Alex ws Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvis noen kan si om hvilke kilder som per i dag benytter seg av den økte båndbredden for fargemuligheter som v.1.3 av HDMI tillater og hvilke display som kan fremvise det i dag og uoverskuerlig framtid,SÅ vil jeg også være med å diskutere HDMI 1.3 kontra 1.2. Forslag til HD DVD filmer eller BD filmer som utnytter dette?? El Venter spent Og tar en pause i stund mens forslagene strømmer på 8489079[/snapback] Jeg mener å ha hørt at enkelte PS3-spill skal utnytte den ekstra båndbredden til HDMI 1.3. PS3 var vel den første signalkilden med 1.3 innstallert. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Kan ikke se noen grunn til at noen skal oppgradere xbox360en sin til denne hvis de har en fra før. Men om skal kjøpe sin første, så er det sikkert et ok alternativ. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hørt om VGA? Blir ikke mer digitalt enn det (eller HDMI for den saks skyld). 8488053[/snapback] No er vel VGA strengt teke analogt, so litt meir digitalt blir det nok... Kay 8488275[/snapback] Uansett får man ikke bedre bilde med HDMI kontra VGA. Begge gir deg 1080p, digitalt. 8488588[/snapback] VGA som gir deg 1080p?? Her er det nok noen som har plantet feil informasjon på deg.. DVI og HDMI er digitalt. VGA er analogt. Du blandet kanskje DVI og VGA? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hørt om VGA? Blir ikke mer digitalt enn det (eller HDMI for den saks skyld). 8488053[/snapback] No er vel VGA strengt teke analogt, so litt meir digitalt blir det nok... Kay 8488275[/snapback] Uansett får man ikke bedre bilde med HDMI kontra VGA. Begge gir deg 1080p, digitalt. 8488588[/snapback] VGA som gir deg 1080p?? Her er det nok noen som har plantet feil informasjon på deg.. DVI og HDMI er digitalt. VGA er analogt. Du blandet kanskje DVI og VGA? 8490124[/snapback] VGA utgangen til X360 støtter 1080p, så det er fakta. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Kjører selv 1080p på en 19" crt skjerm Nå DET er klart bilde det. Edit; via vga, åff kårs. Ja, det er 360. Endret 28. april 2007 av Laland Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Komponent støtter også 1080p, men det er derimot ikke alle HDTVer som har støtte for 1080p via komponent. Eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 StaBBer: Det er riktig. De fleste TV-er støtter maks 1080i (både via komponent og HDMI), men på de nyeste TV-ene begynner det å bli vanlig med 1080p-støtte. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) AudioWe can now definitely confirm that despite its HDMI output, the Xbox 360 Elite still doesn't enable advanced codec support, like Dolby TrueHD. You still have the same three options as you had before: digital stereo, Dolby Digital 5.1, and DD with WMA Pro. When we played back an HD DVD with TrueHD audio (Batman Begins), it just stayed on DD5.1, nothing changed. Bummer, but again, that's what we were expecting. og der forsvant den eneste grunnen jeg hadde til å oppgradere til Elite... Endret 28. april 2007 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Kan nevnes at dette HDD overføringskittet er gratis for de som oppgraderer ; http://loot-ninja.com/2007/04/27/xbox-360-...er-kit-details/ Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hvis noen kan si om hvilke kilder som per i dag benytter seg av den økte båndbredden for fargemuligheter som v.1.3 av HDMI tillater og hvilke display som kan fremvise det i dag og uoverskuerlig framtid,SÅ vil jeg også være med å diskutere HDMI 1.3 kontra 1.2. Forslag til HD DVD filmer eller BD filmer som utnytter dette?? El Venter spent Og tar en pause i stund mens forslagene strømmer på 8489079[/snapback] Det her med økt fargedybde og båndbredde er nå greit nok, da det er få displayer som støtter 1.3 . Vet at de nye samsung lcdene støtter det. Men det jeg er opptatt av er True HD lyd.. Da jeg skal gå til innkjøp av en av de kommende denon recieverne eller onkyo med nettopp støtte for dette. Skal importere en ps3 nå, men får da bare kjørt over optisk foreløbig i 2.0 pcm 8489283[/snapback] Deep color. Det er jo ikke bare displayene som må støtte dette og ha 1.3 inngang og ha paneler som faktisk kan vise alle fargene, men kilden må også være encoded i det også. Og hverken Blu-ray eller HD DVD bruker denne standarden. Så... Hvorvidt det er noen spill for PS3 som gjør det, aner jeg mindre om. Men ser noen sier det allerede i tråden her. Men tråden gjaldt 360, og at forskjellene mellom komponent og HDMI ikke var så store - hvilket ikke er noen bombe i mine øyne. Og det har ikke noe med at det er versjon 1.2 på HDMI på Elite å gjøre i hvert fall. Den kommentaren min der gjaldt noe jeg forsto på en annens innlegg - at det liksom var mulig årsak. Så dette var ikke til deg som sådan. Men mulig jeg misforsto han andre karen også. På lydsiden er jeg enig på en måte. Det stemmer jo det at det er et problem med Xbox 360 og HD DVD. Den kan ikke sende udekodet True HD lyd fordi den ikke har HDMI 1.3 og den kan heller ikke sende True HD lyden som multikanals PCM via HDMI'n den har heller da de ikke har laget True HD dekoder støtte for det i HD DVD softwaren deres ennå. Hvis jeg forsto Amir hos Microsoft rett i hans poster angående emnet da. Men er man slik lydfrik så ville jeg aldri foreslå den spillkonsollen som HD DVD spiller uansett da den bråker for mye for entusiastene. Endret 28. april 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Men er det ikke slik at farger fra deepclour-paletten kan bli sendt istedetfor de 'normale' fra en HDMI-1.3 port, og TV'n viser den nærmeste fargen den finner i billedsoftwaren fra sourcet, slik at man kan motta deepcolour-kontraster på HDMI1.2 port, dersom billedbehandlingen på TV'n er god nok? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 KongRudi, så vidt jeg forstår nå så er vi over i spill på PS3 når det er snakk om deepcolor fordi ingen andre kilder støtter det. Og jeg aner ikke hvor store forskjeller det er der heller selv hvis orginalsignalet beholdes hele veien fra grafikkrendering på skjermkortet til skjermfremvisningen. Og svaret på spørsmålet ditt aner jeg ikke. Sikkert noen entusiaster som har det inne. Ellers - for meg selv - så lenge jeg leser rapporter om at filmstudioenes tester med deepcolor ikke var synlige endringer for testpublikumerne så tar jeg det hele med ro enn så lenge. Og også så lenge BD og HD DVD platene ikke enkodes i det heller. Lett overdrevet sagt - ser jeg svart/hvitt film på fargeTV'n min så er den fortsatt svart/hvitt. Hvordan kilden ble fanget opp, bevart, behandlet er faktisk interessant i denne sammenhengen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hørt om VGA? Blir ikke mer digitalt enn det (eller HDMI for den saks skyld). 8488053[/snapback] No er vel VGA strengt teke analogt, so litt meir digitalt blir det nok... Kay 8488275[/snapback] Uansett får man ikke bedre bilde med HDMI kontra VGA. Begge gir deg 1080p, digitalt. 8488588[/snapback] VGA som gir deg 1080p?? Her er det nok noen som har plantet feil informasjon på deg.. DVI og HDMI er digitalt. VGA er analogt. Du blandet kanskje DVI og VGA? 8490124[/snapback] VGA utgangen til X360 støtter 1080p, så det er fakta. 8490400[/snapback] Jaha... Snodig! Men VGA er jo ikke digitalt, og kan det kjøres så høye oppløsninger via den da? Skjønner ikke det her jeg.. Sorry for lang quote.. Endret 29. april 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Joda, VGA-kabelen støtter 1080p den. "DV-15S Standard VGA Connector Experience High Definition movies and games at up to 1080p resolution Also supports 480p, 720p, 1080i or 1080p Dolby Digital 5.1 Surround Sound output 8-foot long shielded cable" Kilde: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/ Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Angående 1080p over komponent : Can it play HD DVD at 1080p via Component?No. Max HD DVD resolution for Component is 1080i. Over VGA you can get 1080P. Note that this doesn't mean the 360 cannot do 1080p over component, it can. AACS rules limit the max resolution of a HD DVD over component to 1080i. Your XBox will automatically switch resolution to 1080i if you have it set to 1080p when you play a HD DVD. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Kan nevnes at dette HDD overføringskittet er gratis for de som oppgraderer ; http://loot-ninja.com/2007/04/27/xbox-360-...er-kit-details/ 8490748[/snapback] Det ble nevnt i video snutten! Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Du blandet kanskje DVI og VGA? 8490124[/snapback] Faktisk ikke. Jeg blingsa siden jeg visste det fantes overganger mellom VGA og DVI. Då MÅTTE jo begge være digitale. Som nevnt her må HD DVD-lyden være eneste grunnen for meg til å oppgradere. Via HDMI kan man jo få overført de nye formatene; True HD og DTSMA. Nå blir det kun DolbyDigital Plus på folk med XBox som vil se HD DVD. Endret 29. april 2007 av Alex ws Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Dolby Digital plus låter ganske så fantastisk da Og er man så entusiast at man MÅ ha de nye lydformatene så kan umulig en bråkemaker som Xbox360 være en god HD DVD spiller uansett, eller ?? En stand alone Toshiba koster ikke all verden, og prisene er på vei ned på den billigste allerede i USA og England. 360'n er nok først og fremst en spillemaskin og ikke så mye for hjemmekino entusiastene. Tror man skal ha god råd for å gidde å oppgradere til Elite bare for HDMI løsningen og/eller at man trenger komponentinngangen på TV'n til noe annet eller ønsker mindre kabelstyr. 120gb harddisk er jo bra. Men den kan man jo kjøpe utenom også forstår jeg. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Syntes det med HD oppløsning over VGA kabelen høres rart ut... Ta selv en titt i denne guiden over kabler: [Link] Men siden det står på Xboxen (?) så er det vel HD ut i VGA'en da.. Men digitalt er det ihvertfall ikke.. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Dolby Digital plus låter ganske så fantastisk da Og er man så entusiast at man MÅ ha de nye lydformatene så kan umulig en bråkemaker som Xbox360 være en god HD DVD spiller uansett, eller ?? En stand alone Toshiba koster ikke all verden, og prisene er på vei ned på den billigste allerede i USA og England. 360'n er nok først og fremst en spillemaskin og ikke så mye for hjemmekino entusiastene. Tror man skal ha god råd for å gidde å oppgradere til Elite bare for HDMI løsningen og/eller at man trenger komponentinngangen på TV'n til noe annet eller ønsker mindre kabelstyr. 120gb harddisk er jo bra. Men den kan man jo kjøpe utenom også forstår jeg. 8497776[/snapback] Ja, jeg er faktisk helt enig med deg angående DB+. Enkelte spor høres helt fantastiske ut. Men akkurat det gjør at jeg bare får enda mer lyst til å teste TrueHD, siden det skal være flere ganger bedre enn DB+. Selv skjønner jeg ikke all kritikken angående viftelyden til 360. I likhet med alle andre hører jeg den jo. Men det gjelder kun når jeg ikke har lyd fra andre ting. Under spilling eller når jeg ser film, hører jeg den ikke i det hele tatt. Så for meg er det nesten ikke problem. Kun under de stilleste partiene i filmen kan den være en liten stemningsdreper, men det klarer jeg strengt tatt å leve med. På den annen side er Elite såpass Elite i prisen, at jeg snarere vil kjøpe meg en standalone-spiller for å få meg gromlyden. De har jo analoge lydutganger og, slik at enhver reciever vil være kompatibel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå