Oook Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Er ikke noen som har litt insideinformation og vet om denne kommer på tilbud i nærmeste framtid? Lenke til kommentar
ticket2fly Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Et annet viktig poeng er at Tatungen har pixelmapping. =) Har MCAK pixelmapping ???? Trodde de fjærnet pip og pixelmapping på MCAK ift. den gamle MCGI jeg!? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det kan de da ikke ha gjort? Det forklarer derimot alle problemene forbundet med MCAK og PC-bruk. Virker litt teit å gi ut en oppfølger som i tillegg til å være dyrere ,er dårligere (LES: til PC-bruk). Lenke til kommentar
ticket2fly Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det kan de da ikke ha gjort? Det forklarer derimot alle problemene forbundet med MCAK og PC-bruk. Virker litt teit å gi ut en oppfølger som i tillegg til å være dyrere ,er dårligere (LES: til PC-bruk). Står litt om det her Sitat fra tråden " Sendte mail til komplett, og de fortalte at denne TVen dessverre ikke har 1:1 pixelmapping ved tilkobling til PC over HDMI. Synd, for ellers hadde jeg bestilt en i dag. Ser etter en billig og stor LCD-skjerm for bruk sammen med Mac Mini som mediesenter/surfemaskin. Men for all del. Dette virker som en knallgod TV til prisen om man vil se Blu-ray/HD-DVD, digital-TV, oppskalerte DVDfilmer osv. Med andre ord god TV på gode signaler. Men ikke som PC, pga manglende 1:1 pixelmapping." Lenke til kommentar
Oook Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Om det vil bli ett problem med denne skjermen til pc-bruk pga. manglende 1:1 pixelmapping er nok ikke dette valget for meg. Skal primært brukes til filmtitting fra pc. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Eh, denne funker veldig bra til PC, med VGA er bildet helt klart. Lenke til kommentar
Oook Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Blir vel bedre kvalitet med en dvi-hdmi kabel? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ville nok kjøpt en MCGI, eller en TV av helt annet merke med pixelmapping om den skal brukes sammen med PC. VGA er ikke noe å satse på. Forskjellen mellom DVI/HDMI og VGA er nok større, eller i stor grad i hvert fall like stor som den mellom de dyreste og de billigste TVene. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) MCGI er billigere. edit: MCGI har forresten andre fordeler enn pris og pixelmapping. Endret 5. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Oook Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hvor kan jeg få kjøpt MCGI? Finner den ikke på noen nettbutikker. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=75914 Kan også sjekke hos din lokale Datakjeden-butikk, der jeg kjøpte min (for 4500). De hadde også utstilt hele MCGI-serien når jeg var der, men er kanskje byttet ut med nyere Tatung-TV-er nå. Lenke til kommentar
Oook Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Takk skal du ha Hva er forskjellen på denne og den nye? utenom 1:1 pixelmapping. Er det samme bildekvalitet? Og hva er forskjellen mellom MCGI og MCHK? begge har 1:1 pixelmapping. Endret 5. januar 2008 av Oook Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 MCGI er penere, har avtagbare høyttalere og DVI+HDMI, MCHK har bare HDMI. Tror heller ikke MCHK har lyd-ut, som MCGI har. MCAK har høyere kontrast, og (/så?) der hvor pixelmapping ikke har noe å si har den nok litt bedre bildekvalitet. MCHK er ikke noe godt valg lenger. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Fikk endelelig HDMI kabelen min idag og MCGI + PS3 = JÆVLIG BRA! Lenke til kommentar
Oook Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Er det 10 ms på MCGI? " Pixelsvartid 10 ms" og er 1:1 pixelmappingen over HDMI? Endret 5. januar 2008 av Oook Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du trenger ikke pixelmapping over HDMI, TV-en har som sagt DVI. Usikker på om den har det over HDMI, men er ingen grunn til det når man har DVI og VGA med pixelmapping. Lenke til kommentar
Oook Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Bildet blir ikke bedre om man kobler pc via HDMI-utgangen på tv'n enn DVI-utgangen? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Nei. Om noe så blir det nok dårligere. I praksis er HDMI en liten og søt versjon av DVI som kan overføre lyd også. Lenke til kommentar
Oook Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ah, da er jo valget såre enkelt, MCGI > MCAK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå