Gå til innhold

HJELP! T300 = "Sett inn riktig simkort"


Anbefalte innlegg

Hva skal jeg gjøre. Telefonen er en julegave. Jeg har ladet den og skulle legge inn noen mms'er, men unasett hvilket simkort jeg bruker så får jeg medlingen "Sett inn riktig simkort".

JEg har prøvd simkort som ikke er mer enn 2 måneder gammelt. Jeg har prøvd Telenor sitt, jeg har prøvd netcom sitt.

Ingenting funker.

 

Jeg må taste pinkode, så kommer feilmeldingen, så telefonen skjønner jo at det er et simkort i den. Taser jeg feil pinkode, får jeg beskjed om at det var feil pinkode.

 

Telefonen er ikke låst til noe operatør.

 

Jeg sliter nå, ingen gave som virker å gi vekk i morgen. Den er jo selvfølgelig kjøpt fra nettbutikk så det blir jo minst 10 dager i posten før jeg har en ny.

 

KRISE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bra svar! :roll:

 

Det er sikkert feil på telefonen. Hvis det da ikke er en meget spesiell sim-lås som bare lar deg ha et bestemt simkort. Den spør ikke om noe kode eller noe annet når den ber deg sette inn riktig simkort?

 

Sikkert bare en feil, selv om det er surt å oppleve med en gave, men nå er det jul, så man får gjøre det beste utav det 8)

 

bertie

Lenke til kommentar

Til Excelsion:

Ja, det var litt kronglete skrevet. Det jeg prøvde å få fram var at telefonen registrerte at det var et simkort i. Fordi hvis jeg tastet feil kode, fikk jeg opp feil pinkode. Det betyr at telefonen klarer å lese simkortet og hvilken pinkode det har.

Men når jeg tastet rett kode, så var neste tekst på skjermen, "sett inn riktig simkort". Hvilket betyr at jeg ikke kunne bruke det simkortet.

Jeg har teste gamle og nye simkort, netcom, telenor, chess, tele2 (kompisser og familie sine kort) Telefonen godtok ingen simkort.

 

Sendte mail til forbrukeshop.no om problemet. De anbefalte meg å oppsøke et lokalt mobilverksted for å få oppdatert softwaren.

Når jeg var der i dag, så sa de at telefonen var så ny at det ikke var kommet noe oppdatert software til den, men de kunne reinstallere den gjeldende software.

Det viste seg å blir vanskeligere en en skulle tro. Etter over 1 time med feilsøking hos Mobilverkstedet Bergen, så klarte de ikke å få installert noe software. Fikk bare opp feilmeldinger. De klarte heller ikke å finne ut hvilken teleoperatør telefonen skulle være låst til hvis den var det.

 

Måtte bite i det sure elpe i dag.

Gå i butikk og kjøpe ny telefon for at gaven skal blir klar til i kveld. Det ble jo en del lapper ekstra enn på nettet, særlig når den ikke skal videreføre noe abonnement.

 

Så går den defekte T300 i retur på fredag.

 

Men skal si jeg har stresset non-stop siden klokken 9:30 idag.

Mobilverksted, jage rundt byen for å finne ny telefon, finne noen som hadde en anstendig pris. Ringe Ericsson support som har tatt seg juleferie, ingen svar, osv osv...

 

Når ligger den i alle fall under treet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...