Gå til innhold

GOLFutstyr, jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å kaste meg på golftrenden, da jeg har fått mange forespørsler om dette. Det jeg lurer på nå er om det er noen her på forumet som kan anbefale nettsider/forhandlere, som selger best golfutstyr til rimeligst pris. Gjerne av merket Callaway... Lønner det seg forresten å kjøpe utstyret i en fysisk forhandler?

Setter stor pris på svar.

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Hvilke forretninger bør man besøke i Oslo omegn? Noen anbefalinger hvor prisene er rimelig i tillegg?

TakK!

8638995[/snapback]

Er jo golfutstyr i de fleste sportsbutikker, men i Oslo kan du jo besøke proshopen til golfbanenene, da får du som oftest veiledning av en pro til å velge riktig utstyr og køller som er tilpasset ditt behov ;)

Golfbaner i Oslo og Akershus: Miklagard, Losby, Oslo, Bærum, Asker osv..

Lenke til kommentar

Det er meget viktig å få køller som passer dine ferdigheter og slagkraft etc. Om jeg skal velge noen meget lettslåtte køller kan jeg anbefale Callaways X serie. Disse er forholdsvis dyre køller og derfor mener jeg personlig det er smart å gå for et halvsett. Dette fåes til rundt 2000,- kr og da får du med alt du trenger. Om du skal ha callaway og lignende ledende merker så er det ikke vanskelig å komme opp i 15000,- kr for et fullt sett.

Lenke til kommentar
Det er meget viktig å få køller som passer dine ferdigheter og slagkraft etc. Om jeg skal velge noen meget lettslåtte køller kan jeg anbefale Callaways X serie. Disse er forholdsvis dyre køller og derfor mener jeg personlig det er smart å gå for et halvsett. Dette fåes til rundt 2000,- kr og da får du med alt du trenger. Om du skal ha callaway og lignende ledende merker så er det ikke vanskelig å komme opp i 15000,- kr for et fullt sett.

8766504[/snapback]

Takk for tilbakemeldingen. Jeg leser hva du skriver, men som jeg har forstått det så vil den rimeligste utveien være å bestille køllene over nett. Men da slår jo dette tilbake på at man faktisk ikke får prøvd ut køllene på forhånd. Hvor stor er egentlig differansen på golfshopper ved golfbanene, sportsbutikker og internett? Skulle nemlig gjerne ha fått kjøpt meg et mindre sett (halvsett, som du skriver), til en billig penge!

Hva består et halvsett av? Inneholder det alle køllene jeg f.eks vil trenge til en vanlig golfrunde?

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Eit halvsett består normalt av følgande køller:

5-7-9-S + Putter og ein wood (5, 7 eller 3).

I mitt halvsett er det ein 3-er wood. Du kan fint klare deg på banen med desse køllene i begynnelsen.

Eit halvsett kan du få for 1500,- billigare enn dette trur eg ikkje det er lurt å gå. Legg du på 1500 til så får du eit bra halvsett. Eg er fan av å kjøpe køller fysisk, går du til ein butikk eller bane og spør så har dei vanlegvis peiling og kan finne brukbart utstyr til deg.

Lenke til kommentar

Det er som Zeph sier.

Jeg ville også personlig gått i butikken, nå vet jeg hva jeg liker av køller og hva som passer meg. Men anbefaler deg å dra til en butikk da som sagt. Da tror jeg du vil få hjelp fra personale, de er som regel meget hjelpsomme, og veldig flinke.

Lengde på køllene er også viktig.

Kanskje du plukker med deg et tips eller to også? :)

Lenke til kommentar
Det er som Zeph sier.

Jeg ville også personlig gått i butikken, nå vet jeg hva jeg liker av køller og hva som passer meg. Men anbefaler deg å dra til en butikk da som sagt. Da tror jeg du vil få hjelp fra personale, de er som regel meget hjelpsomme, og veldig flinke.

Lengde på køllene er også viktig.

Kanskje du plukker med deg et tips eller to også? :)

8778991[/snapback]

mhm få veiledning av noen som kan golf. Som Zeph sa så inneholder et halvsett alt man trenger for å komme igang med sporten. Disse selges på alle proshop'er.

For nybegynner er det smart å gå for skaft i grafitt ettersom dette hjelper deg med å få litt mer lengde på slagene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Jeg har planer om å kaste meg på golftrenden, da jeg har fått mange forespørsler om dette. Det jeg lurer på nå er om det er noen her på forumet som kan anbefale nettsider/forhandlere, som selger best golfutstyr til rimeligst pris. Gjerne av merket Callaway... Lønner det seg forresten å kjøpe utstyret i en fysisk forhandler?

Setter stor pris på svar.

På forhånd takk!  :thumbup:

8483161[/snapback]

Hei. Om du skal ha et bra tips om å kjøpe golf køller burde du skjekke ut www.ebay.com å søke på golf. Der finner du alle slags merker å masse andre ting til gode priser :thumbup:

Lenke til kommentar

det viktigste er at du har rett lengde på køllene, og om du trenger justering der. for å finne ut dette så må du ha høyden din, og lengden fra håndleddene og til gulvet når du står. hvis du har denne infoen så kan du finne ut hvilken lengde du trenger. justering av lie vinkel kan gjøres i etterkant, så det er ikke så viktig når du kjøper.

hadde jeg vært det så hadde jeg kjøpt fra nordicagolf.se. jeg hadde gått for et sett med acer xp 905 jern, disse er klin like callaway x-18, men koster en brøkdel. kjøp en sandwedge og en putter så er du i boks. en wood kan du komplettere med senere.

vær veldig forsiktig med å kjøpe callaway eller andre oem merker på ebay, det er sinnsykt mye fake som selges der.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg venter nå på varer fra twog.com, det er en amerikansk side jeg har blitt anbefalt ettersom de visstnok har nokså rask levering.

Det jeg gjorde var å prøve et sett på Team Sportia i Strømstad, for så å bestille fra USA etterpå. Da får man både prøvd køllene, noen tips og råd fra selgeren, og den gode prisen nettbutikkene kan gi.

Jeg har bestilt 3-PW Callaway FT i-brid, i Sverige kostet det 10.500 (SEK vel å merke), på twog.com koster det $1499 (ganget med 5 blir det ca. 7500 NOK). Så det er helt klart penger å spare! Gå gjerne sammen med noen og bestill så sparer du litt penger ved å spleise på frakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg venter nå på varer fra twog.com, det er en amerikansk side jeg har blitt anbefalt ettersom de visstnok har nokså rask levering.

Det jeg gjorde var å prøve et sett på Team Sportia i Strømstad, for så å bestille fra USA etterpå. Da får man både prøvd køllene, noen tips og råd fra selgeren, og den gode prisen nettbutikkene kan gi.

Jeg har bestilt 3-PW Callaway FT i-brid, i Sverige kostet det 10.500 (SEK vel å merke), på twog.com koster det $1499 (ganget med 5 blir det ca. 7500 NOK). Så det er helt klart penger å spare! Gå gjerne sammen med noen og bestill så sparer du litt penger ved å spleise på frakt.

Hvordan blir det med toll, moms etc når man bestiller fra utlandske butikker?

edit: hmm..hvorfor ble det quote maquefort tro..?

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...