Innos Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Sett oppløsning til 1360x768 så skal du se at bildet blir enda bedre. =) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Koblet laptop'en min til MCAK i dag, maskinen har HDMI utgang (HP Compaq 8710w). Fikk greit bilde, og oppløsningen ble automatisk satt til 1280x720. Det var da noe overscan, dvs. de ytterste ca. 10-20 punktene på hver kant gikk på utsiden av synlig bilde. Har ikke testet VGA, ei heller forsøkt å sette oppløsningen til noe annet. Samme problemet har jeg når jeg bruker DVI-HDMI.. Enda ikke funnet ut av det. VGA fungerer utmerket! Det er hittill bedre for min del, da jeg ser hele skjermen og bilde blir bedre. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Bildet blir bedre.. Mener du utover det faktum at den kun stoetter 1:1 pikselmapping paa VGA inngangen ? Eller andre forbedringer ogsaa? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Sett oppløsning til 1360x768 så skal du se at bildet blir enda bedre. =) Ikke umulig. Men foreslår faktisk skjermen en ikke-native oppløsning over HDMI...? PC-en "hører" jo på hva skjermen (dvs. TV'en) tilbyr av oppløsning. Bildet blir bedre.. Mener du utover det faktum at den kun stoetter 1:1 pikselmapping paa VGA inngangen ? Eller andre forbedringer ogsaa? I teorien skal ikke bildet bli bedre med VGA! Det innebærer en unødvendig konvertering digital->analog->digital, som aldri fører noe godt med seg.... Lenke til kommentar
Innos Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Shark har nok fått en feil på TVen sin, evt. så gjør han noe forferdelig galt. Jeg har sammenlignet VGA og DVI på min MCGI, og forskjellen er gigantisk. Brukte 1360x768 med begge. Sett oppløsning til det jeg sa, så skal du se at bildet blir perfekt. =) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Shark har nok fått en feil på TVen sin, evt. så gjør han noe forferdelig galt. Jeg har sammenlignet VGA og DVI på min MCGI, og forskjellen er gigantisk. Brukte 1360x768 med begge.Sett oppløsning til det jeg sa, så skal du se at bildet blir perfekt. =) Skal prøve;) Men skjermkortprogrammet, NVIDIA kontrollpanel er litt kjipe på forskjellige oppløsninger og lar meg ikke lage min egen! Lenke til kommentar
Innos Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg får 1360x768 som standard i NVIDIA kontrollpanelet. Om den ikke dukker opp hos deg kan du prøve å "tvinge den fram". Les lenger tilbake i tråden så står det godt beskrevet hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 kan noen med denne skjermen ta bilde av den montert på en vegg eller noe? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Nå har jeg bestilt MCAK! Men så er det det med vanlige kanaler i HD-kvalitet osv... Hva trenger jeg for å se NRK, TV2, TV3, TVNorge osv. i en kvalitet som følger TVen? Jeg får ca. 20 kanaler via kabel gjennom borettslaget. Ellers er det en informasjonskanal fra get der, så jeg regner med det er det jeg har. Jeg vet ingenting om dette så fint om noen kunne gitt meg en hurtigversjon av ståa! Takk, og Godt Nyttår Endret 31. desember 2007 av madsc90 Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 kan noen med denne skjermen ta bilde av den montert på en vegg eller noe? Her er min tidligere post. Dette er vel og merke Tatung 32" V32MCHK. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Noen som vet om det kommer en oppfølger til MCAK i den næreste fremtid? Hvor lang HDMI kable kan man egentlig kjøpe, pcen og evt. hvor tven skulle stå er i alle fall et par meter fra hverandre. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Med digitale signaler vil jeg tro at kablene teoretisk sett kan være vanvittig lange, men de vanlige billige er vanligvis 1-1,5-2-3-5-10-15 meter, så om du har det hele i samme etasje blir det neppe noe problem. Over 15 meter begynner det å bli dyrt (15 meter koster rundt 400 kr). Tror det skal komme en oppfølger til MCGI snart, som var modellen over MCHK (som var den gamle versjonen av MCAK). Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Men så er det det med vanlige kanaler i HD-kvalitet osv... Hva trenger jeg for å se NRK, TV2, TV3, TVNorge osv. i en kvalitet som følger TVen?Jeg får ca. 20 kanaler via kabel gjennom borettslaget. Ellers er det en informasjonskanal fra get der, så jeg regner med det er det jeg har. Jeg vet ingenting om dette så fint om noen kunne gitt meg en hurtigversjon av ståa! Takk, og Godt Nyttår Liten Bump Lenke til kommentar
Bango Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 @Mads, det går vel ikke an så lenge de ikke sender i HD, og du trenger nok en HD dekoder, også har eg hørt noe om at noen kanaler avogtil sender HD filmer? Lenke til kommentar
Oook Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvordan er denne tv-n i forhold til http://teknofil.no/wip4/prisbomben_philips/d.epl?id=19801? Ser at tatung har 1200:1 i kontrast, phillips har 7500:1 i kontrast. Er det merkbar forskjell? Lenke til kommentar
Softshake Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvordan er denne tv-n i forhold til http://teknofil.no/wip4/prisbomben_philips/d.epl?id=19801? Ser at tatung har 1200:1 i kontrast, phillips har 7500:1 i kontrast. Er det merkbar forskjell? hadde begge disse kontrastnivåene vært de "ekte kontrastverdiene" hadde det vært merkbar forskjell. Kontrastverdien på philipsen er den dynamiske kontrasten, ikke den "ekte". Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare forskjellen på dynamisk og "ekte", er dessverre ingen ekspert. (men google er sikkert en god venn) Hva det egentlige nivået til philipsen er vet jeg ikke, men tror neppe det er mye høyere enn tatungen. I tillegg skal tatungen ha kommet bedre ut i tester. Men husker ikke hvor jeg leste dette :s Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Et annet viktig poeng er at Tatungen har pixelmapping. =) Lenke til kommentar
Oook Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Takk for svar, lot meg lure litt av høye tall der ja. Tatungen virker som et sikrere valg enn philipsen når jeg leser diverse tester og kommentarer. Tror jeg går for den =) Lenke til kommentar
Softshake Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Takk for svar, lot meg lure litt av høye tall der ja. Tatungen virker som et sikrere valg enn philipsen når jeg leser diverse tester og kommentarer. Tror jeg går for den =) hehe tatung sine 32 tommere har pådratt seg 96 sider med kommentarer her, så lover godt ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå