espman Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Nvidia lanserer en ny versjon av deres Quadro Plex visualiseringssystem. Les mer Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Kanskje man skal vurdere å oppgradere "burken" Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 nå er det vel sånn at denne her ikke gir syk fps i spill men renderer bilder og slik no sykt bra. er dette riktig Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Systemet har en renderingskraft på opp mot 80 milliarder piksler og syv milliarder vertikaler per sekund. Hvis det er ordet "Vertex" dere har forsøkt å oversette så er det en feil oversettelse. Vertex betyr i denne sammenhengen et geometrisk punkt. Hvis du har sett wireframe-modeller så er det et knutepunkt i en slik modell som menes. Når et grafikksystem har en kapasitet på 7Giga Vertexes per sekund så betyr det at det kan regne ut plasseringen av 7 milliarder slike knutepunkter per sekund. Hvis en scene da består av 100 millioner Vertexes så betyr det at systemet er i stand til å beregne 70 sett med knutepunkter per sekund. (70 ufullstendige bilder om du vil.) Om systemet klarer å fylle alle disse med teksturer er opp til andre deler av systemet. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Kan noen gi et eksempel hva den en slik brukes til? edit: Er animasjonsfilm et godt eksempel? Endret 27. april 2007 av Axentrix Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hva du vet... Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg kan tenke meg dette kan brukes til visualisering av geologiske data i forbindelse med oljeindustrien. De bruker noen sinnsyke maskiner til å regne ut alle måledata og kan sikkert trenge tilsvarende kraft for å få dette opp på en skjerm for å f.eks studere 3D-data i sanntid. Heftige saker er det i alle fall. Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 I tillegg til geologiske data kan dette utnyttes til film og tv. Feks. Flere spor med 4K video og feks. online fargekorrigering av ukomprimet 4:4:4 4k materiale som trenger så mye kraft man har råd til, det er vel sammen med 3d, medisinske og geologiske applikasjoner eneste bruksområder hvor man faktisk har bruk for dette og enda mer... Quadro Plex'n kan og levere bilder til sony sin 4k prosjektor. Prislappen ser stygg ut, forrige modell var 25,000$, men i forhold til ytelse derimot....tror det er vanskelig å fatte hvor kraftig dette faktisk er. Å dra ett fett spill er ikke lenger noen teknisk utfordring og er direkte peanuts i forhold til bla. film og 3d samt geologiske og medisinske data. Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Funker det i SLI eller? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Måtte bare:P Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Funker det i SLI eller? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Måtte bare:P 8485334[/snapback] Fra spøk til alvor... JA!, man kan bruke to http://www.nvidia.com/page/quadroplex_cert..._platforms.html pr system, som takler det Lenke til kommentar
pululf Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 herregud, hva KOSTER dette monsteret?? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Systemet har en renderingskraft på opp mot 80 milliarder piksler og syv milliarder vertikaler per sekund. Hvis det er ordet "Vertex" dere har forsøkt å oversette så er det en feil oversettelse. Vertex betyr i denne sammenhengen et geometrisk punkt. Hvis du har sett wireframe-modeller så er det et knutepunkt i en slik modell som menes. Når et grafikksystem har en kapasitet på 7Giga Vertexes per sekund så betyr det at det kan regne ut plasseringen av 7 milliarder slike knutepunkter per sekund. Hvis en scene da består av 100 millioner Vertexes så betyr det at systemet er i stand til å beregne 70 sett med knutepunkter per sekund. (70 ufullstendige bilder om du vil.) Om systemet klarer å fylle alle disse med teksturer er opp til andre deler av systemet. 8484792[/snapback] Hva du vet 8484863[/snapback] Hørt om google eller? :!: 8485483[/snapback] Denne siste forklaringen ble ikke jeg klok på... Har du noen gode linker? Jeg har holdt på mye med cad og vet godt hva en vertex er, men har jeg noen sorte hull ifm dataflyt... Om jeg har forstått det riktig så er det minne i GPU/ VPU som holder texturinformasjon og ikke andre deler av systemet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Med "andre deler av systemet" mener jeg bare andre deler av grafikkrendringssystemet. Kort fortalt andre deler av GPUen som pixel pipelines, pixel shaders, ROP osv. Lenke (fra Google ) Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Med "andre deler av systemet" mener jeg bare andre deler av grafikkrendringssystemet. Kort fortalt andre deler av GPUen som pixel pipelines, pixel shaders, ROP osv. Lenke (fra Google ) 8485927[/snapback] Okay, da er vi på nett Takker for link! Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det støtter oppløsninger på inntil 148 megapiksler på 16 synkroniserte digitale utgående kanaler eller åtte HD SDI-kanaler. Såvidt jeg kan se på Nvidias nettsider støtter ikke toppmodellen (IV) SDI, så til videoproduksjon må man nok nøye seg med "Model lll". Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Paa HW's hovedside sies det at det er 3GB minne pr gpu, i artikkelen sies det 3GB minne totalt, 1.5/GPU... Kunne godt ha forklart noen av CUDA osv forkortelsene kjapt ogsaa. artikkelen baerer copy/oversett/lim-inn preg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå