Hayer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hei Her er koden Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php $tbl_name = "news"; mysql_connect("localhost", "xxx", "xxx")or die("Cannot connect to news server!"); mysql_select_db("news")or die("Cannot select database!"); $sql = "SELECT * FROM $tbl_name"; $result = mysql_query($sql); while($rows = mysql_fetch_array($result)){ $rows['nyhet'] = nl2br($rows['nyhet']); $rows['overskrift'] = nl2br($rows['overskrift']); echo "ID : "; echo $rows['id']; echo "<br>"; echo "Overskrift :"; echo $rows['overskrift']; echo "<br>"; echo "Nyhet : "; echo $rows['nyhet']; echo "<br>"; echo "<br>"; } mysql_close(); ?> Problemet er at jeg ikke får ut noen ting, ja jeg har lagt noe inn i databasen... Hvis jeg tar på sånn at php viser feil får jeg noe om at den ikke klarer å finne tabelen.. HJELP! Lenke til kommentar
Scix Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Funksjonen for feilmelding heter mysql_error() Den skriver ut siste feilmelding fra mySQL Mine øyner finner ikke skrivefeil i koden din vertfall Edit: Leste feil. *Leser koden din på nytt* Ser du har samme navn på databasen og tabellen? kontroller at det faktisk er tilfelle... Ellers burde den koden kjøre uten feil... Endret 27. april 2007 av Scix Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Tror man kan støte på problemer hvis databasen og tabellen heter det samme...prøvde i hvert fall det samme og fikk noen feilmeldinger. Prøv å bytte tabellnavnet eller databasenavnet til noe annet du Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Tror dette er feil: $sql = "SELECT * FROM $tbl_name"; Koden vil nok lese $tbl_name som en string og ikke en variabel. Prøv dette: $sql = "SELECT * FROM {$tbl_name}"; Endret 27. april 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 lol, webhosten min som satt opp tabelen trodde jeg mente flere new's tabeler... xD så hva bare å sette inn "new" istedefor "news"... Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hehe, det var så enkelt ja mhbakke Nei, man trenger ikke det. Jeg skriver uten sånn selv, og det funker fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå