Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg 360 i forgårs, det funker helt brillefint med komponent og 720p. Har ikke fininnstilt fargene enda, men tok en kjapp justering noe i retning av det jeg bruker på scartene. Default på MHCK viser jo skikkelige hurrafarger, så det er lurt å moderere innstillingen en smule før man kjører på. Boxen min har HDMI ut også, men så langt som å prøve det har jeg ikke kommet enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg 360 i forgårs, det funker helt brillefint med komponent og 720p. Har ikke fininnstilt fargene enda, men tok en kjapp justering noe i retning av det jeg bruker på scartene. Default på MHCK viser jo skikkelige hurrafarger, så det er lurt å moderere innstillingen en smule før man kjører på. Boxen min har HDMI ut også, men så langt som å prøve det har jeg ikke kommet enda.

 

jeg leste i en tråd at det ikke gikk med mer enn 480p med hdmi mellom tatung og xbox 360 :S

Endret av CiRcLe7
Lenke til kommentar

Huff, har suttet her med en delvis defekt TV i nesten 20 dager nå. Sendte i dag mail til nettbutikken hvor jeg kjøpte TVen (yaha.no) og klaget på Anavo. Yaha kontaktet allerede i dag Tatung om dette. Håper ting ordner seg snart.

 

Liker virkelig det jeg har sett av yaha.no så langt i denne saken i hvertfall!

Lenke til kommentar
Kjøpte meg 360 i forgårs, det funker helt brillefint med komponent og 720p. Har ikke fininnstilt fargene enda, men tok en kjapp justering noe i retning av det jeg bruker på scartene. Default på MHCK viser jo skikkelige hurrafarger, så det er lurt å moderere innstillingen en smule før man kjører på. Boxen min har HDMI ut også, men så langt som å prøve det har jeg ikke kommet enda.

 

jeg leste i en tråd at det ikke gikk med mer enn 480p med hdmi mellom tatung og xbox 360 :S

En kompis av meg sliter med det samme, men på et helt annet apparat.

Lenke til kommentar
Eller bruk DVI-VGA, det er det beste med tanke på at TV'ens optimale oppløsning er 1360*768 og HDMI oppløsningen er ganske mye høyere, som gjør at skjermen kan se litt merkelig ut. VGA er det beste alternativet, og da får du også lyd med jackkabelen din.

Funker supert det :) Ble faktisk mer fornøyd med bildekvaliteten med DVI->VGA-kabel, enn med DVI->HDMI. Flimret litt av en eller annen grunn med HDMI. Jaja. Ser bra ut nå :wee:

 

Nå må jeg bare kjøpe meg et trådløst tastatur...

Lenke til kommentar
Fulgte denne topicen i 60 sider, og orker ikke leite gjennom alt på nytt.

Det jeg lurer på er om man kan koble alt av dekodere, dvd spillere, xbox, ps3 etc til tven og så få lyd til et anlegg fra scart kontakten?

Vet at man får lyd ut fra scart, men det jeg altså undrer på er om man vil få god lyd fra alle kilder, eller må man koble alle lydkablene rett i anlegget og all video til tven for at det skal funke tilfredsstillende.

 

Litt kronglete spurt kanskje, men satser på at dere skjønner hva jeg spør etter.

 

Har altså den første versjonen MCHK tror jeg det var.

 

Ingen som kan svare på dette?

Lenke til kommentar

Jeg leste litt tilbake i tråden og fant en del instillinger folk har postet, så jeg bare legger de her sånn at nye folk finner de lettere :)

 

bakbelysning for lyse omgivelser: 45

bakbelsyning for mørke omgivelser: 30-35

Kontrast: 40-50

lyshet: 30-35

farge: 35

Skarphet: 0 (jeg foretrekker litt når jeg spiller xbox360 via komponent)

 

edit: glemte at støyred bør stå på av.

Endret av CiRcLe7
Lenke til kommentar
Jeg leste litt tilbake i tråden og fant en del instillinger folk har postet, så jeg bare legger de her sånn at nye folk finner de lettere :)

 

bakbelysning for lyse omgivelser: 45

bakbelsyning for mørke omgivelser: 30-35

Kontrast: 40-50

lyshet: 30-35

farge: 35

Skarphet: 0 (jeg foretrekker litt når jeg spiller xbox360 via komponent)

 

edit: glemte at støyred bør stå på av.

 

Takker og bukker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Fulgte denne topicen i 60 sider, og orker ikke leite gjennom alt på nytt.

Det jeg lurer på er om man kan koble alt av dekodere, dvd spillere, xbox, ps3 etc til tven og så få lyd til et anlegg fra scart kontakten?

Vet at man får lyd ut fra scart, men det jeg altså undrer på er om man vil få god lyd fra alle kilder, eller må man koble alle lydkablene rett i anlegget og all video til tven for at det skal funke tilfredsstillende.

 

Litt kronglete spurt kanskje, men satser på at dere skjønner hva jeg spør etter.

 

Har altså den første versjonen MCHK tror jeg det var.

 

Ingen som kan svare på dette?

 

Det tviler jeg på, jeg har prøvd det meste men har ikke fått til det.. Men du må si ifra hvis du får det til!

 

Du kan jo evt bare bruke minijack pluggen..

Lenke til kommentar

Har et litt merkelig problem med MCGI-en min. Jeg har den kobla til en pc med VGA kabel og innimellom begynner hele bildet og riste/flimre. Så må jeg slå av og på eller bytte kanal for å få det til å stoppe.

Noen som har vært borti det samme?

Vet ikke om det kan ødelegge noe men det er veldig plagsomt.

Lenke til kommentar

fått tatung 32mcak, tvn er fet som faen men får ikke den gode kvaliteten alle snakker om. jeg har en rimelig gammel dvd spiller til 400-500 kr med vanlig video tilkobling, bildet blir uskarpt og kornete i bevegelse. har dette noe med dvd spilleren min?

 

Hvordan får jeg denne kvaliteten?

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=137835

 

Vurderer å kjøpe ny dvd spiller med hdmi.. hvor mye vil dette si for kvaliteten?

 

 

Analoge signaler har jeg også, noen kanaler er skurrete og jævelige mens andre er mye mer smooth, så dette har vel mest med signalene å gjøre håper jeg.

 

 

Prøvde å koble PC-en til tvn med vanlig svideo og minijack, det blei helt merkelig, fargene var rare og bildet fra pc skjermen ble altfor stort for tvn.. hvordan kobler jeg PC-en til tvn best? er det med dvi-vga kabel som er nevt tidligere..? hvordan ser jeg om jeg har dvi utgang på PC-en? ligner det på en vanlig pc-skjerm utgang?

 

 

 

Håper noen kan hjelpe.. frustrerende å ikke vite hva jeg holder på med ;)

Endret av pukki
Lenke til kommentar
Hvordan får jeg denne kvaliteten?

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=137835

 

Analoge signaler har jeg også, noen kanaler er skurrete og jævelige mens andre er mye mer smooth, så dette har vel mest med signalene å gjøre håper jeg.

 

 

Prøvde å koble PC-en til tvn med vanlig svideo og minijack, det blei helt merkelig, fargene var rare og bildet fra pc skjermen ble altfor stort for tvn.. hvordan kobler jeg PC-en til tvn best? er det med dvi-vga kabel som er nevt tidligere..? hvordan ser jeg om jeg har dvi utgang på PC-en? ligner det på en vanlig pc-skjerm utgang?

 

Får å få den kvaliteten som er på bilde må du ha en DVD-spiller med hdmi eller du kan bruke en xbox 360 med komponentkabel eller Playstation 3 for å spille av DVDene dine :) Vanlig DVD-spiller sender ikke ut bedre signaler enn kompositt. Jeg er rimelig sikker på at han som har tatt det bilde har brukt en Xbox 360 ettersom det er avbildet en på et av bildene hans. Jeg har selv prøvd å spille av den filmen med 360 med like godt resultat.

 

De innstillingene jeg bruker på analoge signaler er skarphet på 0 og støyreduksjon på lav. Du får prøve ut hva som er best med dine signaler. De andre innstillingene synes jeg at du skal justere etter egen smak.

 

Du bør ikke bruke s-video. S-video er så og si det dårligste alternativet. Spesielt dårlig når det kommer til lcd-tv. Du kan ta en titt på denne siden hvor det står litt om alt når det gjelder hvordan tilkoble de forskjellige komponentene til TVen: Hjemmekino.no koblinger

Endret av kehax
Lenke til kommentar
fått tatung 32mcak, tvn er fet som faen men får ikke den gode kvaliteten alle snakker om. jeg har en rimelig gammel dvd spiller til 400-500 kr med vanlig video tilkobling, bildet blir uskarpt og kornete i bevegelse. har dette noe med dvd spilleren min?

 

Hvordan får jeg denne kvaliteten?

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=137835

 

Vurderer å kjøpe ny dvd spiller med hdmi.. hvor mye vil dette si for kvaliteten?

 

 

Analoge signaler har jeg også, noen kanaler er skurrete og jævelige mens andre er mye mer smooth, så dette har vel mest med signalene å gjøre håper jeg.

 

 

Prøvde å koble PC-en til tvn med vanlig svideo og minijack, det blei helt merkelig, fargene var rare og bildet fra pc skjermen ble altfor stort for tvn.. hvordan kobler jeg PC-en til tvn best? er det med dvi-vga kabel som er nevt tidligere..? hvordan ser jeg om jeg har dvi utgang på PC-en? ligner det på en vanlig pc-skjerm utgang?

 

 

 

Håper noen kan hjelpe.. frustrerende å ikke vite hva jeg holder på med ;)

Kompositt tilkobling fra en gammel dvd spiller gir langt fra optimalt bildekvalitet, men at det blir kornete i bevegelse høres litt snodig ut.

 

Om du kjøper en dvdspiller med HDMI utgang skal du få mye bedre bilde og lydkvalitet. Jeg bruker denne selv og bildekvaliteten er utmerket. Men det fins billigere dvd spillere som også støtter HDMI. Denne f.eks.

 

Analoge signaler fungerer fint på min tv. Men ikke like bra som digitale signaler fra kabel-tv dekoderen. Så kan se ut som det er noe med ditt signal ja.

 

S-video gir heller ikke veldig bra bildekvalitet, men fargene skal ikke være rare og bilde skal passe tv'en. Kan være du må tilpasse bildet under skjerm innstilligene på PC-en.

 

Beste tilkoblingen til tven fra en pc er med en HDMI eller en DVI-HDMI kabel. Slik ser en DVI utgang ut.

Merk at bruker du en DVI-HDMI kabel kan du ikke koble til lyd på tven. Da må du bruke en VGA eller en DVI-VGA kabel, og supplere med en minijack lydkabel.

 

 

Det er slik det henger sammer er det ikke?

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for hjelp kehax og snert, gleder meg til å prøve. Ganske sikker på at jeg har DVI eller VGA på skjermkortet. Kan jeg kjøpe kabler på Clas Olshon eller er disse drit?

 

Hva er vanlig pris for en dvi-hdmi eller dvi-vga kabel ?

 

Fet den dvd spilleren fra Grundig, den eller noe lignende må i hus.

Endret av pukki
Lenke til kommentar
Har tenkt å gå til innkjøp av en MCAK nå, i forbindelse med at jeg flytter. Må ha litt stil i den nye leiligheten. Skal også kjøpe en HDMI dvd-spiller, i tillegg til at jeg skal koble til Wii og en media-PC. Hvor bør jeg kjøpe kabler? Er det noe særlig forskjell på kabler..?

 

Kjøp denne

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....22&cid=5415

 

PS3 og Blu-ray :)

 

Kva meir drømmer du om og dessutan bra pris no!

Lenke til kommentar

Sitter her med min 32" Tatung og prøver å få satt riktig oppløsning i Windows (Vista, 64 bit). Jeg har koblet TV'n til et GF8800GTX ved hjelm av en DVI<->HDMI-kabel, og i teorien burde jeg kunne sette oppløsningen til 1366x768, riktig?

 

Eneste innstillingen som fungerer på 50Hz med meg er 1280x720, og en stor del av bildet går utenfor TV-ens bildekant. Om jeg prøver å øke oppløsningen kan jeg ikke bruke mer enn 25Hz (og en stor del av bildet går fortsatt utover TV-ens bildekant).

 

Bruker for øyeblikket Forceware 163.75-drivere, men hadde samme problemet på vanlig windows XP med et GF6800 og eldre drivere.

 

Har lastet ned nyeste Powerstrip-versjon, men det lot meg ikke gjøre noen andre innstillinger enn det som allerede var tilgjengelig i Nvidia Control-panel.

 

Tips?

 

Oppdatert: Installerte nyeste Forceware (163.75), samme problemet fortsatt.

Endret av Xoduz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...