Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Pixelmappingen på MCGI'n er over DVI ja?

Har ikke planlagt å koble den til via VGA.

Har lest en del på AVforum, og der har mange hatt problemer med oppkobling av MCHK til pc. Om da MCGI og MCHK i prinsippet er samme tv, høres ikke det så lovende ut.

Jeg skriver dette seende inn i en MCGI, og kan garanterte deg at det går strålende. Vet det var noe problemer med MCHK, men de kunne fikses med et eller annet program som det er skrevet mye om tidligere. Det er uansett irrelevant når det er MCGI som gjelder. =)

Showbox: Tror ikke dette er mulig over HDMI, leste noe om det tidligere i tråden. Tror bare det går når man kobler noe til lyd-inn, kanskje også kompositt inngangene. Ville derimot lett litt for å se om noen har funnet en løsning på problemet.

edit: Om du klarer å finne en kabel med samme kontakt som de originale høyttalerene til MCGI den ene enden og RCA i den andre kan jo det løse problemet. Hadde vært utrolig praktisk egentlig. Noen som vet hva pluggen heter?

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har lest fusste å di to siste sidene av denne tråden, og har fått med meg at folk foretrekke mcgi foran mcak. e der någe så e bedre med mcak? (komme ikkje t å bruka an møje t pc)

I de tekniske dataene har MCAK litt bedre kontrast. Noen, i alle fall bak disken der jeg kjøpte min MCAK, mente å kunne se at det nye panelet ikke bare gir bedre tall på papiret, men synlig bedre bilde. Og så har MCAK to HDMI-innganger. Kjekt når du skal koble til både Blu-ray-spiller og digital bakkenettdekoder uten å gå veien om analoge signaler i SCART eller komponent-kabler.

Og så er jo MCAK stilig, slank og elegant i forhold til den klumpete MCGI synes jeg. ;)

Men den aller største fordelen med MCAK er at det går an å få kjøpt den mange steder. Hvis BestBuy nå har strøket MCGI fra vareutvalget sitt, tyder det vel på at MCGI er utgått, både fra produksjon, lager og salg.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Drømmer litt om å fjerne høyttalerene på min V37MCGI siden tven ser så ufattelig mye bedre uten disse. Problemet er at jeg har ikke mulighet til å henge den opp, noe som resulterer i at foten blir alt for høy utseendemessig. Prøver å tenke på en måte å lage en alternativ fot så jeg kan fjerne høyttalerene. Noen som har sett noen som har gjort noe lignende?

Lenke til kommentar
Hva skjedde med din MCGI?

Det er en lang historie som inneholder lang ventetid, reprasjonsverksted som påfører ekstra feil på innsendt TV og et par defekte MCGI-modeller. Hvis du vil ha mer detaljer kan du lese litt tidligere i tråden. Skal spise grøt nå, så rekker ikke skrive mer detaljert!:p

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Jeg for min del gidder ikke kjøpe MCAK når den ikke har 1:1 pixelmapping.

Har den ikke? Hvor mye har det å si for bildekvaliteten? Får jo tilsendt en MCAK i stedet for min defekte MCGI snart (forhåpentligvis.)

Nei, den har ikke det. Det har nok en del å si på kvaliteten, jeg kan ikke uttale meg helt om det da jeg aldri har hatt en tv med pixelmapping, men har lest at det absolutt burde være tilgjengelig når man skal bruke skjermen til pc. http://images.google.no/imgres?imgurl=http...ficial%26sa%3DN

Lenke til kommentar
Jeg for min del gidder ikke kjøpe MCAK når den ikke har 1:1 pixelmapping.

Har den ikke? Hvor mye har det å si for bildekvaliteten? Får jo tilsendt en MCAK i stedet for min defekte MCGI snart (forhåpentligvis.)

Nei, den har ikke det. Det har nok en del å si på kvaliteten, jeg kan ikke uttale meg helt om det da jeg aldri har hatt en tv med pixelmapping, men har lest at det absolutt burde være tilgjengelig når man skal bruke skjermen til pc. http://images.google.no/imgres?imgurl=http...ficial%26sa%3DN

Jeg har MCHK, og det er ikke noe problem med pixelmapping hverken over DVD/HDMI eller over VGA. Dette fungerer supert i XP, mens i Vista må EDID-info endres.

Oppskrift på dette:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9293147

Derfor jeg vil faktisk tro at MCAK også har 1:1 pixelmapping fordi den er si og si lik som MCHK.

Edit: Fikset på linken.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik at MCAK ikke støtter 1:1 pixelmapping over DVI eller HDMI, er blandt annet ett sitat lenger bak i tråden.

Sitat fra tråden " Sendte mail til komplett, og de fortalte at denne TVen dessverre ikke har 1:1 pixelmapping ved tilkobling til PC over HDMI.

Lenke til kommentar
Jeg har forstått det slik at MCAK ikke støtter 1:1 pixelmapping over DVI eller HDMI, er blandt annet ett sitat lenger bak i tråden.

Sitat fra tråden " Sendte mail til komplett, og de fortalte at denne TVen dessverre ikke har 1:1 pixelmapping ved tilkobling til PC over HDMI.

Det sa de om 32MCHK også, men den virker fint med 1:1 pixmapping. Tror nok noen skal prøve før vi kan avskrive MCAK helt når det gjelder pixelmapping.

Lenke til kommentar
MCAK har ikke DVI...

Samme tenkte jeg, men dersom man bruker DVI ut fra PC, kan man med en overgang koble den til HDMI på MCAK. Og da får man om man skal tro diverse meldinger i denne tråden ikke pikselmapping - men trenger man det med digital overføring av bilde?

Anyway, Tatung anbefaler tydelig i manualen til MCAK at det er VGA-porten man skal bruke til PC, og det store spørsmålet jeg er litt forvirra over nå er: Har MCAK pikselmapping på VGA? Og gir det OK bilde?

Lenke til kommentar
MCAK har ikke DVI...

Samme tenkte jeg, men dersom man bruker DVI ut fra PC, kan man med en overgang koble den til HDMI på MCAK. Og da får man om man skal tro diverse meldinger i denne tråden ikke pikselmapping - men trenger man det med digital overføring av bilde?

Anyway, Tatung anbefaler tydelig i manualen til MCAK at det er VGA-porten man skal bruke til PC, og det store spørsmålet jeg er litt forvirra over nå er: Har MCAK pikselmapping på VGA? Og gir det OK bilde?

Ifølge bruksanvisningen anbefales det sterkt å bruke 1360 x 768, noe som jeg tolker som at den har 1:1 pixelmapping i denne oppløsningen:

http://www.tatung.no/files/manualer/V32MCA..._Apaula0621.pdf

Forøvrig ser jeg ikke noen grunn til at Tatung skulle fjerne 1:1 pixelmapping på MCAK når den foregående modellen MCHK har det over både DVI/HDMI og over VGA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...