Gå til innhold

Feil i konvertering fra dvi til pdf

Anbefalte innlegg

Hei

Har brukt Latex gjennom lengre tid, og det har fungert brillefint helt til jeg skulle prøve å bygge en fil på ei maskin som kjører Ubuntu 7.04. Byggingen fra tex til dvi går bra, fra dvi til ps går også bra, men da jeg prøver å gå fra dvi til pdf så blir resultatet litt rart. Hele pdf'en blir kornete, ser på en måte ut som om det ikke er anti-aliasing på fontene. En annen ting er at jeg ikke får særnorske tegn.

Jeg har gått gjennom pakkene og ser ikke at det skal være noe feil der. Det med norske tegn kan fikses med å legge inn babel-pakken, men det har jeg aldri måttet i noen andre linux-distroer...

Så spørsmålet manner ut i hvordan jeg skal få pdf'ene mine til å se bra ut, og hvordan få særnorske tegn på en enkel måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd dvipdf (jeg tror denne også går veien via ps, men kan hende resultatet blir bedre)?

8485109[/snapback]

Det er den jeg bruker, og det er da det blir kornete. Har også prøvd å gå veien fra ps til pdf, men det gir samma resultat...

Lenke til kommentar

Jeg fikk det til med litt knoting. La inn noe som heter Texlive. Skal visstnok være det nye, med nye muligheter og flere pakker osv. Grunnpakken der inneholdt både babel, og ekstrapakken inneholdt alle matematikkpakkene jeg trenger. På en eller annen rar måte, som jeg ikke helt skjønner så ble konverteringa fra dvi til pdf også helt perfekt.

Så nå er det toppers! Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Det er venta at TeX Live vil ta over for dei andre tex systema, da den idag er den med best kvalitet, og som vert mest aktivt utvikle.

Edit: Serlig no som utviklaren av teTeX har droppa prosjektet

I (Thomas Esser) have decided not to make new releases of teTeX any more (May 2006). The information below might get out of date as time goes by. I suggest anybody interested in teTeX to join the TeX Live project.
Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...