kimo78 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hey alle sammen. Finnes det noen greie nettsteder som har informasjon om forskjellige teknikker og tips for hvordan man lager et mest mulig smooth brukergrensesnitt i .Net Framework. Da tenker jeg på ytelse og at ikke controller repainter og hakker på skjermen ved bevegelse, smoothest mulig lasting av et Form. Rett og slett at grensesnittet konstrueres på best mulig måte. Selve programmeringsbiten er jeg god på(flere års erfaring med programmering i .Net) , men må ærlig innrømme at jeg kan bli bedre på å utforme selve grensesnittet, og det er det jeg prøver på nå. Hadde satt pris på et lite dytt i riktig retning NB: Dette gjelder Windows applikasjoner og ikke ASP.Net webapplikasjoner. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Du kan jo ta en titt her: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb328626.aspx Lenke til kommentar
kimo78 Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 ahh.. hadde ikke sett den før. Takker Lenke til kommentar
kimo78 Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Fortsetter denne tråden Jeg trenger hjelp til noe helt konkret. Jeg har utviklet en slags kalender-control, på mange måter lik den man finner i MS Office Outlook. Denne controllen inneholder mange andre controller, som f.eks Panels, TableLayoutPanels, Buttons, Labels osv... Problemet mitt er at grensesnittet her er utrolig tregt. Spesielt når man resize'r og hvis man bringer selve vinduet tilbake til front etter å ha vært bak et annet vindu. Dette er skikkelig plagsomt og virker ikke mye profesjonellt. Jeg har prøvd å kutte ned på antall child-controller jeg bruker, men dette programmet er for ganske omfattende så det er ikke mye jeg kan utelukke. Alt av controller har DoubleBuffering uten at det fikset problemet heller. Noen som vet hvilke grep man kan ta for å fikse dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Når man tegner egne kontroller er det UTROLIG VIKTIG at du IKKE bruker CreateGraphics til å tegne, men Paint event eller OnPaint funksjonen. Jeg har sett veldig mye kode som bruker CreateGraphics, men den skal som regel ikke brukes (finnes unntak). Dette gjør at man slipper å ha på doublebuffer (som er veldig prosessor og minnekrevende) og i beste fall bruke e.ClipRegion til å finne ut hva du må tegne på nytt. Bruk Control.Invalidate() for å tvinge kontrollen til å tegne på nytt. Skru av CausesValidation på alle kontrollene på formen (dette gjør at kontrollen ikke blir tegnet på nytt for hver kontroll som oppdateres) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå