Gå til innhold

vista upgrade retail?

Anbefalte innlegg

hei

jeg lurte på om jeg kan kjøpe en vista ultimate upgrade til min OEM xp som jeg har på laptopen

og da lurte jeg på

får jeg beholde XP lisensen til laptopen? (pga laptopen ikke kan kjøre Vista) :no:

får jeg en retail Vista etter oppgraderingen? (dette blir da til den stasjonære pcn så jeg kan bytte ut så mye skrap jeg vil uten å bryte lisensen) :ph34r:

takk på forhånd

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du bør ringe til en forhandler for å få et sikkert svar på dette. Det som er litt synd med Windows er at "meningen" med systemet er at det fort skal bli gammel og utdatert. Bare for å tjene penger på DEG. Så bli ikke forbauset om det ikke går. Men som sagt, bruk telefonen og MAS!!

Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at du vil kjøpe Windows Vista Ultimate oppgradering for å installere på din stasjonære? Da kan du følge fremgangsmåten som stod på forsiden til Hardware.no for en stund siden. Da kan du installere oppgraderings-versjonen uten å ha noe OS installert på forhånd. Kort fortalt installerer du først UTEN produktnøkkel, deretter oppgraderer du Vista over seg selv MED produktnøkkelen.

Lenke til kommentar

Javel, men etter det jeg har hørt så blir oppgradering av OEM til OEM versjon, så hvis det stemmer er vel ikke oppgradering noe vits for deg. Og da kan du vel heller ikke flytte installasjonen til den stasjonære.

Tror også at hvis du oppgraderer så kan du ikke beholde XP, og hvertfall ikke på en annen PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...