Gå til innhold

diskusjon rundt blitzmiljøet

Anbefalte innlegg

Fra det jeg har sett av bilder så er det ingen ting som tyder på at gassen ble brukt på den måten du beskriver. Da var det snakk om små kjappe dusjer av de som kom for nærme når de sklle angripe. Det var ikke noe dusjing av folkemengder eller lignende.

Men jeg har selvsagt bare sett et utklipp på TV, så jeg vet ikke hva som ar skjedd der kamera ikke var.

8509922[/snapback]

Gassen ble også brukt mot hele mengden når de var på retrett. Men det verste er at gassen ble brukt under massearrestasjonen når folk var sperret inne på et lite område. Ingen gjorde noe tegn til å angripe politiet eller lage kvalm, likevel ble gassen brukt. Kanskje fordi politiet ikke lenger må teste den på seg selv og derfor må teste den på andre... (OK, det er rein spekulasjon :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drev ikke demonstrantene og angrep, trakk seg tilbake, angrep, trakk seg tilbake og holdt på sånn en stund? Var ihvertfall det som ble sagt på nyhetene. Om det stemmer er det vel naturlig av politiet å bruke gass selv om de trakk seg tilbake. Tåregass brukes også til å splitte store folkemengder, om det er ønskelig. Viktig å ikke bytte pepperspray og tåregass, tåregass er som jeg nevnte tidligere en relativt mildt reaksjonsform. Det vet alle som har vært i CS-kammeret i militæret. Men jeg regner ikke med at mange på venstresiden har vært der.

Lenke til kommentar

Godt du ikke hinter til meg, da jeg ikke har en politisk side. Jeg er hverken venstre- eller høyreradikal, de har begge gode og dårlige sider. Jeg har vært i militæret og som røykeren jeg var gikk jeg tom for pust ganske fort når jeg skulle rense gassmasken. Jeg kunne nærmest puste fritt inne den lille bunkeren. Dersom dette er gassen de bruker er den totalt ubrukelig. Da er det jo bare å trekke seg ut av skyen og fortsette som før. Dersom å argumentere for 'de få' betyr at jeg befinner meg på venstresiden, så har jeg ikke noe problem med at slike som du muligens stempler meg som det.

Lenke til kommentar

Nei, nå mente jeg den venstresiden som var ute i gatene og drev pøbleri. Så du trenger ikke å bekymre deg for å bli stemplet av "slike som meg". :hrm: Men du tok poenget mitt, CS-gass er ikke ment for å skade/uskadeliggjøre. Slik som politiet bruker det blir det brukt for å spre grupper med folk. Pepperspray derimot er nok mye værre. Politiet burde brukt det neste gang.

http://no.wikipedia.org/wiki/T%C3%A5regass

Forøvrig, i slike diskusjoner som dette er det igrunn irrelevant hvorvidt personer står til høyre eller venstre på den politiske skalaen. T

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Nei, nå mente jeg den venstresiden som var ute i gatene og drev pøbleri.

Så du kan se ut fra oppførsel hvilken politisk side de støtter? :p

Jeg så en del rødsvarte flagg, men jeg tror jeg så noen som kunne være hvemsomhelst også. Du må vel ikke fullt støtte venstresiden selv om du mener Nato står for mye galt her i verden? Tror jeg trekker meg fra denne diskusjonen da jeg egentlig ikke har kunnskap nok til å diskutere den :blush:

Lenke til kommentar

8515982[/snapback]

Man kan dessverre se slikt til en viss grad. Det blir en grov generalisering, men steinkasting, palestinaskjerf, rufsete bekledning og slagords-roping er en kombinasjon man ser mye oftere i sammenheng med venstresiden enn høyresiden.
Lenke til kommentar

Jeg så en del rødsvarte flagg, men jeg tror jeg så noen som kunne være hvemsomhelst også. Du må vel ikke fullt støtte venstresiden selv om du mener Nato står for mye galt her i verden? Tror jeg trekker meg fra denne diskusjonen da jeg egentlig ikke har kunnskap nok til å diskutere den  :blush:

8515982[/snapback]

Er det ikke en generell enighet om at det var den radikale venstresiden som aksjonerte mot politiet? Eller skal du begynne å kverulere på det og nå ;)

Lenke til kommentar

Blitzerne er helt enkelt en type mennesker som tror de kan gjøre som de vil! Kaste stein når de vil, Sparke når de vil, gjøre hærværk når de vil osv. osv.

Bruk deres eget sprengstoff til å bombe hele huset og fjern dem fra åpen gate...

Litt ot: Skjønner heller ikke folk som går i palestina skjerf, nesten uten å vite at palestina er et land...

:nei::nei:

Lenke til kommentar
Fåreligger(?) det forresten noen dokumentasjon på at de som okkuperer blitz-huset har søkt om å få ha det til .... et eller annet ?

8516808[/snapback]

Det skrives "foreligger". :)

For å svare på spørsmålet, så har jeg aldri hørt om noen som helst slags form for dokumentasjon på at blitz kan få bruke huset. Slik jeg har skjønt det er det rett og slett en godtatt okkupasjon av kommunal/statlig eiendom.

Lenke til kommentar

Blitz har en avtale med Oslo Kommune om bruksretten til huset. Blitzhuset har i så måte aldri vært okkupert så vidt jeg vet, det ble overlatt til "blitzerne" for 25 år siden etter at flere tomme hus ble okkupert i protest mot boligløshet og eiendomsspekulasjon.

Lenke til kommentar
Blitz har en avtale med Oslo Kommune om bruksretten til huset. Blitzhuset har i så måte aldri vært okkupert så vidt jeg vet, det ble overlatt til "blitzerne" for 25 år siden etter at flere tomme hus ble okkupert i protest mot boligløshet og eiendomsspekulasjon.

8516923[/snapback]

Men foreligger det noen formell avtale mellom "Blitz" (som egentlig bare er en subkultur, ikke en reell organisert gruppe) og Oslo Kommune?

Lenke til kommentar

8516923[/snapback]

Men foreligger det noen formell avtale mellom "Blitz" (som egentlig bare er en subkultur, ikke en reell organisert gruppe) og Oslo Kommune?

8516980[/snapback]

Ja.

Lenke til kommentar
...det ble overlatt til "blitzerne" for 25 år siden etter at flere tomme hus ble okkupert i protest mot boligløshet og eiendomsspekulasjon.

8516923[/snapback]

Dette viser jo at blitzerne har vært riv ruskende gale helt fra starten av. "Jeg ser du ikke bruker huset ditt, da tar jeg det."
Lenke til kommentar

Ingen andre enn meg som reagerer på hykleriet til en organisasjon der flertallet visstnok er imot vold, så lagrer de kasse på kasse med slagvåpen, murstein, knallskudd ol. i klubbhuset? I såfall virker det for meg som at blitzhuset ikke gjenspeiler alle brukerne sine. For meg er det helt ulogisk at et flertall som er imot voldsbruk skal tillate det færretall som er for voldshandlinger å bruke deres felles hus til oppbevaring av arsenal for gateslag.

Lenke til kommentar
Ingen andre enn meg som reagerer på hykleriet til en organisasjon der flertallet visstnok er imot vold, så lagrer de kasse på kasse med slagvåpen, murstein, knallskudd ol. i klubbhuset? I såfall virker det for meg som at blitzhuset ikke gjenspeiler alle brukerne sine. For meg er det helt ulogisk at et flertall som er imot voldsbruk skal tillate det færretall som er for voldshandlinger å bruke deres felles hus til oppbevaring av arsenal for gateslag.

8517915[/snapback]

Godt poeng!

Jeg foreslår at de kastes på dør, så pusser man opp huset slik at Oslo slipper å ha det, slik det er nå, som en del av byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...