hitokiri Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Tro det eller ei: Nå finnes det SIM-kort som har GPS-mottaker innebygget. Les mer Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Interessant. Jeg håper leverandører i Norge vil tilby dette, forhåpentligvis om ikke alt for mange år og til en bra pris. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hoax? Jeg er 99,9999998% sikker på det. Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Man skulle nesten tro det, ja Selskapet har en nettside: http://www.blueskypositioning.com/ Det virker i alle fall som et eksisterende produkt. Men kanskje det blir vaporware. Lenke til kommentar
AtotheK Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Håper ikke det slår til med tanke på oss som brukte over 5 lapper på N95 Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Interessant dette. Hvis det blir gps i sim- kortet, kan en jo bruke plassen som var der gps- mottakeren var før, til å ha flere funksjoner. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Interessant dette. Hvis det blir gps i sim- kortet, kan en jo bruke plassen som var der gps- mottakeren var før, til å ha flere funksjoner. 8484736[/snapback] Nå er det langt fra alle telefoner som har en innebygd GPS-mottaker Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis denne sensoren skal være så følsom, hvorfor har de ikke klart å få en bedre inn i N95 som er x antall ganger større? Lenke til kommentar
israrkhan Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Mod: Hmm, mulig jeg tar feil men slik jeg leser dette, er det bare en software-løsning...(slik du på netcom/telenor sine GSM-kort har en egen extrameny til f.eks opplysningen, saldo o.s.v), som kun bruker A-GPS, og ikke GPS; d.v.s posisjonering via GSM-baser, som også gir ut posisjoneringsdata via en egen A-GPS server tilkoblet basen...(avansert form for noe ala Netcom Buddy-funksjon)... Med andre ord, ikke noen form for mottaker for GPS-satelitter som er bygd inn i sim-kortet.... Endret 28. april 2007 av neofix Lenke til kommentar
torerr Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Tja, om simkortet har innebygget GPS-mottaker vil det få konsekvenser for signalene. Simkortet er på mange telefoner ganske bra gjemt i telefonen. Skeptisk. Hørte fra en fyr at hans N95 fungerte bra på GPSen da han åpnet/skøv opp telefonen slik at tastene kom til syne. GPS mottakeren ligger visst under tastene. Men om han lukket mobilen var GPSen helt ubrukelig. Den brukte evigheter på å oppdatere seg etter å ha kommet ut av tunnel o.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg