Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Jeg fikk min MCAK nå på mandagen, altså for to dager siden. Var kjempefornøyd. Bildet var bra og det var en fryd å spille Xbox 360 på den. I dag derimot blinker den noe jævlig i tillegg til at bildet "ruller" over skjermen. Helt håpløst å se på. Jeg håpet dette bare var noe tull med tilkoblingen til Xboxen (komponent), men det samme skjedde når jeg prøvde å se tv med antennekabelen. Tror kanskje problemet ligger i signalbehandlingen, ettersom menyene på tven ikke opplever samme problem. Tror nok det blir retur nå med alt styret det medfører. Faen!

 

Noen som har opplevd det samme?

 

Se innlegg nr. 1740 !

Jeg svarte på feil innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å ta ut og i kontakta osv?

resetta alt av innstillinger?

 

Har prøvd alt dette flere ganger uten resultat. Noe er helt klart feil med tven.

 

Jeg hat hatt akkurat smme problem for 14 dager siden.

Prøv følgende: Slå av apparatet med fjernkontrollen.

Ta ut støpselet av stikkontakten, slik at apparatet er helt frakoblet strømnettet.

Vent i fem minutter og sett i støpselet igjen.

Slå på apparatet med fjernkontrollen.

Nå skal feilen være borte.

 

mvh

 

Knut

 

Takk! Når jeg prøvde dette for andre gang forsvant problemet :)

Noen som vet hva dette problemet skyldes?

Lenke til kommentar

Koplet TVen til PCen og gikk på egenskaper for skjerm -> instillinger -> avansert -> skjerm

 

Hadde slik at jeg bare kunne se modier som skjermen kunne vise. Trodde det var 50/60 Hz på TVen jeg, men jeg fikk opp 60 og 70 Hz. Skal jeg bruke 70 da? Eller kan det være skadelig, da det faktisk står 50/60 Hz bakpå TVen...?

Lenke til kommentar
Hvordan vil dere si denne er i forhold til Tatungen?

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent

Philipsen har "Pixel Plus", som muligens i teorien er et bedre bildebehandlingsprogram enn Tatungen. Men jeg har bare sett Philipsen i hyllene på Elkjøp og Obs!, og bildet så ikke bedre ut på DVD-materiale, faktisk eller litt dårligere enn Tatungen jeg har hjemme, synes jeg. Dette kan skyldes forskjeller i belysningen mellom stua mi og butikkene, samt innstillinger på TV-ene, samt muligens også at en haug med apparat i samme hyllene i butikk fortyrrer hverandre litt.

 

Philipsen har også oppgitt fem ganger så god kontrast som Tatungen. Jeg antar Philips oppgir et "dynamisk" kontrastforhold etter behandling av softwaren i TV, mens Tatung oppgir den reelle kontrasten på panelet, slik at tallene ikke er direkte sammenlignbare. Jeg synes Tatung V32MCAK har meget bra kontrast, med bra svart- og hvitnivå, når man velger fornuftige innstillinger.

 

 

Hvilken vil du da muligens si er bedre å spille 360 på?

5 ganger bedre kontrast er jo ganske mye.

Lenke til kommentar

Er det noen som får HDMI-porten på Tatung V32MCAK til å virke som den skal med både lyd og bilde, eller har dere problmer med å overføre lyd over HDMI? Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=875390

 

Hva med eventuelle andre problemer med HDMI? Forskyver bildet seg ut av skjermen når dere bruker HDMI og ARC-innstillinga "Auto bilde" (automatisk valg av bildets bredde og høyde)?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med VGA porten på min 37" Tatung. Jeg får melding om at "Tv is shutting down" ellerno, etter jeg har koblet til den bærbare pcen. Men DVI funker bra på den stasjonære, men der funker ikke VGA igjen. Får da samme melding.

 

Den bærbare har ikke DVI, så det er litt prakk å ta med den stasjonære uti stua når jeg skal koble den tven.

 

Noen flere som har problemer med VGA porten? Setter stor pris på tips og lignende :)

Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med VGA porten på min 37" Tatung. Jeg får melding om at "Tv is shutting down" ellerno, etter jeg har koblet til den bærbare pcen. Men DVI funker bra på den stasjonære, men der funker ikke VGA igjen. Får da samme melding.

 

Den bærbare har ikke DVI, så det er litt prakk å ta med den stasjonære uti stua når jeg skal koble den tven.

 

Noen flere som har problemer med VGA porten? Setter stor pris på tips og lignende :)

Hadde det samme problemet da jeg skulle gjøre det. Husker ikke helt men jeg tror jeg fiksa det ved å bytte litt på oppløsningen.

Tror det var stilt inn for høy oppløsning eller Screen refresh rate.

 

Prøv deg litt frem og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Du må fikse oppløsning og passe på at tv'en er valgt som hovedskjerm (eneste skjerm evt)

 

Ja jeg tenkte det var noe sånt, for på den stasjonære så er ikke det noe problem. For der er jo kun en skjerm.

jeg prøvde så vidt å stille inn tven som hovedskjerm, men den bærbare var ikke enig. Men er det der problemet er da sikkert, og ikke tven :)

Men jeg får prøve litt til..

Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed om at min MCGI var ferdig på reprasjon! :D Synd det skulle ta så sinnsykt lang tid... Gleder meg til å endelig få brukt TVen jeg kjøpte for 1.5 måned siden.

Hvor kjøpte du den?

Hvordan fikk du sendt den inn?

 

Kjøpte den på yaha.no. Når jeg fikk den var jeg så dum at jeg kastet esken (ettersom jeg ikke hadde noen plass å oppbevare den) og allerede etter noen dager merket jeg at det var noe feil med TVen. Kontaktet Anovo (som driver service for tatung) for å få sendt den inn. Det var ikke lett å ha noe med de å gjøre av flere grunner. Først og fremst svarer de aldri på mail. Fikk svar på den første jeg sendte, men etter den fikk jeg ikke svar på 3-4stk. For det andre virker det ikke som om de klarte å forstå at jeg måtte ha ei ny eske dersom jeg skulle klare å sende inn TVen. Jeg kontaktet derfor yaha.no for hjelp. De var svært hjelpsomme og fikk omsider anovo til å forstå at de måtte sende meg en eske. Hele prosessen tok nesten 1 måned! Når jeg omsider fikk esken sendte jeg TVen inn til Anovo i den.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed om at min MCGI var ferdig på reprasjon! :D Synd det skulle ta så sinnsykt lang tid... Gleder meg til å endelig få brukt TVen jeg kjøpte for 1.5 måned siden.

Hvor kjøpte du den?

Hvordan fikk du sendt den inn?

 

Kjøpte den på yaha.no. Når jeg fikk den var jeg så dum at jeg kastet esken (ettersom jeg ikke hadde noen plass å oppbevare den) og allerede etter noen dager merket jeg at det var noe feil med TVen. Kontaktet Anovo (som driver service for tatung) for å få sendt den inn. Det var ikke lett å ha noe med de å gjøre av flere grunner. Først og fremst svarer de aldri på mail. Fikk svar på den første jeg sendte, men etter den fikk jeg ikke svar på 3-4stk. For det andre virker det ikke som om de klarte å forstå at jeg måtte ha ei ny eske dersom jeg skulle klare å sende inn TVen. Jeg kontaktet derfor yaha.no for hjelp. De var svært hjelpsomme og fikk omsider anovo til å forstå at de måtte sende meg en eske. Hele prosessen tok nesten 1 måned! Når jeg omsider fikk esken sendte jeg TVen inn til Anovo i den.

Hørtes tungvindt ut. Men Når det hadde motatt den, tok det lang tid før du fikk den igjen da?

Lenke til kommentar
Fikk endelig beskjed om at min MCGI var ferdig på reprasjon! :D Synd det skulle ta så sinnsykt lang tid... Gleder meg til å endelig få brukt TVen jeg kjøpte for 1.5 måned siden.

Hvor kjøpte du den?

Hvordan fikk du sendt den inn?

 

Kjøpte den på yaha.no. Når jeg fikk den var jeg så dum at jeg kastet esken (ettersom jeg ikke hadde noen plass å oppbevare den) og allerede etter noen dager merket jeg at det var noe feil med TVen. Kontaktet Anovo (som driver service for tatung) for å få sendt den inn. Det var ikke lett å ha noe med de å gjøre av flere grunner. Først og fremst svarer de aldri på mail. Fikk svar på den første jeg sendte, men etter den fikk jeg ikke svar på 3-4stk. For det andre virker det ikke som om de klarte å forstå at jeg måtte ha ei ny eske dersom jeg skulle klare å sende inn TVen. Jeg kontaktet derfor yaha.no for hjelp. De var svært hjelpsomme og fikk omsider anovo til å forstå at de måtte sende meg en eske. Hele prosessen tok nesten 1 måned! Når jeg omsider fikk esken sendte jeg TVen inn til Anovo i den.

Hørtes tungvindt ut. Men Når det hadde motatt den, tok det lang tid før du fikk den igjen da?

 

Nei, det gikk ganske fort. Har gått nesten 2 uker siden de fikk den nå, og de poster den sikkert i morgen.

Lenke til kommentar
Nå bruker jeg:

bakbelysn 45

konstrast 40

lyshet 35

farge 35

Det er nær innstillingene jeg bruker når jeg ser DVD via HDMI, selv om jeg foretrekker lavere kontrast og høyere bakbelysning.

Er det til spill du bruker disse innstillingene? Jeg tipper de innstillingene er ubrukelige på analog TV, der drar jeg fargemetninga ned i 22-25 for at folk ikke skal se ut som radioaktive tomater i trynet.

Lenke til kommentar
Et lite "problem".

 

Når jeg slår på tven (kjøpte meg MCAK) Ofte får jeg en tikke-lyd når den er slått på.

 

Noen andre som har dette, og hvorfor er det slik?

 

Virker som lyden kommer fra der strømkontakten på tven er.

 

-mvh

 

-V-

Jeg har ikke merket noen tikkelyd på min. Jeg hadde den på med null lyd heromdagen, og trodde jeg hørte en pipelyd. Men nei, den var like sterk uansett om TV-en var på eller ikke. Den forsvant heller ikke når jeg skrudde av DVD og stereo. Den forsvant ikke da jeg gikk på soverommet og lukka døra. Da skjønte jeg at det var min egen øresus jeg hørte. Og jeg konkluderte at TV-en var fri for lyder, i alle fall som jeg kunne høre.

 

Men grunnen til at jeg hadde på TV uten lyd, var et annet "lite" problem. Jeg hadde koblet til DVD-spilleren med HDMI-kabel, og jeg får ikke lyd på TV når jeg velger signalkilde HDMI. Er det noen andre med samme problem? Eller er det noen som bruker HDMI og får lyd på V32MCAK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...