Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Utrolig noob spørsmål, men hvordan er det jeg skifter til component bilde på MCGI? Jeg finner ikke component kanalen når jeg trykke HD/PC knappen på fjernkontrollen, og heller ikke TV/video/svart

Trykk "video" knappen helt til du kommer til YUV.

 

Nytt spørsmål: jeg har tenkt til å kjøre en vga kabel med stereokabler og en komponentkabler med stereokabler inn i TVen, men det er bare en utgang, vet noen om hvor man kan gå får å kjøpe en splitter og hvor mye man bør betale for å ikke få noe drit?

 

edit: nytt svar: sett inn rett under komponentinngangen (ja jeg vet den tar komposittplassen, så du må nok ofre den lyden hvis du har noe der fra før av)

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har MCHK og skal kjøpe meg wii sammen med en wii komponent kabel, men jeg ser bare en grønn, blå og rød, sammen med vanlig kompositt rød,hvit og gul.. skal man liksom koble disse sammen da? rød og hvit fra kompositt er kanskje bare lyd??

 

Noen som har testa wii og kan si noe om den funker bra med tv'n :p? vipper veldig mellom wii og 360.. tror jeg må ha begge :p

Lenke til kommentar

Jeg har testet vanlig Xbox med standard scart kabel, og med nyinnkjøpt komponentkabel. Jeg må si at jeg ikke så forskjell verken i spill eller i filmer.

 

Ja, du skal bruke de tre som er grønn, blå og rød til bilde, og til lyd er det den hvite og den andre røde autio kablene som hører til kompositt.

Lenke til kommentar

når man bruker pc på mchk, så jeg vet den høyeste oppløsningen er 1300 (husker ikke eksakt) * ett eller annet....

men siden tv'en har 1080i, kan pc da kjøre i 1920 * ett eller annet? altså å gjøre signalet fra pc (via vga for eks) om til interslaced (hvis det var det d het:P) istedenfor progressiv...

ikke at jeg tror det, men må bare få det avkreftet..:)

hadde vært kult å kjørt spill i full oppløsning :p

virker sikkert heilt teit ut å lure på noe slikt, men ville bare vite det helt sikkert :whistle:

Endret av engjac
Lenke til kommentar
jeg har MCHK og skal kjøpe meg wii sammen med en wii komponent kabel, men jeg ser bare en grønn, blå og rød, sammen med vanlig kompositt rød,hvit og gul.. skal man liksom koble disse sammen da? rød og hvit fra kompositt er kanskje bare lyd??

 

Noen som har testa wii og kan si noe om den funker bra med tv'n :p? vipper veldig mellom wii og 360.. tror jeg må ha begge :p

 

Testa Wii tidligere i dag, og det gikk greit. (Komponent) Bildet blir krystallklart, selv om dette ikke nødvendigvis er en god ting når det gjelder Wii. Det er liksom sånn, hvis grafikken er bra lagd fra starten, så gir HD en herlig boost til bildet. Men er grafikken litt bob bob (Wii) så gjør bare 480P og component at de tekniske problemene og de kornete pikslene viser enda bedre. Jeg synes allikevel det er en god forbedring, men det er ikke sikkert alle liker bildet som det blir med component.

 

Men det ser ikke ut som virtual console spillene funker med component. Fikk bare n64 spilla mine til å fungere. De andre fikk jeg ikke opp bilde på en gang. Har RGB kabel og skal teste med den en gang jeg gidder.

Lenke til kommentar
En pixel i tven min har dødd :cry:

er det normalt at pixler i TVen kan dø ca en månet etter jeg har kjøpt den, eller kan det være fordi at jeg har vært nær den?

 

d døde en pixel på min skjerm etter omtrent tre dager tror jeg...men hvis du ikke tenker på d så glemmer du den...min døde pixel vises bare ved svart/veldig mørk bakgrunn...

hvor på skjermen befinner den seg da? :)

Lenke til kommentar
Jeg har bare VGA-utgang på laptopen min. Hva slags kabel må jeg ha for å koble til PC-en da? VGA-VGA? fant VGA til DVI også. Har ikke peiling på sånt :roll:

Legg gjerne ved en link, så jeg får se hvordan den ser ut

 

du trenger bare en av disse http://www.nextpc.ch/images/100x100_PIXEL/...GA-VGA_HIGH.jpg

 

Skal jeg ha han-han eller han-hun? Skal bestille tv'en og kabelen samtidig, så jeg vet ikke hvordan inngangen på tv'en ser ut

Endret av ArePay
Lenke til kommentar

Min hadde to døde pixler når jeg fikk den. Hvordan klarer dere å se pixlene?`Jeg må helt nært skjemen for å se dem og ha helt hvit bakrunn. Sikker på at dere ikke har flere døde pixler som er ved siden av hverandre?

 

ps: dere kan prøve å masere pixlene med fingertuppen. De kan våkne til liv igjen ;)

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Min hadde to døde pixler når jeg fikk den. Hvordan klarer dere å se pixlene?`Jeg må helt nært skjemen for å se dem og ha helt hvit bakrunn. Sikker på at dere ikke har flere døde pixler som er ved siden av hverandre?

 

ps: dere kan prøve å masere pixlene med fingertuppen. De kan våkne til liv igjen ;)

 

heh, d visste jeg ikke, skal prøve det :)

Lenke til kommentar

Jeg leste ett sted på hw.no for 3 år siden eller noe om hvordan man kan gjenopplive døde pixler. (husker ikke hvordan)

 

BTW: Tv-en min har kommet til posten i dag (etter 8 dager :/ ) men pc-en min er død da så jeg får ikke mye glede av tv-en.

Men jeg får en ny PSU levert på døra mellom 17 og 21 i kveld så jeg håper på at det fikser pc-en. (Kan hende PSU dro med seg HK også, hatt mange problemer)

Har forresten kjøpt en DVI-kabel. Er det noe forskjell på kvalitet på kablene eller merker jeg ikke det?

 

EDIT: hvis noen finner en god måte å fikse døde pixler på, si ifra! Har en død på pc-skjermen min og den plager meg veldig :p

Endret av Scoob689
Lenke til kommentar

hva mener du med forskjell på DVI kabel.. DVI og hva??

 

Hvis det er VGA ser du kanskje forskjell, hvis det er scart ser du forskjell. hvis det er antenneledning ser du definitivt stor forskjell. Hvis det er HDMI ser du ikke forskjell. Hvis det er komponentkabel er det ikke sikkert du ser forskjell :p

Lenke til kommentar

Pixelen min er ca på midten til venstra på overdelen av skjermen. Synes ikke med på og grønne farger og ikke i bilder med forskjellige farger. Men, perfeksjonisten som jeg er, synes jeg det er en smule irriterende da den alltid vil være synlig i xbox 360 dashboard. Massering (eller hard massering for den saks skyld xD) virket ikke. Jaja, jeg venner meg vel til det.

Lenke til kommentar
hva mener du med forskjell på DVI kabel.. DVI og hva??

 

Hvis det er VGA ser du kanskje forskjell, hvis det er scart ser du forskjell. hvis det er antenneledning ser du definitivt stor forskjell. Hvis det er HDMI ser du ikke forskjell. Hvis det er komponentkabel er det ikke sikkert du ser forskjell :p

Det jeg tenkte på var egentlig mellom forskjellige DVI-kabler.

Er det liksom forskjell fra en DVI-kabel til 200 kr og en DVI-kabel til 500 kr?

Kjøpte en på 1,8m til 298kr på clas ohlson (eller hvordan det staves)

Lenke til kommentar
Jeg har bare VGA-utgang på laptopen min. Hva slags kabel må jeg ha for å koble til PC-en da? VGA-VGA? fant VGA til DVI også. Har ikke peiling på sånt :roll:

Legg gjerne ved en link, så jeg får se hvordan den ser ut

 

du trenger bare en av disse http://www.nextpc.ch/images/100x100_PIXEL/...GA-VGA_HIGH.jpg

 

Skal jeg ha han-han eller han-hun? Skal bestille tv'en og kabelen samtidig, så jeg vet ikke hvordan inngangen på tv'en ser ut

 

Du skal ha han-han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...