Gå til innhold

diskusjon rundt blitzmiljøet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er flott at noen driver sin egen greie når de ikke passer inn i A4 samfunnet. Det jeg derimot er drittlei av er denne meningsløse demonstreringen. Disse er slettes ikke opptatt av å kjempe for en sak, men å ha voldelige demonstrasjoner som livsstil. Et annet poeng er at jeg ikke forstår hvorfor de på død og liv må ha et hus mitt i Oslo sentrum.

Lenke til kommentar
skal vell også nevnes at de 2-300 som deltok på den voldelige delen utgjør en temmelig stor del av blitzmiljøet og de mest aktive jeg kjenner der er hele tiden med på voldelige demonstrasjoner, anngrep på ambasader osv.

8484639[/snapback]

Det er korrekt, men det var et fåtall i den "uformelle" demonstrasjonen som var voldelige. Demonstrasjonen forserte et gjerde som ikke var beskyttet av politiet. Det kan man selvsagt mene var galt, personlig så ser jeg ikke på det som noe problem. Når de kom fram til neste gjerde som var beskyttet av politiet så stilte de seg noen meter fra gjerde og laget mye støy og det ble visst holdt noen appeller. Her gikk noen personer over grensa og angrep politiet, som svarte med å servere tåregass til hele demonstrasjonen.

Lenke til kommentar

Enig i at blitz i seg selv er ett bra initiativ. Det legges utrolig mye arbeid i det sosiale rundt miljøet og engasjementet er imponerende, bare synd at de skal ødelegge dette ved å være såppas intolerante og voldelige. Men i huset sitt er det vell kanskje blandt de hyggeligste man finner, forutsatt at du ikke er for ulik dem

Lenke til kommentar

At denne gjengen med forvirrede "fjortiser" har fått herje rundt i Oslo's gater i over 20 år er for meg en gåte av dimensjoner. Har møtt og pratet med en del av disse såkalte blitzerne, og det bare bekreftet mistankene mine om at disse amøbene ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Rusfritt miljø my ass!!

Lenke til kommentar
Jeg synes det er morro hvordan folk heier på Blitz samtidig som de fordømmer andre grupper som mener noe upopulært eller oppfører seg på samme måte.

8484743[/snapback]

Har tenkt på det samme, er ikke mye forståelse for andres tankegang akkurat :roll:

Lenke til kommentar
Enig i at blitz i seg selv er ett bra initiativ. Det legges utrolig mye arbeid i det sosiale rundt miljøet og engasjementet er imponerende, bare synd at de skal ødelegge dette ved å være  såppas intolerante og voldelige. Men i huset sitt er det vell kanskje blandt de hyggeligste man finner, forutsatt at du ikke er for ulik dem

8484710[/snapback]

Men nå er det vel en "viss" fare for at de mister huset, leiekontrakten spesifiserer at vold ikke skal forekomme, og vi har jo alle sett hvordan det har gått. De hundre kassene med stein og eksplosiver som ble avdekket er nok det politikerene trenger for å få kastet de ut derfra.

olsen: 260 personer ble forøvrig anholdt i Akersgata i går kveld, jeg vil påstå at det er mer enn bare et par personer. kilde

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Når jeg snakker om Blitzmiljøet så snakker jeg generelt, og ikke om enkeltpersoner. Det er stor forskjell på det og å 'skjære alle over en kam'.

Jeg er helt sikker på at det finnes en god del bra mennesker som også er innom blitz. Men det betyr ikke at jeg ikke anser blitzmiljøet som et arnested for idioti og negative og samfunssfientlige holdninger.

Når det gjelder grupper som ikke er A4 så aksepterer jeg alle som ikke medfører bråk, vold, herverk og kriminalitet.

8484590[/snapback]

Jewg kan nevne i fleng andre arnesteder for idioti og negative og samfunnsfiendtlige holdninger, og enda bedre enn det har disse tildels menneskefiendtlige holdninger i tillegg. Det gjelder noen av de stuerene politiske/religiøse organisasjonene vi dessverre har.

Her er forøvrig Blitzhusets egen versjon:

Blitz stormet som hevn

Etter at politiet arresterte over 260 personer på vei hjem etter den

uformelle demonstrasjonen ved NATOs toppmøte, gikk politiet til razzia på Blitz. Politiet

begrunnet dette med demonstrasjonen ved Rådhuset, men det skjedde intet i den

demonstrasjonen som kunne rettferdiggjøre en slik aksjon.

Politiet hevder at de har funnet en eske med knallskudd og det de kaller "hjemmelagde

bomber" på Blitz, men at de ikke vet om dette skulle brukes i NATO-demonstrasjonen. I og med

at NATO-demonstrasjonen forlengst var over, er det opplagt at smellskuddene ikke skulle

brukes i demonstrasjonen. Tvert i mot var disse tatt hånd om av Blitz for å hindre at de kom

ned til byen. Dette er ikke snakk om bomber, det er såkalte kanonslag som lager høye smell.

Men Blitz har ikke bruk for den type virkemidler for å lage en støydemo. Vi benyttet oss av

trommer, rop og slagord for å bli hørt inn på middagsselskapet for NATO. Derfor hadde vi

fjernet disse kanonslagene fra folk, nektet folk å ta dem med og låst kanonslagene inne for

å hindre at de ble en del av demonstrasjonen. Det er NATO som kaster bomber, ikke Blitz!

Når det gjelder kassene med stein som ble funnet på huset, vet politiet godt at de stammer

fra tiden huset var under stadige angrep fra nazister, og politiet viste de samme kassene

frem til pressen også etter en razzia i 1995. De var like uaktuelle for bruk under

demonstrasjoner den gang som nå.De har ligget og samlet støv i over 20 år!

Når det gjelder kanonslagene er de av helt ny dato, og det at de ikke kom ned til

demonstrasjonen er et uttrykk for at Blitz har utvist stor ansvarlighet, gjennom å ta hånd

om dem og hindre at enkeltpersoner har tatt dem med til en demonstrasjon med mange

mennesker.

Det er politiet med deres razzia som tilspisser situasjonen, ikke Blitz som hindret disse

kanonslagene i å bli brukt under demonstrasjonen. Derfor oppfordrer vi alle til ikke å la

politiets lenge planlagte aksjon overskygge at Blitz nå fyller 25 år.

Historien til Blitz inneholder mange håpløse storminger fra politiets side. De har ikke

klart å fjerne oss til tross for alle forsøk på kriminalisering, og de skal hvertfall ikke

klare det denne gang! Blitz blir!

Denne pressemeldingen er den eneste uttalelse Blitz kommer til å gi om denne razziaen, og

vil de nærmeste dagene konsentrere oss om å feire vårt store jubileum.

Hilsen

Blitz

:)

Lenke til kommentar
olsen: 260 personer ble forøvrig anholdt i Akersgata i går kveld, jeg vil påstå at det er mer enn bare et par personer. kilde

8485617[/snapback]

Det var hele demonstrasjonen som ble arrestert. Politiet sperra av heile gata og arresterte samtlige, inkludert blant annet en fotograf fra Dagbladet på jobb. Dette var etter at demonstrasjonen var oppløst og på vei hjem.

Lenke til kommentar
At denne gjengen med forvirrede "fjortiser" har fått herje rundt i Oslo's gater i over 20 år er for meg en gåte av dimensjoner. Har møtt og pratet med en del av disse såkalte blitzerne, og det bare bekreftet mistankene mine om at disse amøbene ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen. Rusfritt miljø my ass!!

8484852[/snapback]

Hvem i huleste har sagt at det er rusfritt på blitz? :dontgetit:

Herjer de rundt i oslos gater? WTF? Eneste gangene jeg ser blitzere herje i gatene er når de demonstrerer. (noe som forsåvidt er helt greit så lenge de ikke yter vold)

Hva slags samtale har du hatt med dem?

Lenke til kommentar
Blabla-journalisten ble umiddelbart løslatt. Og 'på vei hjem' er vel en lettere omskriving av sannheten, om man skal tro massemediene og politiet på det punktet. :p

8486179[/snapback]

Politiet og media sier jo det samme! Arrestasjonene skjedde etter at demonstrasjonen var oppløst og demonstrantene trakk seg tilbake. Om de skulle tilbake til blitz eller hjem er irrelevant. Arrestasjonene ble gjort fordi politiet skulle inn i blitz-huset.

Lenke til kommentar
Blabla-journalisten ble umiddelbart løslatt. Og 'på vei hjem' er vel en lettere omskriving av sannheten, om man skal tro massemediene og politiet på det punktet. :p

8486179[/snapback]

Politiet og media sier jo det samme! Arrestasjonene skjedde etter at demonstrasjonen var oppløst og demonstrantene trakk seg tilbake. Om de skulle tilbake til blitz eller hjem er irrelevant. Arrestasjonene ble gjort fordi politiet skulle inn i blitz-huset.

8486265[/snapback]

Du mener politiet lett kunne sirkle inn flere hundre mennesker som var oppløst fra hverandre?

Lenke til kommentar

8484852[/snapback]

Hvem i huleste har sagt at det er rusfritt på blitz? :dontgetit:

Herjer de rundt i oslos gater? WTF? Eneste gangene jeg ser blitzere herje i gatene er når de demonstrerer. (noe som forsåvidt er helt greit så lenge de ikke yter vold)

Hva slags samtale har du hatt med dem?

8486244[/snapback]

I leieavtalen med Oslo kommune står det spesifisert at Blitzhuset skal være rusfritt. Dette gikk blitzerne med på, men de har jo gang på gang vist at de er en gjeng med hyklere.

Selvfølgelig har de herjet rundt i Oslo's gater! Hvilken planet er det du lever på egentlig? Det er ikke lenge siden disse verdiløse individene gikk til angrep på den danske ambassaden. Og det er ikke første gang de lager kvalm i Oslo.

Jeg prøvde faktisk å ha en normal samtale med noen av disse menneskene, noe som faktisk var umulig da det bare kom ufortåelige gloser, meningsløse kamprop og snøvlelyder fra de.

Når disse apekattene tramper rundt på Youngstorget på 1. mai med parolen "Slipp Fangene Fri", så kan man jo ikke gjøre noe annet enn å flire av dem. Det er tydelig at det mangler noe vesentlig opp i topplokket på disse.

Lenke til kommentar
En ting jeg kanskje synes er litt problematisk er at de sleger alkohol uhindret til folk i alle aldre og at det er fri flyt av hasj/pot der inne

8484427[/snapback]

Er langtifra fri flyt hasj der, hasj er mye lettere å kjøpe andre steder i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...