cocazulu Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 jeg har en 360 som av uvisse årsaker nekter å snakke med min trådløs router. For å gjøre det enkelt(?) lurer jeg på om det er mulig å koble den i lan-porten til min htpc, som igjen er koblet til trådløs router. Hvordan gjøres dette? Krysset kabel, antar jeg, men hvordan setter jeg opp Vista? mvh, Ronny Lenke til kommentar
Pibbz Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) skal fungere fint å koble den til direkte til routeren. Sjekket firewall settings og slikt? Endret 27. april 2007 av Pibbz Lenke til kommentar
cocazulu Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 skal fungere fint å koble den til direkte til routeren. Sjekket firewall settings og slikt? 8483596[/snapback] joda, men jeg hadde ikke tenkt å strekke nettverkskabel over hele stua for å få koblet den direkte i routeren. Det er en grunn til at jeg spør om det er mulig. altså: xbox360->kabel->htpc->wlan->router mvh, Ronny Lenke til kommentar
Pibbz Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 tok det for gitt at du hadde trådløs usb network adapter til xboxen og trådløs router. Det jeg mente med at du skal kunne koble direkte til routeren via det trådløse nettet uten å gå via noe som helst Lenke til kommentar
cocazulu Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 tok det for gitt at du hadde trådløs usb network adapter til xboxen og trådløs router. Det jeg mente med at du skal kunne koble direkte til routeren via det trådløse nettet uten å gå via noe som helst 8484326[/snapback] Joda, og hadde du lest første innlegg ville du sett at jeg skrev at de ikke vil kommunisere sammen, av en eller annen grunn. Og jeg har skrapet konfigurasjonen på både router og 360 mer enn en gang, uten at det har hjulpet. Det er godt mulig det er usb-dongelen til 360 som er gåen, men jeg tenkte å se om en kabel mellom 360 og pc, som uansett står rett ved siden av, kunne løse floken, uten å svi av penger på en ny usb-dongel til 360. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det fungerer fint med en krysset kabel, men du må opprette en bro melleom koblingene på HTPC'en. Marker begge nettverkstilkoblingene, høyreklikk og velg Opprett bro mellom tilkoblingene. Lenke til kommentar
cocazulu Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Det fungerer fint med en krysset kabel, men du må opprette en bro melleom koblingene på HTPC'en. Marker begge nettverkstilkoblingene, høyreklikk og velg Opprett bro mellom tilkoblingene. 8484430[/snapback] takker og bukker. skal prøve ut dette. mvh, Ronny Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Selvom det ikke er helt det du spør om, vil jeg benytte sjansen til å bringe frem et fantatisk produkt - Netgear WGPS606. Dette er en printserver, som kommuniserer over WLAN. Kjekt nok det, men den har også 4 LAN-porter, så du kan enkelt koble til maskiner. Hvis du kjøper en slik en, slipper du å ha på HTPC-en hele tiden, og har bra muligheter for å koble til flere maskiner. Kan også koble til USB-printere, og jeg syns det er et meget godt produkt. Bruker den selv hjemme, og har 10/100 mellom maskinene på rommet, og 54 mbps til resten av huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå