Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spiller du av en film derimot så er HDMI så og si helt likt med VGA, der så velger den rett oppløsning, men på skrivebordet og sikkert til spill er VGA helt klart best.
Er du gal? VGA er elendig...

edit:

Jeg kjøpte DVI adapter til HDMI, deretter en HDMI kabel da dette ble det beste sa dem på Netshop. Men det fungerer jo ikke for 5 øre. Bilde passer ikke til skjermen, enda HDMI skal jo velge det som blir best.

VGA er det som fungerer best.

Sikker på at du har rett oppløsning? DVI funker perfekt her, og det er jo stort sett det samme som DVI-HDMI. Eneste problemet med DVI-HDMI skal være å få rett oppløsning, slik jeg har forstått det i hvert fall. Endret av Innos
Lenke til kommentar
Spiller du av en film derimot så er HDMI så og si helt likt med VGA, der så velger den rett oppløsning, men på skrivebordet og sikkert til spill er VGA helt klart best.
Er du gal? VGA er elendig...

edit:

Jeg kjøpte DVI adapter til HDMI, deretter en HDMI kabel da dette ble det beste sa dem på Netshop. Men det fungerer jo ikke for 5 øre. Bilde passer ikke til skjermen, enda HDMI skal jo velge det som blir best.

VGA er det som fungerer best.

Sikker på at du har rett oppløsning? DVI funker perfekt her, og det er jo stort sett det samme som DVI-HDMI. Eneste problemet med DVI-HDMI skal være å få rett oppløsning, slik jeg har forstått det i hvert fall.

Ja, mener da det. Er veldig vaskelig og komplisert syns jeg. 13XX x 720 eller noe mener jeg skulle være det optimale.

Lenke til kommentar
Du skal ikke ha 720 i høyden! Om du har det nå er nok det problemet, rett oppløsning er 1360x768 (ikke 1366x768 eller 1280x720).

Men problmet er at bilde går uten for skjermen, altså halve startlinja er utafor.

Og det går ikke stille inn oppløsningen så nøyaktig tror jeg. Er sånn man lage eget oppsett, med oppløsning etc- men det fungerer ikke- prøvd utallige ganger- men oppsettet kan ikke lages står det- eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Altså burde jeg kjøpe DVI til HDMI? Gidder noen å fine frem det billigste og beste på Amentio? :D Jeg er så redd for å kjøpe et eller annet som ligner men bruker annerledes signaltype eller noe :p.

Forresten så leste jeg tidligere her at da får man ikke lyd på tven? Må man bruke VGA og minijack for å få lyd også?

Har HDMI (når man først får det til) bedre bilde enn VGA?

Takk, og fortsatt God Jul

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Skal visst ha bedre bilde når det gjelder film etc. Men når det er vanlig pc bruk er vga best.
Jeg får LANGT bedre bilde med DVI enn VGA, kan ikke se for meg at det er så ulikt med DVI-HDMI. Kan ikke sammenlignes en gang.

edit: Kjøp en DVI-HDMI-kabel, og bruk medfølgende adapter (med skjermkort, ikke TV såklart) og en VGA-kabel du har liggende (kom igjen, ALLE har det) om du får problemer med HDMI. Da ville jeg uansett byttet den i en MCGI, er 100% problemfritt å bruke sammen med PC. Like plug and play som en vanlig PC-skjerm. Bombesikker på at MCAK er såpass lik MCGI i bildekvalitet at MCGI med DVI gruser MCAK med VGA.

edit2: Ville forresten kjøpt på datakjeden og hentet (de har butikker overalt i landet), pga. frakt blir prisen nesten lik, og ventetiden er null. Du bør derimot bestille den på nett, slik at du har full angrerett.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Du skal ikke ha 720 i høyden! Om du har det nå er nok det problemet, rett oppløsning er 1360x768 (ikke 1366x768 eller 1280x720).

På min MCGI bruker jeg 1280x768 og ikke 1360x768, på den siste blir mye av bildet borte på sidene, og den første er det bare litt.

Når det gjelder kabler bruker jeg en VGA-kabel. Funker helt fint men er det bedre kvalitet med DVI?

Kjøpte en DVI som ikke passa, så en DVI-HDMI-adapter som var for bred så den ikke passa inn på MCGI-en (er for liten plass oppe ved HDMI-kontakten).

Endret av Scoob689
Lenke til kommentar

madsc90: Ville kanskje dratt bort til nærmeste Datakjeden og kjøpt en MCGI til 4500, nå som jeg ser at så mange har problemer med HDMI på MCAK. Her funker det å koble til PC over DVI perfekt, og har gjort det siden jeg fikk den. Måtte ikke gjøre noe som helst. I tillegg ser TV-en mye bedre ut, og høyttalerene er avtagbare. Sier ikke dette for å promotere mitt eget kjøp, jeg anbefalte faktisk folk å gå for MCAK inntill jeg så at så mange hadde problemer med HDMI. Nå er jeg ikke så sikker lenger.

Scoob689: Kvaliteten blir MYE bedre med DVI. 1360x768 er nativeoppløsningen til TV-en, så noe annet blir "feil", og resulterer i mindre, evt. dårligere bilde med feil "aspect ratio". Hos meg funker 1360x768 over DVI perfekt, så dette er enda et argument for å bruke DVI. Du skal forresten ikke bruke DVI-adapter på TV-en, men på signalkilden (tror ikke det har noe å si når det gjelder HDMI, men når du jo ikke får plass til den uansett så).

Lenke til kommentar

Innos: Er ikke bildet til MCAKen litt bedre enn MCGI? dessuten koster begge to 5000 på datakjeden.. Derfor blir det billigere å kjøpe MCAK på amentio inkl frakt...

Hvordan dårligere blir bilde når man bruker DVI-VGA i forhold til DVI-HDMI (Tenker oppløsning, farger, hva som helst)?

Det er ikke noe problem å få med lyd med noen av oppsettene?

Takk

Lenke til kommentar

Hetland: MCHK er den gamle utgaven. Den har de negative sidene til både MCGI og MCAK, og har i tillegg bare én digital inngang (HDMI).

madsc90: Her i Stavanger koster i hvert fall MCGI 4500, og det var det jeg kjøpte den for. Er uansett bare 200 kr billigere å kjøpe MCAK fra amentio, og du må vente på at den kommer, og betale dyre dommer om du vil returnere den (tenker da på at du bruker angreretten, ikke at TV-en har en feil e.l, dette dekker forhåpentligvis amentio).

Bildet er litt bedre på MCAK, men om man må ty til VGA blir bildet betraktelig dårligere enn MCGI Om HDMI fungrerer uten problemer vil bildet nok bli bedre på MCAK, men nå må du nesten vurdere selv om du vil satse på at det gjør det. Kan jo hende dette bare er et problem for noen, fordi de gjør noe feil e.l. Les lenger tilbake i tråden.

Bildet blir dårligere på de fleste måter, utenom oppløsning. Det blir mer uklart, og fargene er blasse og kjedelige (og nei, det er ikke fordi den er stilt inn feil, jeg prøvde).

Har ikke fått prøvd lyd enda, da PS3en måtte sendes til reperasjon før HDMI-kabel var på plass. Tror derimot ikke dette skal være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...