josteinsen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har installert en evaluerings versjon på en av mine eldre bærbare for å teste ut om det er noe jeg kan mestre, men får ikke til enkel fildeling engang Finnes det noen nettsteder som har enkle steg-for-steg tips og triks for å sette opp og bruke windows server 2003? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hva skal du bruke dette til? Teste AD og DC? Policy's på brukere etc? http://www.learnwindows2003.com/FreeVideos...CFQ4rlAodSFmXPQ Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Takk for linken Så jeg må aktivere Active Directory go Domain Controller for at maskinen skal fungere some filserver? På "mangage my server" har jeg kun aktivert file server, print server og opprettet delte mapper der. Skal ta en titt på de videoene og resten av det som ligger på linken du ga meg Endret 27. april 2007 av josteinsen Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 AD og DC trenger du bare om du skal leke rundt med brukernavn og policys. Bare aktiver vanlig fildeling så skal dette gå fint. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 AD og DC trenger du bare om du skal leke rundt med brukernavn og policys. Bare aktiver vanlig fildeling så skal dette gå fint. 8483776[/snapback] Skjer ikkeno her Har koblet maskinen til router med ethernet kabel (doh) Kommer dog ikke på nett med den med IE eller windows update. Kan nesten virke som den ikke er koblet til routeren. Kanskje serveren må "kobles til ruteren", eller det er noe brannmur som ikke slipper meg inn på routeren. Når jeg ser på nettverktilkoblings ikonet nederst på oppgavelinjen ser jeg at under "aktivitet" så har den kun sendt noen få bytes men ikke mottatt noen. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 På tide med litt feilsøking da vet du! Sjekk IP'er osv Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Greit nok med feilsøking hvis man vet hva man skal se etter. Når jeg sjekker ruteren så ligger maskinen med win2003 server på listen over DHCP klienter, men "serveren" nekter å gå på nett. Har forsøkt å slå av brannmur men det hjelper ikke. Lokal tilkobling viser 100mb. Når jeg prøver å reparere koblingen får jeg beskjed om en eller annen "ARP?" feil som gjør at jeg ikke kan tømme en buffer eller no Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Var i samme situasjonen for 2-3 år siden, skulle altså "prøve meg fram". Kan enkelt og greit fortelle at å leke seg fram med en server uten noen for for veiledning er bortkastet tid. Som du beskriver, vil du ikke en gang få maskinen på nett uten videre. Du kan selvfølgelig sette opp maskinen lik en XP-maskin, men da forsvinner hele konseptet bak ordet "server". En typisk server i et nettverk har følgende installert: - DHCP - DNS - Active Directory - Filesharing Anbefaler at du kjøper en bok om 2003 server, gjerne en beregnet for skolebruk. Lykke til! Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Har du tilfeldigvis en bok du kan anbefale? Jeg skjønner fremdeles ikke bæret, bortsett fra at jeg ihvertfall fikk den på nett. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Bok kan jeg anbefale, Windows 2000 Server - Gyldendals Databøker Av: Hans Olav Bøe og Thor Johan Christensen. Det var boken jeg brukte på IKT-Driftsfag, selv om vi jobbet med Windows 2003 Server. Det var noen ting som ikke "klaffet" med boka i forhold til skjermen, men det var storsett småting. Du kan selvfølgelig høre om det har kommet en nyere utgave. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Takk! Så faktisk akkurat på en bok på bokkilden av de to gutta der som heter Windows Server 2003 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=1584860&rom=MP Du mener altså at de skriver bøker som nybegynnere kan forstå? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Javisst, der hadde vi 03 utgaven. Og ja, jeg mener de skriver lettforståelig, forklarer grundig og bruker mye illustrasjoner. Kan absolutt anbefale den boken. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Takk. Da satser jeg på å finne den på et bibliotek og i en butikk hvis jeg liker den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå