Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Låser seg i windows

Anbefalte innlegg

Etter at jeg har renset cpu og vifte for støv, installert ny winxp pro så låser den seg av og til også er den normal noen sekunder også er det på'n igjen, dette skjer med en gang winxp loader. I sikkermodus og kun dos fungerer den helt fint.

Har sjekket alt av kabler og ingenting er løst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøvd med en annen driver til skjermkortet?

8485303[/snapback]

Bruker nyeste driver til geforce som dl igår, men nå er det sånn at hvis jeg venter 15min etter win har loadet, så fungerer alt greit. For en mongo pc, har aldri vært slikt før.

Lenke til kommentar

å klokke ned ram/cpu kan og hjelpe

du kan og prøve START/KJØR/dxdiag for grafikk kort errors

Har du sjekka event logg, for feilmeldinger

høgreklikk på "Min datamaskin" og velg behandle også hendelseliste

Slik gjenoppretter du hvis operativsystemet stopper:

Start datamaskinen på nytt og logg på med en konto i gruppen Administratorer.

Åpne Hendelsesliste, arkiver gjeldende loggede sikkerhetshendelser (hvis du vil), og tøm deretter alle hendelser fra sikkerhetsloggen.

Åpne Registerredigering og finn følgende nøkkel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa

Slett og erstatt verdien CrashOnAuditFail, og bruk datatypen REG_DWORD og verdien 1.

Avslutt Registerredigering og start datamaskinen på nytt.

Forsiktig!

Hvis du gjør feil under redigering av registret, kan dette føre til alvorlige feil på maskinen. Du bør ta sikkerhetskopier av alle verdifulle data på datamaskinen før du foretar endringer i registret.

Obs!

Hvis registret tidligere har vært konfigurert med verdien CrashOnAuditFail = 1 og sikkerhetsloggen er full, vil Windows XP slutte å reagere samt vise meldingen "Overvåking mislyktes". Hvis dette skjer, bruker du fremgangsmåten ovenfor.

Du starter Registerredigering ved å klikke Start og Kjør, skrive inn regedit, og deretter klikke OK. Hvis du vil ha mer informasjon om Registerredigering, klikk Emner i Hjelp på Hjelp-menyen i Registerredigering.

Du kan fange opp registerendringer i sikkerhetskopiprosedyrene ved at du passer på å ta med data om systemtilstanden i sikkerhetskopisettet når du tar sikkerhetskopi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...