Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er rart at de ikke valgte designet til MCGI, da dette i motsetning til MCHK og MCAK faktisk er ganske pent og praktisk (kan ta av høyttalerne).

 

Hvor mye bedre er egentlig bildekvaliteten til MCAK sammenlignet med MCGI? Vil tro MCGI er lik MCHK, så kan vel svare om du har sammenlignet med den også. =)

Lenke til kommentar
Synes det er rart at de ikke valgte designet til MCGI, da dette i motsetning til MCHK og MCAK faktisk er ganske pent og praktisk (kan ta av høyttalerne).

De som vil ha et annet design, og så vidt jeg kan se litt flere finesser, og sannsynligvis høyere pris, kan håpe at Tatung i Norge tar inn denne: http://www.tatung.eu/Page.aspx?pid=88

 

Poenget med MCAK, er sannsynligvis (i likhet med MCHK) at det skal være en modell som både er billig og ser billig ut, men med OK bildekvalitet, som gjør merket kjent før de kommer med mer påkostede modeller.

Hvor mye bedre er egentlig bildekvaliteten til MCAK sammenlignet med MCGI? Vil tro MCGI er lik MCHK, så kan vel svare om du har sammenlignet med den også. =)

Testen i forbruker.no sier vel i grunn bare at den nye (MCAK) ikke er noen skuffelse i forhold til den gamle (MCHK) bildemessig. Men at lyden er bedre.

Lenke til kommentar
Hannstykket har "utstikkere", altså kontaktene, mens hunnstukket har hull

(litt som på mennesker :p)

 

 

ok, fikk tak i en kabel på dataskjeden til 400 kr, nå må jeg få tilpassa tvn, atm er det et stort bilde som ikke passer og jeg får ikke video opp.

 

Unnskyld off topic og sånn altså, men måtte bare.

Lenke til kommentar

I dag er det 1 måned siden jeg fikk min Tatung 32" MCGI. Det var feil på den fra dag 1, og først i dag fikk jeg sendt den med posten. Dette pga. udugelige Anavo (de som driver service for Tatung.) Alle dere Tatung eiere kan krysse fingrene for at det ikke blir noe galt med TVen slik at dere må ha noe med Anavo å gjøre. Lurer på hvor lang tid de bruker på å reparere en TV når de bruker over ei uke på å svare på mail, hvis de i det hele tatt svarer! Noen erfaringer angående reperasjonstid hos Anavo?

 

Det skal forøvrig nevnes at jeg sikkert aldri hadde fått sendt inn TVen min hvis det ikke hadd vært for glimrende hjelp fra Yaha.no som jeg kjøpte TVen hos.

Lenke til kommentar

Eg fekk Tven i dag og eg meiner den ser bedre ut enn det forbruker.no testen skulle ha det til.

Men, kva er dei manuelle RGB-instillingane dei snakkar om?

 

 

Etter litt Prime 3 på Wii vil eg sei at desse, Bakbelysn: 30, Kont: 45, Lysh: 30, Farge: 37, Skarph: 0 og Støyred: Av, passar bra. Fargemodus normal, varm blei nærmare raudt på Wii-menyen som er blå. Eg synest eg fekk eit ganske fint bilde sjølv med scart, skal skaffe meg komponent når tida byr seg. Eg sitter forresten i eit ganske mørkt rom.

 

Nokon som har erfaringar med andre settings?

Lenke til kommentar

Jeg kjører nå 35, 45, 47, 25, 0, og av, noe som fungerer overbevisende til mitt bruk (film på mørkt rom) Som 90% av alle LCD tver egner den seg selvfølgelig best til lyse scener, og ikke filmer hvor veldig mye foregår i mørket. :)

 

Kan også nevne at grunnen til at jeg kjører med så høy lyshet er for å få med mest mulig detaljer i de mørkeste partiene. Det overrasker meg også at det ikke går mer utover sortnivået i bildet. Det reagerer ikke før 49 med mitt panel (mulig det er noe annerledes på andre) :)

 

Harald

Lenke til kommentar
Er det noen som har en mellomting mellom normal og varm fargemodus (egendefinerte innstillinger) ? Normal blir litt for blått, og varmt bli litt for rødt av og til.

 

Hvis du titter nærmere så har du et alternativ som heter 'bruker' på fargemodusen hvor du selv kan justere fargene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...