operg Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hei, har et veldig irriterende problem som jeg gjerne vil ha løst. Kort sagt dropper FPSen plutselig etter 5-10 minutter når jeg spiller. For eksempel starter jeg med 40-50 FPS i S.T.A.L.K.E.R, men etter 8 minutter dropper FPSen til 8-10 FPS, noe som ikke er mulig å spille med. Dette skjer i alle spill jeg har prøvd (EVE Online, Counter-Strike: Source, STALKER, Anno 1701). Har nylig reinstallert Windows, problemet eksisterte ikke før jeg reinstallerte. Virussjekk og Ad-Aware er kjørt uten hell. DirectX og skjermkortdriverne (for GeForce 7600GT) er begge nyeste versjoner. Noen som har en ide om hva som kan være galt? Endret 27. april 2007 av operg Lenke til kommentar
operg Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Har funnet ut at hvis jeg minerer spillene ved hjelp av alt+tab forsvinner problemet for en liten stund. (beklager ny post men redigerings-funksjonen virket ikke) Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hei, har et veldig irriterende problem som jeg gjerne vil ha løst. Kort sagt dropper FPSen plutselig etter 5-10 minutter når jeg spiller. For eksempel starter jeg med 40-50 FPS i S.T.A.L.K.E.R, men etter 8 minutter dropper FPSen til 8-10 FPS, noe som ikke er mulig å spille med. Dette skjer i alle spill jeg har prøvd (EVE Online, Counter-Strike: Source, STALKER, Anno 1701). Har nylig reinstallert Windows, problemet eksisterte ikke før jeg reinstallerte. Virussjekk og Ad-Aware er kjørt uten hell. DirectX og skjermkortdriverne (for GeForce 7600GT) er begge nyeste versjoner. Noen som har en ide om hva som kan være galt? 8484304[/snapback] Jeg ville sjekket under Task Manager når FPS-en dropper, hvilke prosesser det er som knekker minnet ditt Om du har andre programmer liggende i bakgrunnen som Firefox, IE, MSN o.l. er dette programmer som har en tendens til å ta litt for mye av det gode Lenke til kommentar
operg Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Er kun spillet som bruker mer enn 10-20mb minne når det kjører. Har også prøvd å avslutte alle andre prosesser enn spillets prosess og systemprosesser, men det endrer ingenting. =/ Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har du sjekket i eventviewer -> system? Se om det ligger noen feilmeldinger som er relatert til minne der. Jeg skal ikke sitte her og si at jeg er skråsikker på at det kan være en minnefeil, men det kan jo uansett være lurt å sjekke. Lenke til kommentar
operg Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Er noen feilmeldinger i hendelseslisten, men finner ingen som er relatert til minnet (de har cdrom, service control manager eller sidebyside som "kilde" alle sammen). Lenke til kommentar
operg Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) -------------- Endret 27. april 2007 av operg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå