Gå til innhold

Hvor kan jeg sende inn en novelle?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge ønsket å skrive en novelle som handler om militære styrker og etteretningsagenter (noe alá Tom Clancy). Jeg har nå skrevet ferdig en novelle, og lurere på hva jeg skal gjøre med den. Jeg har tenkt å vise den til norsklæreren min, men det kunne være spennende å sende den inn til et blad eller noe lignende.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det arrangeres årlig novellekonkurranser for ungdommer. Kommer ikke på hva den jeg tenker på heter. Du kan jo spørre læreren din om han vet noe mer om det? Hvis novella di er sånn seriøst bra kan du jo sende den inn til et forlag, og spørre om de vil se på den. Det hender de gir deg personlige tilbakemeldinger om de mener du er lovende.

Lenke til kommentar
Det arrangeres årlig novellekonkurranser for ungdommer. Kommer ikke på hva den jeg tenker på heter. Du kan jo spørre læreren din om han vet noe mer om det? Hvis novella di er sånn seriøst bra kan du jo sende den inn til et forlag, og spørre om de vil se på den. Det hender de gir deg personlige tilbakemeldinger om de mener du er lovende.

8526359[/snapback]

Det som ofte er litt synd med slike konkurransar, er at dei novellane ofte skal skrivast ut frå ei oppgåve, bilete eller liknande:P Men kan ikkje læraren din hjelpe deg med å finne ut kvar du kan sende den inn dersom han tykkjer at novella er bra?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Lurer også litt på dette. Har mange noveller liggende, men ønsker ikke å vise frem til lærere eller lignende. Novellene mine har en veldig mørk undertone. Har blitt sendt til helsesøster fordi en av novellene mine handlet om en fyr som ønsket å ta selvmord.

Lenke til kommentar

Vel, norsklæreren ville forhåpentlig oppdaget en slik språklig tabbe som "å ta selvmord" hvis du også formulerte deg slik i novellen. Man tar verken mord eller selvmord, man begår dem. Derimot kan man ta livet av seg.

Lenke til kommentar
Lurer også litt på dette. Har mange noveller liggende, men ønsker ikke å vise frem til lærere eller lignende. Novellene mine har en veldig mørk undertone. Har blitt sendt til helsesøster fordi en av novellene mine handlet om en fyr som ønsket å ta selvmord.

8545227[/snapback]

Må innrømme at jeg selv så godt som alltid klarer å snike inn makabre og dystre ting i novellene/stilene mine. Har aldri fått problemer med det.

Ellers er det kanskje mulig å kontakte forskjellige forlag eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...