Nonsens Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) ...for voldtekt. 38 prosent av de spurte kvinnene mener kvinnen er helt eller delvis ansvarlig for å ha blitt utsatt for seksuelle overgrep dersom kvinnen ikke har sagt tydelig nei til mannen. Nesten 50 prosent av kvinnene i alderen 18 til 29 år mener dette. http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/26/498925.html Så det er vel godt mulig at den andre undersøkelsen - som har fått alt av kvalmende politisk korrekte politikere til å be menn om å skjerpe seg, gå i seg selv og endre holdninger - faktisk gjenspeiler den generelle folkemeningen blant både kvinner og menn. Men selvfølgelig så er dette et poeng som media og politikerne ikke er interessert i å fronte. Neida, fra denne undersøkelsen trekker de heller frem at 4 av 10 kvinner i løpet av sitt liv (det er vel rimelig å anta at en kvinne møter tusenvis av ulike menn i ulike situasjoner i løpet av sitt liv) har hatt erfaring med negativ seksuell oppmerksomhet. Endret 27. april 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Litt morsom lesning, men om statistikken holder vann er en annen sak.. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Den holder vel omtrent like mye (lite) vann som den andre undersøkelsen med spissede spørsmål og svaralternativer ja Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Litt forskjell i typen overskrift på kvinnesiden vs mannesiden ja. Men så er dagbladet en typisk kvinneavis... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Poenget er vel at hvis jeg går midt på natten i en gate som er kjent for mange ran og generelt være et utrygt område og har penger stikkende løst opp av lomma og vifter med en bunke i neven samt flasher en dyr klokke osv så er det veldig stor sannsynlighet at jeg blir ranet selv om jeg i teorien burde kunne gå trygt gjennom gaten. Hvis en jente går med svært lite klær gjennom samme gate så utsetter hun seg for en høy voldtektsrisiko. For å si det litt ekstremt: Om en jente ble kastet naken inn i et fengsel med kun menn som hadde lange dommer, så VIL hun bli voldtatt mange ganger uansett om har rettigheter eller bør være trygg. Tanken er vel om en jente kan ta forholdsregler for å redusere risikoen, på samme måte som alle andre tar forholdsregler i livet for å redusere andre risikoer. Jeg har selv ingen problemer med å forstå at enkelte jenter er mer utsatt for å bli voldtatte, selv om jeg skjønner at de har rett til å gå i fred. Og hvis de det gjelder ikke skjønner dette, så bør de ikke bli så sure neste gang de selv blir ofre. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er du for dødstraff eller bot ved brudd på trafikkregler når du har en fødende kone i baksetet? Fatter ikke hvorfor de inkluderer helt og delvis i samme spørsmål .. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Poenget er vel at hvis jeg går midt på natten i en gate som er kjent for mange ran og generelt være et utrygt område og har penger stikkende løst opp av lomma og vifter med en bunke i neven samt flasher en dyr klokke osv så er det veldig stor sannsynlighet at jeg blir ranet selv om jeg i teorien burde kunne gå trygt gjennom gaten. Tanken er vel om en jente kan ta forholdsregler for å redusere risikoen, på samme måte som alle andre tar forholdsregler i livet for å redusere andre risikoer. Ja, dette er poenget mange overser. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Så det er vel godt mulig at den andre undersøkelsen - som har fått alt av kvalmende politisk korrekte politikere til å be menn om å skjerpe seg, gå i seg selv og endre holdninger - faktisk gjenspeiler den generelle folkemeningen blant både kvinner og menn. 8483627[/snapback] Forstår jeg deg riktig når du sier at kvinner faktisk har skyld i å bli voldtatt, og at andre kvinner mener det bare underbygger den påstanden? Tanken er vel om en jente kan ta forholdsregler for å redusere risikoen, på samme måte som alle andre tar forholdsregler i livet for å redusere andre risikoer. Ja, dette er poenget mange overser. 8525739[/snapback] Bra poeng! Jenter trenger ikke kjøre Bruce Willis stuntet bare fordi de kan! Likevel så er det ikke deres feil at voldtekten skjer, men samtidig så er det lovt å tenke seg om! Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Så det er vel godt mulig at den andre undersøkelsen - som har fått alt av kvalmende politisk korrekte politikere til å be menn om å skjerpe seg, gå i seg selv og endre holdninger - faktisk gjenspeiler den generelle folkemeningen blant både kvinner og menn. 8483627[/snapback] Forstår jeg deg riktig når du sier at kvinner faktisk har skyld i å bli voldtatt, og at andre kvinner mener det bare underbygger den påstanden? 8526297[/snapback] Langt i fra. Jeg bare påpeker at synspunktene som menn kom med (måten spørsmålet var stilt på førte forøvrig til at man endte med 'galt' synspunkt hvis man faktisk kunne tenke seg at det en gang i blant hendte at kvinner satte seg i dumme situasjoner som kunne føre til overgrep (det var IKKE snakk om voldtekt i spørsmålet)) førte til at 'alle' menn ble stemplet som kåte griser uten respekt for kvinner. Og når altså kvinner har synspunkter i samme retning (forøvrig VELDIG mye grovere enn det i den andre undersøkelsen - og således langt mer kvinnefiendtlig) så blir det ikke nevnt i media i det hele tatt. Et godt eksempel på at undersøkelse #2 ikke passet inn i medias forutinntatte mening om hvordan dette skulle vinkles. Endret 3. mai 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Langt i fra.***snapp*** Et godt eksempel på at undersøkelse #2 ikke passet inn i medias forutinntatte mening om hvordan dette skulle vinkles. 8527075[/snapback] Aha! Da henger jeg med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå