Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde nettopp på TV'en i litt over en time. Den ekle dure lyden var der hele tiden. Den er der uansett om volumet er av eller på. Det fungerte heller ikke å ta ut strømkontakten litt. Anyone?

 

EDIT: Hvis ikke denne durelyden går over snart skal jeg be om å få hevet kjøpet. Dere som har fått med dere alt jeg har vært gjennom, tror dere jeg får det? Er drittlei av Tatung MCGI. Er det noen som i det hele tatt har en som fungerer slik den skal?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Hadde nettopp på TV'en i litt over en time. Den ekle dure lyden var der hele tiden. Den er der uansett om volumet er av eller på. Det fungerte heller ikke å ta ut strømkontakten litt. Anyone?

 

EDIT: Hvis ikke denne durelyden går over snart skal jeg be om å få hevet kjøpet. Dere som har fått med dere alt jeg har vært gjennom, tror dere jeg får det? Er drittlei av Tatung MCGI. Er det noen som i det hele tatt har en som fungerer slik den skal?

 

min mchk fungerer i allefall som den skal

Lenke til kommentar

er så irriterende når jeg åpner spill som fra starten av bruker en oppløsning som ikke passer, det står bare at den ikke passer (husker ikke helt hva som stod), jeg kan heller ikke bare trykke ctrl - alt - del, det blir til at jeg må restarte maskinen...

noen som vet hvordan jeg kan fikse instillinger slik at spillene ikke starter i en oppløsning som ikke passer til tv'en?

Ps: Det er bare et par spill dette skjer på, er det noe jeg kan fikse på i for eksempel nvidia ntune, altså en standardoppløsning?

Lenke til kommentar
EDIT: Hvis ikke denne durelyden går over snart skal jeg be om å få hevet kjøpet. Dere som har fått med dere alt jeg har vært gjennom, tror dere jeg får det? Er drittlei av Tatung MCGI. Er det noen som i det hele tatt har en som fungerer slik den skal?

Jeg har MCGI og for meg funker den helt perfekt :)

Er veldig fornøyd med kjøpet! Mange bra filmer er blitt sett på den hittil ;)

Lenke til kommentar

Har bare gode erfaringer med MCGI jeg også! Er rett og slett ett kupp den tven!

 

Er det noe jeg skal "klage" på må det være fjernkontrollen, for å slå på tven kunne man godt bare trykke rett på nummerne, og samme hvis man har koblet pc på så må man bla gjennom vga,hdmi før man kommer til dvi, og dette hver gang.

 

Men uansett, dette er bare pirk for å nevne det. Er mega fornøyd! :)

Lenke til kommentar

Fikk en MCAK i hus i går. Forhåpningene var justert til prisen, og ut i fra dette må jeg si meg *veldig* fornøyd.

Men har et merkelig problem. Fra DVD spilleren er alt helt fint, koblet til SCART og benytter RGB. I tillegg så har jeg kabel TV fra Canal Digital, med digital dekoder (CX-1201 eller noe slikt), denne er også koblet til TV med SCART/RGB. Går også antenne kabel fra dekoderen videre til TV.

 

Når jeg ser på TV, og det spiller ingen rolle om det er fra dekoderen eller antenne, så kommer det til tider et "rosa" støysignal som kan rulle ned fra toppen og til omlag noen cm ned på bildet. Kommer ikke med regelmessig intervall, og har ikke funnet noe system. Tar jeg totalt vekk dekoderen, og det kun er antennekabelen fra vegguttaket som er tilkoblet, så får jeg fortstatt samme feil. Tar jeg bort antennekabelen fra TV'en, så den kun er tilkoblet dekoder via. SCART, så er også problemet fortsatt der. Men igjen, ikke noe trøbbel med DVD spilleren. Byttet SCART ingang og kabel mellom dekoder og DVD også, ingen endring.

 

Har også en eldre 32" Philips CRT widescreen, som er tilkoblet en tilsvarende dekoder. På denne oppleves ingen forstyrrelser.

 

Er usikker på om dette er TV'en, eller noe med kabel anlegget...

Lenke til kommentar

Fordelene med MCAK er at den har bedre bilde (dog ikke mye) og 2xHDMI, mens MCGI har avtagbare høyttalere, penere utseende (imo) og 1xHDMI/DVI istedenfor 2xHDMI. Ville valgt MCAK nå i dag tror jeg. Mangelen på DVI fikser man med en DVI-HDMI kabel, og det å ta av høyttalerene er ikke særlig viktig for annet enn utseende (er dog ganske greit, jeg har tatt mine av).

 

Det med fjernkontrollen osv er vanvittig irriterende. Den fungrerer knapt på avstander over to meter, og selv da hender det støtt og stadig at man må trykke to eller tre ganger. Vanvittig irriterende når man skal skrive pinkoden (man må da først trykke inn resten, for så å trykke inn alt på nytt igjen). Gjør ikke noe særlig for meg som bare bruker den sammen med pc og konsoller. Er derimot kanskje noe å tenke på om du sitter et stykke fra TVen, og er godt over snittet lat/utålmodig. =p

Lenke til kommentar
Hadde nettopp på TV'en i litt over en time. Den ekle dure lyden var der hele tiden. Den er der uansett om volumet er av eller på. Det fungerte heller ikke å ta ut strømkontakten litt. Anyone?

 

EDIT: Hvis ikke denne durelyden går over snart skal jeg be om å få hevet kjøpet. Dere som har fått med dere alt jeg har vært gjennom, tror dere jeg får det? Er drittlei av Tatung MCGI. Er det noen som i det hele tatt har en som fungerer slik den skal?

Har du undersøkt om durelyden varierer om du setter den på et annet underlag, flytter den noen cm, eller når du tar på den forskjellige steder? Det kan være så banalt som at kabinettet, eller bordet den står på vibrerer. Eller, det kan være litt mer komplsert, kanskje må strømforsyningen (transformator) eller noe i TV-en byttes.

 

Selv har jeg MCAK. Den lager verken pipe- eller durelyder. Unntatt en gang da den durte samtidig som bildet blinket og rullet. Det løste seg med å dra ut kontakten i noen minutter. Litt sånn ctrl-alt-del-løsning... Dette, pluss en annen periodisk feil som skjedde to ganger deførste tre dagene jeg hadde den men ikke har gjentatt seg de siste to ukene (veldig blass tekst-TV) gjør at jeg ikke uforbeholdent anbefaler Tatung til hvem som helst, kun til de som er villig til å ta en sjangs på et ferskt merke og bryr seg mer om godt bilde til god pris 99,8% av tida enn om litt underlige småproblemer 0,2% av tida. Tatungen min er tross alt minst like driftssikker eller bedre en en Windows-PC, som de fleste bruker og er rimeg fornøyd med.

 

Så vidt jeg forstår klagde du første gang TV-en før angrefristen ved postordrekjøp gikk ut. Og nå har du hatt den nye et par dager, og er misfornøyd. Jeg vil tro at du har gode forutsetninger for å heve kjøpet. Dels fordi du vel kunne brukt angreretten første gang i stedet for å sende den til reparasjon, og dels fordi Tatung i Norge virker veldig opptatt av å posisjonere seg som et kommende kvalitetsmerke med fornøyde kunder. Om ikke nettbutikken straks vil heve kjøpet, prøv en mail til <[email protected]>. Jeg har ikke erfaring med å klage til dem, men har fått veldig rask respons (under to timer) fra daglig leder en gang jeg mailet den adressen med spørsmål om kommende modeller. :)

Lenke til kommentar
Jeg har heller virkelig ingenting stort å utsette på MCGI

 

Det eneste må bli det med at fjernkontrollen er litt knotete, men man kan ikke forlange at en tv til under 5000 skal være perfekt :)

Jeg synes fjernkontrollen til MCAK er veldig grei med logisk grupperte knapper. Mulig det er et resultat av de har fjernet bilde-i-bilde, som vel fantes på MCHK og MCGI. den lihher godt i hånda og er stor nok til å gi god plass mellom knappene. Noen, med korte fingre, vil kanskje synes at lyd- og kanal-zappe-knappene oppe til venstre er lettest å nå med tommelen om man holder den i venstre hånd.

Lenke til kommentar
Da blir det nok MCAK. Med mindre man får noe mer for pengene en annen plass?:p

Skal du ha Tatung 32", blir det nok MCAK. Den lange lista i prisguiden skyldes nok at det er listet opp modeller som er utgått, og som du kanskje kan få tak i, og kanskje ikke.

Hvordan er den kontra Samsungene 32" i prisklassen rundt 7000? Husker ikke helt modellnummer.

I tester på forbruker.no som tar bølgen for Tatung, er de skeptiske til Samsung - offer for egen teknologi - de har støyreduksjons/bildeforbedrings-programmet DNIe ellernoesånn som ikke kan skrues av, og som lager artifakter i bilder som ikke trenger støyreduksjon eller forbedring.

 

Selv har jeg ikke annen erfaring med Samsung LCD enn at jeg kjenner noen som har en nå utgått 27" modell, og den imponerer ikke i farger, klarhet og skarphet sammenlignet med min Tatung. Selv om de har kabel-TV og jeg har analogt bakkenett med ikke helt topp signaler. Men det kan godt hende at årets Samsung-modeller er kjempebra. De har også et anerkjent navn og kabinetter som virker forseggjort. Om du har muligheten til å gå til Hifi-klubben, Expert eller noen som selger Samsung og se dem live, og se Tatung hos Datakjeden, kan du sammenlikne selv og se om du synes den ene ser bedre ut enn den andre. Selv gadd jeg ikke se på Samsung, som var førstevalget mitt før jeg hørte om Tatung. Snart 1800 meldinger i denne tråden, stort sett positive, samt prisen, gjorde at jeg gikk rett til Datakjeden og kjøpte den på ti minutter da de fikk inn Tatung V32MCAK.

Lenke til kommentar
Jeg skal også gå til innkjøp av en tatung tv nå, må vel bli MCAK da?

 

hvilken butikk ville dere bestillt fra?

* 1- billigst: multicom

* Amentino, en 100 lapp mere

* MPX, nesten 400 kr mere.

Sjekk hvor mye frakt du må betale med multicom. Frakt på en TV kan fort bli dyr, men siden amentio ikke orker å stresse med fraktberegning koster det bare 125 kr. Om multicom opererer med postens priser så blir det nok billigere å kjøpe fra amentio.

 

edit: Amentio er forresten bare 40~ kr billigere, så det er frakt som avgjør her.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...