Ozelot Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Var er skummelt med å ikke ville bli gjenkjent? Kanskje en ikke vil ha trynet sitt i arkivet til purken? 8539143[/snapback] Da er det gått meg hus forbi om "purken" tar bilder av lovlydige blitzere. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Er vel helst navn og denslags som havner i arkivet, gjør du deg fortjent til bilde tviler jeg at du får beholde maska på. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Bruker maskering for å ikke bli gjenkjent og for å komme lettere unna f.eks. tåregass. Siden våpnene ikke var tatt med skulle de heller ikke brukes. Spørsmålet er uansett om det kan defineres som våpner. 8539104[/snapback] Hva er det som er så skummelt med å bli gjenkjent lurer jeg på da. 8539120[/snapback] Var er skummelt med å ikke ville bli gjenkjent? Kanskje en ikke vil ha trynet sitt i arkivet til purken? 8539143[/snapback] Det skjønner du om du tenker deg om. De som ikke vil bli gjenkjent er som regel de som har ønske om å begå kriminalitet og komme seg enna med det. For eksempel bankranere og blitzere som har tenkt å provosere politiet og begå herverk på omgivelsene. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Bruker maskering for å ikke bli gjenkjent og for å komme lettere unna f.eks. tåregass. Siden våpnene ikke var tatt med skulle de heller ikke brukes. Spørsmålet er uansett om det kan defineres som våpner. 8539104[/snapback] Hva er det som er så skummelt med å bli gjenkjent lurer jeg på da. 8539120[/snapback] Var er skummelt med å ikke ville bli gjenkjent? Kanskje en ikke vil ha trynet sitt i arkivet til purken? 8539143[/snapback] Det skjønner du om du tenker deg om. De som ikke vil bli gjenkjent er som regel de som har ønske om å begå kriminalitet og komme seg enna med det. For eksempel bankranere og blitzere som har tenkt å provosere politiet og begå herverk på omgivelsene. 8540488[/snapback] Veldig godt poeng! Ingen som har tenkt til å være lovlydige skulle ta til skade av å bli gjenkjent av politet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Man kan ikke nekte folk å gå med kleder foran ansiktet, men det virker jo litt mistenkelig å gjøre det. Går man med finnlandshette i snøstorm midt på vinteren så virker det normalt, går man i banken midt på sommeren med finnlandshette så vil man se ut som at man ikke har tenkt å ta ut penger på ærlig vis. Det samme gjelder blitzerne her, de har ingen naturlig grunn til å skjule ansiktet så man vil gjerne mistenke at de har uredelige hensikter. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Når TV2 i samarbeid med politiet identifiserer mennesker i blitzmiljøet og sammenligner dem med terrorister og det som verre er så er det ikke noe rart at folk maskerer seg. Men de fleste maskerer seg altså ikke. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har ingenting mot Blitz miljøet selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i alt de står for. Syns de unge lar seg ( bestikke ) for lett av sin foreldre-generasjon, enten det er penger, mobiler, datamaskiner eller annet utstyr. Hvordan skal det gå med disse unge som har vent seg til ( bestikkelser ) i ung alder når de senere trer inn i arbeidslivet, da tenker jeg på korupsjon som jeg desverre tror er langt mere utbredt enn hva de fleste tror. Ett sted må de jo være, og jeg syns virkelig det Norske ( sosial ) demokrati trenger noe opposisjon fra de yngre og de noe til årskomne. At FRP og Høyre ikke liker Blitz miljøet er jo forståelig, om noe tid vil de knapt like seg selv, Erna har jo fått ny look, muligens for å tekkes de mere perfekte i sin egen andedam. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Enig med ulfjoh01. Det er veldig verdifullt med slike "avvikere". Betakker meg for et strømlinjeformet samfunn som ikke tolererer forskjeller. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Enig med ulfjoh01. Det er veldig verdifullt med slike "avvikere". Betakker meg for et strømlinjeformet samfunn som ikke tolererer forskjeller. 8542622[/snapback] Har vi ikke dette allerede? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har vi ikke dette allerede? 8542783[/snapback] Nei, det synes jeg ikke, men hvis de "rettenkende" får makten så blir det bare verre. Jeg får sånn passe gåsehud av alle disse tyggegummislafsende bittesmå moralistene som skriker og bærer seg om alle disse voldelige, utagerende og dårlig kledte menneskene som forpester deres lebensraum. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har ingenting mot Blitz miljøet selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i alt de står for.Syns de unge lar seg ( bestikke ) for lett av sin foreldre-generasjon, enten det er penger, mobiler, datamaskiner eller annet utstyr. Hvordan skal det gå med disse unge som har vent seg til ( bestikkelser ) i ung alder når de senere trer inn i arbeidslivet, da tenker jeg på korupsjon som jeg desverre tror er langt mere utbredt enn hva de fleste tror. Ett sted må de jo være, og jeg syns virkelig det Norske ( sosial ) demokrati trenger noe opposisjon fra de yngre og de noe til årskomne. At FRP og Høyre ikke liker Blitz miljøet er jo forståelig, om noe tid vil de knapt like seg selv, Erna har jo fått ny look, muligens for å tekkes de mere perfekte i sin egen andedam. 8542574[/snapback] Foreldregenerasjonen bestikker de unge, ja.. Hva med oss unge som ikke lar seg bestikke og fortsatt er mot Blitz? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Foreldregenerasjonen bestikker de unge, ja.. Hva med oss unge som ikke lar seg bestikke og fortsatt er mot Blitz? 8542851[/snapback] Hvilke egne erfaringer har du med Blitzere/miljøet? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Voldtekter, tagging, gjengkriminalitet, rasisme og bankran er også avvik som er med på å gi et samfunn med mer variasjon, men det er fortsatt imot norsk lov, og folk flest er sterkt imot dette. Kaste stein, ramponere eiendom går mye under det samme for min del. Det er gode grunner til at folk flest ikke driver med eller synes så mye om denne slags aktivitet. Argumentet om at alt som er annerledes skal vekk og alle skal være like er på trynet etter min mening. Det er absolutt ikke det dette handler om. Det handler om at loven er lik for alle, og å ikke tolerere pøbelskap og at fare for voldelige opptøyer skal kunne brukes som et pressmiddel. Jeg tror at hovedgrunnen til at Blitz fortsatt har huset sitt er at det er frykt for at helvette skal bryte løs hvis man tar fra dem dette. Noe som ble bevist veldig riktig i Danmark. Skal dette være slik ting blir avgjort i et demokratisk land? Mulig mitt syn på blitz er noe gammeldags og kanskje ikke like nyansert som blitz er i sin helhet, men jeg vil tro at mange deler mitt syn og at de siste hendelsene ikke har hjulpet deres sak og vunnet forståelse blandt folk flest. Hovedpoenget mitt er at Blitz har ingen rett på særbehandling med tanke på lokaler og i forhold til norsk lov. Folk flest har en såpass grei konsekvensanalyse gående i hodet at man skjønner at kaster man brostein på folk, så havner man fort i jern med påfølgende straffesak. Går man til angrep på politiet så er man rett og slett blåst i huet etter min mening. 1 Det kommer ikke noe godt ut av det. 2. Du vil mest sannsynligvis bli arrestert og få problemer. 3. Politiet er bare der for å holde ro og orden, er det dem man skal rette sinnet mot? 4. Det kan skade saken ved at folk får en misvilje mot siden disse er på. I de fleste land ville slike demonstranter fått grisejuling av politiet før de rakk å si "politibrutalitet". Jeg sier absolutt at dette ikke er riktig, men jeg påpeker at politiet i Norge er temmelig greie å ha med å gjøre og det å skulle skade disse fordi man er uenig med natos politikk er helt på trynet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Voldtekter, tagging, gjengkriminalitet, rasisme og bankran er også avvik som er med på å gi et samfunn med mer variasjon, men det er fortsatt imot norsk lov, og folk flest er sterkt imot dette. Kaste stein, ramponere eiendom går mye under det samme for min del. Det er gode grunner til at folk flest ikke driver med eller synes så mye om denne slags aktivitet. Argumentet om at alt som er annerledes skal vekk og alle skal være like er på trynet etter min mening. Det er absolutt ikke det dette handler om. Det handler om at loven er lik for alle, og å ikke tolerere pøbelskap og at fare for voldelige opptøyer skal kunne brukes som et pressmiddel. Jeg tror at hovedgrunnen til at Blitz fortsatt har huset sitt er at det er frykt for at helvette skal bryte løs hvis man tar fra dem dette. Noe som ble bevist veldig riktig i Danmark. Skal dette være slik ting blir avgjort i et demokratisk land? Mulig mitt syn på blitz er noe gammeldags og kanskje ikke like nyansert som blitz er i sin helhet, men jeg vil tro at mange deler mitt syn og at de siste hendelsene ikke har hjulpet deres sak og vunnet forståelse blandt folk flest. Hovedpoenget mitt er at Blitz har ingen rett på særbehandling med tanke på lokaler og i forhold til norsk lov. Folk flest har en såpass grei konsekvensanalyse gående i hodet at man skjønner at kaster man brostein på folk, så havner man fort i jern med påfølgende straffesak. Går man til angrep på politiet så er man rett og slett blåst i huet etter min mening. 1 Det kommer ikke noe godt ut av det. 2. Du vil mest sannsynligvis bli arrestert og få problemer. 3. Politiet er bare der for å holde ro og orden, er det dem man skal rette sinnet mot? 4. Det kan skade saken ved at folk får en misvilje mot siden disse er på. I de fleste land ville slike demonstranter fått grisejuling av politiet før de rakk å si "politibrutalitet". Jeg sier absolutt at dette ikke er riktig, men jeg påpeker at politiet i Norge er temmelig greie å ha med å gjøre og det å skulle skade disse fordi man er uenig med natos politikk er helt på trynet. 8542985[/snapback] Du skyter spurver med Adolfkanoner ... Avvikere definert av de tyggegummislafsende moralistene jeg sikter til kan like gjerne være kunstnere som "egentlig" ikke har "livets rett", eller en innvandrer med drømmer som ikke lar seg forklare med det språket som moralisten "bare" kan forstå, og så videre. Den konsekvensanalysen din halter etter min mening, fordi det hører til sjeldenheten at det stakkars poilitiet blir pepret med brostein, og jeg har den formeningen at de faktisk ser frem til den minste lille singelstein som treffer skjoldet, for deretter å gaule ut: Geronimo! Jøss så flott at du vofser etter forhold hvor politiet grisebanker folket, og det før de klarer å forsvare seg. Det er nettopp nå i nyhetsbildet en sak vedrørende en rabiat, og et "litt" overivrig poiliti. Ønsker du flere slike saker? Du stemmer nok sannsynligvis FRP du, og da ønsker jeg deg god bedring. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Når TV2 i samarbeid med politiet identifiserer mennesker i blitzmiljøet og sammenligner dem med terrorister og det som verre er så er det ikke noe rart at folk maskerer seg. Men de fleste maskerer seg altså ikke. 8542364[/snapback] Det er vel sjelden annet enn de som oppfører seg som terrorister som blir identifisert og sammenliknet med terrorister. Hvor har du forresten dette fra? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Foreldregenerasjonen bestikker de unge, ja.. Hva med oss unge som ikke lar seg bestikke og fortsatt er mot Blitz? 8542851[/snapback] Hvilke egne erfaringer har du med Blitzere/miljøet? 8542862[/snapback] Jeg kan bare gjøre meg opp meninger ut fra det jeg ser i nyhetene og leser i avisene, men vandalisme og steinkasting appellerer ikke til meg... Lenke til kommentar
iselilja Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det ble kasta to steiner under NATO-demoen, og ifølge mine kilder nede i demoen var det en nynazist som skapte bråk Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Voldtekter, tagging, gjengkriminalitet, rasisme og bankran er også avvik som er med på å gi et samfunn med mer variasjon, men det er fortsatt imot norsk lov, og folk flest er sterkt imot dette. Kaste stein, ramponere eiendom går mye under det samme for min del. Det er gode grunner til at folk flest ikke driver med eller synes så mye om denne slags aktivitet. Argumentet om at alt som er annerledes skal vekk og alle skal være like er på trynet etter min mening. Det er absolutt ikke det dette handler om. Det handler om at loven er lik for alle, og å ikke tolerere pøbelskap og at fare for voldelige opptøyer skal kunne brukes som et pressmiddel. Jeg tror at hovedgrunnen til at Blitz fortsatt har huset sitt er at det er frykt for at helvette skal bryte løs hvis man tar fra dem dette. Noe som ble bevist veldig riktig i Danmark. Skal dette være slik ting blir avgjort i et demokratisk land? Mulig mitt syn på blitz er noe gammeldags og kanskje ikke like nyansert som blitz er i sin helhet, men jeg vil tro at mange deler mitt syn og at de siste hendelsene ikke har hjulpet deres sak og vunnet forståelse blandt folk flest. Hovedpoenget mitt er at Blitz har ingen rett på særbehandling med tanke på lokaler og i forhold til norsk lov. Folk flest har en såpass grei konsekvensanalyse gående i hodet at man skjønner at kaster man brostein på folk, så havner man fort i jern med påfølgende straffesak. Går man til angrep på politiet så er man rett og slett blåst i huet etter min mening. 1 Det kommer ikke noe godt ut av det. 2. Du vil mest sannsynligvis bli arrestert og få problemer. 3. Politiet er bare der for å holde ro og orden, er det dem man skal rette sinnet mot? 4. Det kan skade saken ved at folk får en misvilje mot siden disse er på. I de fleste land ville slike demonstranter fått grisejuling av politiet før de rakk å si "politibrutalitet". Jeg sier absolutt at dette ikke er riktig, men jeg påpeker at politiet i Norge er temmelig greie å ha med å gjøre og det å skulle skade disse fordi man er uenig med natos politikk er helt på trynet. 8542985[/snapback] Du skyter spurver med Adolfkanoner ... Avvikere definert av de tyggegummislafsende moralistene jeg sikter til kan like gjerne være kunstnere som "egentlig" ikke har "livets rett", eller en innvandrer med drømmer som ikke lar seg forklare med det språket som moralisten "bare" kan forstå, og så videre. Den konsekvensanalysen din halter etter min mening, fordi det hører til sjeldenheten at det stakkars poilitiet blir pepret med brostein, og jeg har den formeningen at de faktisk ser frem til den minste lille singelstein som treffer skjoldet, for deretter å gaule ut: Geronimo! Jøss så flott at du vofser etter forhold hvor politiet grisebanker folket, og det før de klarer å forsvare seg. Det er nettopp nå i nyhetsbildet en sak vedrørende en rabiat, og et "litt" overivrig poiliti. Ønsker du flere slike saker? Du stemmer nok sannsynligvis FRP du, og da ønsker jeg deg god bedring. 8543077[/snapback] Jeg tygger ikke så mye tyggegummi, men jeg ser ikke helt hva det skulle ha med saken å gjøre. Alle som diskuterer dette kan vel kalles en moralist på en eller annen måte. Det handler vel om hva man mener er riktig. Det å påstå at jeg og andre som mener noe av det samme som meg ikke skjønner "språket" som blir snakket finner jeg ganske nedlatende og et dårlig argument. Jeg driter i hvordan folk går kledt, at de har andre politiske meninger enn meg, men voldelige demonstrasjoner og alt det måtte innebære synes jeg bør være forbeholdt når ting virkelig går til helvette. Ikke fordi man er uenig i Natos politikk. Det er ikke ofte politiet blir skadet under slike demonstrasjoner, men det skjer. Det som plager meg mest er at oppegående folk ikke tar avstand fra den voldelige delen av demonstrasjonene. Jeg vil påstå at det man ser i videoene lagt ut på dagbladet.no viser mer enn at en "minste lille singelstein treffer skjoldet" bla. der folk prøver å stikke politiet med stokkskjeftene på flaggene. I danmark ble vel et par skadd + noen sivile pga kasting av stein. Jeg ser ikke hvordan denslags skal styrke noens sak. Hvordan greide du å komme frem til konklusjonen at jeg vil ha forhold der politiet grisebanker folk? Les igjen, poenget mitt er at det å prøve å skade det norske politiet fordi man er uenig i en politikk er på trynet. Og saken du snakker om er norsk-afrikaneren som ble kvelt under arrestasjon i Trondheim da han gjorde motstand. Synes det er rart at ingen hoder rullet for å være ærlig. Sannsynligvis ble et grep som blir omtalt som "kyllingen" benyttet og jeg kan ikke forstå hvordan politifolk greier å fortsatt ta i bruk det ytterst farlige grepet fortsatt etter flere dødsfall. Vil tro at resultatet av granskningen gjenspeiler noe det at de som etterforsker er tidligere politifolk selv og dermed blir det ikke helt objektivt og er uheldig. Vil mene at det bør komme forandringer, men et problem blir å få folk som er mer egnet til jobben og som fortsatt har stor forståelse av hvordan politiet arbeider. Og hvordan i helvette kom du frem til at jeg stemmer Frp? FYI så stemmer jeg ikke Frp og vil nok aldri gjøre det. Det å stemme Frp er i dag fyfy blandt de fleste mer intellektuelle lag. Dermed tar jeg det at du påstår at jeg mest sannsynligvis stemmer Frp som et billig forsøk på å stemple meg som idiot i manges øyne her. Og ønske meg god bedring? Der bare bekrefter du hvordan jeg tolket denne spekulasjonen din. Jeg har ingen planer om å bli med ned på det nivået med deg. Hva med å diskutere saken og la argumentene tale, la folk stemple meg som idiot selv, utifra hva jeg mener og står for? Lenke til kommentar
mr_white Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Man kan overhodet ikke forsvare blitzernes oppførsel med at såkalte "avvikere" beriker samfunnet.. Det er også vel grovt å sette likhetstegn mellom blitzere og kunstneres alternative livsstil. Og dessuten, man må ikke stemme FrP for å kritisere blitz, når selv ultraradikale personer i RV har sett seg lei av blitz sine metoder. Det er ingen tvil om at dette er en gjeng kriminelle som ikke fortjener samfunnets velsignelse i det hele tatt. Riv Blitz! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det ble kasta to steiner under NATO-demoen, og ifølge mine kilder nede i demoen var det en nynazist som skapte bråk 8543830[/snapback] Dine "kilder nede i demoen" er ikke verdt en dritt så lenge de ikke har dokumentasjon, er du klar over det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå