Gå til innhold

VG - Makkverk eller et gode?

Dotten

Hva mener du avisen er?  

123 stemmer

1. 1. Hva mener du avisen er?

• Makkverk.
      63
    • Et gode.
      4
    • Både og.
      54
    • Vet ikke/ingen formening.
      2

Anbefalte innlegg

Det er viktig at pressen kritiserer hvordan vi handler som et demokrati. Dersom vi ikke blir gjort oppmerksom på de grove feilene vi foretar i et felleskap kan vi heller ikke rette dem. Jeg har et usunt forhold til norsk presse, jeg bryr meg simpelt ikke om å følge med. Jeg får med meg et helhetlig bilde over tid, men ikke detaljene. Dette er ikke bra, for slike tendenser tror jeg blir mer og mer vanlig. Vi har simpelt altfor mye annet å bry oss om enn å se og lese kritiske artikler.

Jeg har i det siste blitt veldig overbevist av en større sammenheng her, og nå oppsøker jeg nyheter, men dog ikke ved å bla meg gjennom VG og Aftenposten. Jeg har aldri stemt, men vet fortsatt ikke hva jeg burde stemme. Nå kan jeg i hvertfall muligens identifisere meg med partier om det det jeg er kritisk til ved neste valg. Dersom jeg hadde stemt tidligere ville jeg muligens stemt av et så enkelt konsept som skattelettelse.

Jeg tok i dag sjansen på å kalle VG et makkverk, selv om jeg vegret meg for å gi min stemme. Det er nok stor sannsynlighet for at jeg tar grunnleggende feil, fordi flertallet mener ikke det samme som det jeg nå later til å være overbevist om. "Det verste" jeg vet er å gi min stemme når jeg ikke har oversikt over hva jeg stemmer for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange vil ha kilder når man svarer, så da tar jeg det som mange andre fra ordbøker:

makkverk makkverk n1 (ty. Mackwerk, av machen, sm o s II make, og *II verk) dårlig utført arbeid, verdiløst produkt boka er et m-

(Ordbok.no)

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...