt kan jeg bare ha [foo] som inkluderer foo.php, men det må bli inkludert på det stedet bbkoden er satt.. For å oppsummere, vist jeg skriver: "Hei og [foo]" Og foo.php inneholder "hallo" skal det til slutt komme: "Hei og hallo" .. Endret 29. april 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Bumper denne litt jeg, siden jeg enda ikke har klart å løse dette Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) <?php function bbinclude($string) { $pattern = '/\\[include\\=([\'"])?([A-Za-z0-9\\\.]*)\\1?\]/'; preg_match_all($pattern, $string, $matches); $filename = $matches[2][0]; $file = file_get_contents($filename); return preg_replace($pattern, $file, $string); } ?> Endret 29. april 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå