Chri3tian Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Gjenforeningen til min kjære som studerer i Sydney nærmer seg, da jeg skal ned noen uker på roadtrip med henne. Spørsmålet som gnager i bakhodet mitt er da.. - MÅ man ha visum, eller "holder det" med ETA (Electronic Travel Authority) Jeg søkte, og fikk innvilget ETA for en måned siden, men nå når reisenervene nærmer seg, så MÅ jeg bare dobbelsjekke ETA'en skal være gyldig som turist til 2008. Please hjelp meg å være helt sikker? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 http://www.dinside.no/php/art.php?id=15298 Men denne artikkelen er 7 år gammel ser jeg. Jeg ville tatt kontakt med den norske ambassade i Australia. Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Var klar over denne, men takk for innspill! Tingen er at visum og ETA skal omtrent være samme greia, jeg trenger bare å få dette dobbelsjekket av noen, slik "I can lay my mind on ease" Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg forstår dette. Og vet at det omtrent skal være samme greia. Men som sagt i forrige post, ta kontakt med ambassaden. Da får du et garantert riktig svar. Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Jepp, jeg kan prøve å sende en mail. Ulempen er at nærmeste som har med visum og gjøre, ligger i Tyskland Håper flere kommer med innspill dog, om noen kan komme med noe nyttig info. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Dette er sakset fra Utenriksdepartementet sin nettside: "Nordmenn trenger elektronisk visum for kortere opphold i Australia. Visum fås gjennom reisebyrå eller på internett (www.eta.immi.gov.au). Visum er gyldig for opphold inntil tre måneder av gangen innenfor en 12 måneders periode. Norge har også en bilateral avtale om arbeidsferievisum med Australia. Slike visum gir nordmenn under 32 år adgang til å oppholde seg og arbeide i Australia i inntil 12 måneder. Mer informasjon finnes på ambassadens hjemmeside: /visas/workingholiday/." http://www.landsider.no/land/australia/rei...se/innreise.htm Google er en fin ting... Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Ja, Google er en fin ting.. som jeg har brukt mye! Jeg var ute etter erfaringer fra noen som hadde vært i AU med ETA, ikke visum. Arbeidsvisum er opp til 12 måneder i gangen ja, dog kun 6 mnd med en arbeidsgiver (For å gi muligheten til å jobbe til australiere). Men seff, at du tok deg bryet med å svare var fint gjort, misforstå meg rett, jeg har bare et ekstremt tilfelle av reisenerver, vil ikke noe skal gå til helvete. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 ETA er et elektronisk visum! Leste du det jeg sakset inn, og åpnet du linken i det samme innlegget? Poenget med ETA er at du slipper å møte opp hos nærmeste ambassade for å få et tradisjonelt visum bestående av stempel i passet. Har du fått innvilget elektronisk visum, blir dette sjekket av immigrasjonmyndighetene via data ved ankomst Australia. Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Og det var det jeg var ute etter Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå