hcoa Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Vi har Fri Familie hos Telenor inkl fasttelefonen. Vi skaffet oss dette i januar. Utslagsgivende var markedsføringen om fasttelefon inn i dealen. Men nå kom "catch'n" - på regningen vår er vi belastet for telefon ut til mobilene våre som er sluttet til FriFamilie-pakken. Det som viser seg er at vi må betale for de telefoner som vi ringer UT fra fasttelefonen til våre mobiler. Dette mener jeg helt bestemt ikke var framhevet eller kanskje ikke nevnt en den gangen vi inngikk FriFamilie avtalen. Nå derimot, på nettsidene til Telenor http://telenormobil.no/abonnement/frifamilie?wlnr=012259 så har de uthevet dette som et eget punkt. Hvorfor det? Tror ikke det er tilfeldig. For det mener jeg det ikke var tidligere. Jeg klaget på regningen i dag, og fikk da til svar at de skulle kreditere vår mobilregning på kr 400,-. Er ikke dette merkelig? Sånn uten videre - da har de dårlig samvittighet for noe, tenker jeg. Ser også at abonnementsvilkårene er endret fra 19.02.07, så de som gjalt før der har jeg ikke tilgang på. Er det noen som har kjennskap til hvordan dette med fasttelefonens fungering i Fri Familie var i januar - eller før de nye vilkårene? Lenke til kommentar
-imen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 I januar så gjaldt det også at det var gratis å ringe til fast telefon, men ikke fra. Dette skal ha bli opplyst da du inngikk frifamilie! Bestilte du det hos en forhandler eller via 09000? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Dette har alltid vært opplyst hos Telenor, jeg har i alle fall aldri vært i tvil om at det var gratis å ringe inn til en fasttelefon, men ikke ut. Så at du krediteres 400 kroner, er vel av ren velvilje fra Telenor sin side, og ikke noe annet. Lenke til kommentar
OleRavny Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 MED fare for og drite meg ut. Det har vel aldri vært gratis og ringe fra fasttelefon i frifamilie? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg klaget på regningen i dag, og fikk da til svar at de skulle kreditere vår mobilregning på kr 400,-. Er ikke dette merkelig? Sånn uten videre - da har de dårlig samvittighet for noe, tenker jeg.8482932[/snapback] Du må huske at å krangle med deg koster telenor fort mer en 400 kroner, så dersom de synes du har et poeng lønner det seg å kreditere et slikt beløp. Lenke til kommentar
OleRavny Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Fra og med 19. februar kan du også sende gratis SMS og MMS til familien. 1) SMS og MMS blir inkludert i FriFamilie 2) Det blir mer fleksible regler for de som vil bestille FriFamilie. Familien trenger nå kun ett privat postpaid-abonnement for å opprette avtale. Derfor har avtalen blitt endret på 19.02.07 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det står jo klart på siden deres at det er kun til hjemmetelefon og bedriftsabonnement og i tillegg står det som et eget punkt under... Når du bestilte så leser du vel avtalevilkårene? Lenke til kommentar
-imen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Du har helt riktig oleRavny Endret 27. april 2007 av Simen_1987 Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Vi har Fri Familie hos Telenor inkl fasttelefonen. Vi skaffet oss dette i januar. Utslagsgivende var markedsføringen om fasttelefon inn i dealen. Men nå kom "catch'n" - på regningen vår er vi belastet for telefon ut til mobilene våre som er sluttet til FriFamilie-pakken. Det som viser seg er at vi må betale for de telefoner som vi ringer UT fra fasttelefonen til våre mobiler. Dette mener jeg helt bestemt ikke var framhevet eller kanskje ikke nevnt en den gangen vi inngikk FriFamilie avtalen. Nå derimot, på nettsidene til Telenor http://telenormobil.no/abonnement/frifamilie?wlnr=012259 så har de uthevet dette som et eget punkt. Hvorfor det? Tror ikke det er tilfeldig. For det mener jeg det ikke var tidligere. Jeg klaget på regningen i dag, og fikk da til svar at de skulle kreditere vår mobilregning på kr 400,-. Er ikke dette merkelig? Sånn uten videre - da har de dårlig samvittighet for noe, tenker jeg. Ser også at abonnementsvilkårene er endret fra 19.02.07, så de som gjalt før der har jeg ikke tilgang på. Er det noen som har kjennskap til hvordan dette med fasttelefonens fungering i Fri Familie var i januar - eller før de nye vilkårene? 8482932[/snapback] Siden du klagde på dette etter den første fakturaen og sikkert hørtes troverdig ut så er det nok derfor de krediterte. De skjønte nok at du ikke visste om dette, rett og slett og da er det flott av de at de justerte regningen din Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Synes alle Telenor-hatere skal merke seg denne tråden og velviljen hos Telenor! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Her syntes jeg Telenor har gjort en flott jobb, og en viktig påminnelse om å lese avtalevilkår. Lenke til kommentar
soi Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det noen som har kjennskap til hvordan dette med fasttelefonens fungering i Fri Familie var i januar - eller før de nye vilkårene? Jeg er ganske sikker på at FriFamilie hele tiden kun har inkludert gratis samtaler til hjemmetelefonen. Websider og vilkår oppdateres til stadighet ved endringer ved tjenesten etc. Og..det vil bli gratis å ringe til mobiler som er inkludert i FriFamilie fra hjemmetelefon som er registrert i FriFamilie fom. 25/7. Så det går jo rette veien! :-D - Soi Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Og..det vil bli gratis å ringe til mobiler som er inkludert i FriFamilie fra hjemmetelefon som er registrert i FriFamilie fom. 25/7. Så det går jo rette veien! :-D - Soi 9125594[/snapback] Hvor har du dette ifra da? Endret 23. juli 2007 av Dubster Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Og..det vil bli gratis å ringe til mobiler som er inkludert i FriFamilie fra hjemmetelefon som er registrert i FriFamilie fom. 25/7. Så det går jo rette veien! :-D - Soi 9125594[/snapback] Henger med på med Dubster her, hvis dette medfører riktighet lurer jeg på kilden din? Blir veldig fornøyd hvis dette medfører riktighet da mine foreldre da kan ringe meg gratis fra hjemmetelefonen sin. Endret 23. juli 2007 av escobar Lenke til kommentar
atLind Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Og..det vil bli gratis å ringe til mobiler som er inkludert i FriFamilie fra hjemmetelefon som er registrert i FriFamilie fom. 25/7. Så det går jo rette veien! :-D - Soi Korrekt. Har også fått vite dette. Kilde: Telenor Kundeservice @ 09000 Kommer brev til alle som benytter FriFamilie. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nå begynner det å ligne på noe! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Og..det vil bli gratis å ringe til mobiler som er inkludert i FriFamilie fra hjemmetelefon som er registrert i FriFamilie fom. 25/7. Så det går jo rette veien! :-D - Soi Korrekt. Har også fått vite dette. Kilde: Telenor Kundeservice @ 09000 Kommer brev til alle som benytter FriFamilie. 9128230[/snapback] Ligger ute informasjon om dette på Telenor.no siden igår. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Da går jo verden fremover, likevel! Nytt spørsmål: - Hva med videotelefoni, kommer det til å bli gratis innen FriFamilie? Grunnen til at jeg spør er at vi skal bytte ut et par av mobilene i familien, og hvis Telenor åpner for fri bruk innen 3G-nettet så er det jo lurt å satse på 3G-mobiler. Selv har jeg 3G-mobil men må innrømme at jeg har brukt 3G bare 4-5 ganger siden juni i fjor. Både for Internett og 3G er kostnadene uoversiktlige og da blir det til at man ikke bruker disse tjenestene. Lenke til kommentar
UndercoverNick Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vel, prisen for videosamtale er vel ikke satt enda. Siste jeg hørte var at videosamtale med Telenor ville fortsette å være gratis hvertfall ut året. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jo, det er riktig. Videotelefoni var først gratis frem til 1. juli, så ble det fri bruk ut året. Fra Telenors sider: Alle Telenor Mobils kunder får fri bruk av Videosamtale i Norge ut 2007. Dette gjelder også til andre nett enn Telenors mobilnett. For samtaler til eller fra utlandet gjelder vanlige priser. Priser på videosamtale til mobil: Startpris 0,99 Vanlige abonnement 2,24 Kontantkort 3,74 Problemet med videotelefoni er at det er en forholdsvis dyr tjeneste. Hvis Telenor ikke kan gi noen signaler om at dette kommer til å bli rimeligere i fremtiden, så er det vel en tjeneste som ganske få vil benytte seg av. Derfor teller jeg på knappene om det er noen vits å kjøpe flere 3G-mobiler til familiemedlemmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå