Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lexus i 35 mph uten at jeg trykker pa gasspedalen


Anbefalte innlegg

Jeg kjorer for tiden ofte en noe eldre Lexus. En stor og kraftig motor er det vel, og setter du bilen i Drive saa gjor den 35 mph uten at du trykker paa gasspedalen.

 

Er dette standard i Lexus'er? I safall vil jeg vaere interessert i aa faa tak i en Lexus i No - derfor jeg lurer.

 

EDIT: Endret tittelen.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en cruisecontrol som er stilt inn på 35mph og aktiverer den så vil den jo aksellerere til den hastigheten av seg selv.

 

Hvis den automatisk drar på såpass at den aksellerer uten at du gjør noe som helst så er det jo noe riv ruskende galt - og potensielt farlig.

 

En bil med automatgir ruller riktignok forover når du har den i Drive hvis du ikke holder bremsen inne på flatmark. Men den gir da ikke skikkelig gass.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro rundt 40 kilometer i timen er mer enn passe ut oppkjørselen ja...

 

Hvis det er cruise-relatert (og den funker som den skal) så skal den jo kutte ut eventuell cruise så snart man toucher brems eller gass. Ellers så vil det jo være umulig å kjøre saktere med den uten å måtte holde den igjen med brems hele tiden.

Lenke til kommentar

Jeg kjorer jo aldri saktere enn det annet enn naar jeg bremser for en oppkjorsel eller noe, har ikke vaert noe problem. Men ja, jeg maa holde litt igjen paa bremsen en gang i blandt.

 

EDIT: OK, var ute og kjorte naa - den gaar rundt 35 mph uten at ejg trykker noe saerlig paa gasspedalen.

 

Det med hvor fort den gaar har kanskje noe med motoren aa gjore??

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Bilen har jo saa klart cruise control - men jeg traakker ikke paa gassen - og den gaar av seg selv i rundt 35 mph. Jeg mener, jeg vrir jo ikke rundt nokkelen og vips kjorer den 35 mph, men jeg smaa akselererer litt, og saa er den i 35 uten at jeg gjor noe mer.

 

Kan det ha noe med at jeg tror den bilen har et sted mellom 400 og 800 hestekrefter, at den rett og slett har lyst av seg selv til aa gaa litt smaafort?

 

Tror ikke jeg orker aa fikse signaturen min akkurat naa.

Lenke til kommentar
400-800 hk? Hva slags Lexus er det egentlig du har, Joachim?

8482948[/snapback]

Aner ikke. Jeg ble bare fortalt at den hadde noe enormt med hestekrefter - visstnok flere hestekrefter enn den store Escaladen med 6 - et eller annet liters motor. Jeg har ingen peiling.

 

 

Er den sånn hele tiden, eller kan det være at det er chocken som gjør at bilen går sånn? Ruser motoren veldig når du har den i N eller stopper i kryss?

Kansje du bare skal kjøpe deg en litt nyere bil. ;)

8482984[/snapback]

Chocken, er det clutch vi snakker om? Bilen har jo, saa klart, automatgir.

 

Har V8 noe aa si paa fart og akselerasjon og saant??

 

Jeg skal sjekke hestekrefter og modell-greiene i kjorer-haandboken etterpaa. Tror det er en 93 eller noe modell. Den er fortsatt utrolig deilig aa kjore dog.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Har hatt automatbil i 9 år med gammeldags converter og den akselererer opp til rundt 30kmt/t på flat mark om man ikke bremses ned, så høres normalt ut.

Er ikke snakk om noe kjapp akselerering men som sagt på flat mark så kan den dra seg såpass avgårde på egenhånd og da er det snakk om å slippe bremsen og sette den i D.

Er da snakk om en 19 år gammel bil.

Lenke til kommentar

Saa jeg kan konkludere med at dette ikke nodvendigvis er vanlig i en Lexus, og at det muligens er fordi bilen er gammel og har gammeldags teknologi?

 

Bortsett fra det har den gamle bilen det meste av teknologi jeg foler behov for. Alt er automatisk, og den gir ikke folelsen av aa vaere saaa gammel.

 

35 mph er dog over femti, saa det er jo noe mer enn 30 kmt.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...