Gå til innhold

Hvordan forandre tid og dato for filer og mapper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan man forandrer tid og dato for filer og mapper i Windows.

Har prøvd å høyreklikke på en fil, men det er ingen fane for dette under Egenskaper.

8484193[/snapback]

Hvis du skal forandre opprettelses datoen må du tukle med fil "headeren". (Eller bare kopiere fila en gang. Du får da en ny opprettelses dato i "headeren", men hvis du skal lure noen dataingeniører fungerer det ikke) Skal du bare endre på endret dato er det enklere. :)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Skjønte ikke svaret ditt. Jeg har ikke tenkt å 'lure' noen.

Jeg ønsker bare at time of creating tid/dato skal være det samme som

når jeg først opprettet filen (word, excel, jpg, etc). Har problemer med at hver gang jeg kopierer filer (i forhold til backup) så endres tiden.

Lenke til kommentar
Skjønte ikke svaret ditt. Jeg har ikke tenkt å 'lure' noen.

Jeg ønsker bare at time of creating tid/dato skal være det samme som

når jeg først opprettet filen (word, excel, jpg, etc). Har problemer med at hver gang jeg kopierer filer (i forhold til backup) så endres tiden.

8490866[/snapback]

Åja, du skal ha det tilbake? Vanskelig å tolke utifra det du skrev. Nei det går ikke, ikke hvis du ikke vet når du den ble opprettet første gang?

Lenke til kommentar

Dersom du ønsker å endre noen av tidsstemplene til en individuell fil (sist lagret, ect.), kan du eksempelvis benytte mitt selvsagte verktøy som er vedlagt i denne posten. Den fungerer imidlertid kun enkeltvis - dersom du skal endre flere filer, bør du nok google litt (evt. kan jeg forsøke å inkorporere den funksjonaliteten i programmet).

FileDate.zip

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Dersom du ønsker å endre noen av tidsstemplene til en individuell fil (sist lagret, ect.), kan du eksempelvis benytte mitt selvsagte verktøy som er vedlagt i denne posten. Den fungerer imidlertid kun enkeltvis - dersom du skal endre flere filer, bør du nok google litt (evt. kan jeg forsøke å inkorporere den funksjonaliteten i programmet).

8491694[/snapback]

Kan man se at man har endret datoen?

Lenke til kommentar
Kan man se at man har endret datoen?

8491735[/snapback]

Mener du om det er mulig å se at filen har blitt endret tidligere? I så fall er svaret nei.

 

For øvrig, last ned programmet på nytt om du har lastet det ned. Jeg måtte fikse en bugg i programmet.

8491872[/snapback]

mm. Prøvde og fikk feil, gjorde ikke det nå.

 

[Ganske off-topic]

Vet dette er litt dumt eksempel. Men i Prison Break så kunne de ikke bruke et bevis pga det var kopiert og tidstempelet var dermed feil. Kunne man brukt programmet ditt og så kvitta seg med presidenten? :)

[/Ganske off-topic]

Lenke til kommentar
[Ganske off-topic]

Vet dette er litt dumt eksempel. Men i Prison Break så kunne de ikke bruke et bevis pga det var kopiert og tidstempelet var dermed feil. Kunne man brukt programmet ditt og så kvitta seg med presidenten? :)

[/Ganske off-topic]

8492188[/snapback]

Som programmet mitt viser, er filstemplene i NTFS/FAT (som alt annet metadata) lette å modifisere og dermed neppe holdbart som bevis (i det virkelige liv). Hvorvidt dette kunne ha reddet presidenten, er ikke noe jeg kan uttale meg om, da jeg ikke har sett Prison Break.

Lenke til kommentar

Ok. La meg prøve å forklare litt bedre. Jeg har scannet inn en del bilder fra oppveksten min, og en del av disse har påskrevet tid og dato enten på bildet eller på baksiden.

 

Når jeg scanner inn vil PC'n da bruke scannings tidspunktet som time of creation for det digitaliserte bildet. Jeg ønsker å endre dette til når bildet opprinnelig ble tatt, slik at jeg lettere kan automatisere i forhold til scripting osv.

 

Håper dette var forståelig.

Endret av christdi
Lenke til kommentar
Når jeg scanner inn vil PC'n da bruke scannings tidspunktet som time of creation for det digitaliserte bildet.  Jeg ønsker å endre dette til når bildet opprinnelig ble tatt, slik at jeg lettere kan automatisere i forhold til scripting osv.

8496160[/snapback]

Kunne du ikke bruke et program (eksempelvis det jeg lastet opp ovenfor) til å utføre dette da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...