Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et merkelig problem. Når jeg skrur på TVen begynner den å bla seg nedover i kanalene. Hvis TVen starter på nr1 bytter den til 19 (som er siste i rekken), så til 18 osv. Dette er veldig plagsomt! Det går over hvis jeg manuelt blar opp eller ned i kanalrekken med en av pilene. Det som gjør det hele enda mer håpløst er at jeg når dette skjer ikke kan bytte til f.eks. PC/HD. Noe som gjør at bruken blir svært begrenset. Jeg kan ikke bytte til PC/HD selv etter at jeg har fått den automatiske kanalbyttingen til å gå over med å trykke på pil opp eller ned.

 

Jeg fikk vekk problemet i går etter å ha tatt ut kontakten, restartet instillingene osv. I dag er det der igjen. Hvorfor? Hjelp mottas med stor takk!

 

EDIT: Nå ble alt plutselig mye værre! Plutselig endres lyd, kanal, modus(TV,HD,VGA osv). Det er helt håpløst! Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har overhodet ikke lyst til å måtte sende inn hele greia...

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Det er ikke bare fjernkontrolle din som har føkka da?

 

 

Prøv med et par nye batterier i fjernkontrollen. Jeg tror ikke de batteriene som følger med er av beste kvalitet.

 

Har tenkt tankten på fjernkontrollen selv. Skulle prøve å ta ut batteriene for å se om den ble bra da. Det jeg da fant ut var at knappene på TVen ikke fungerer. Er det noen av/på knapp for de noe sted? Jeg har også prøvd å tatt ut batteriene etter at jeg har skrudd på med fjernkontrollen, men den bare fortsatte å switche.

 

Nye batterier har jeg ikke tilgang til for øyeblikket, men får vel kjøpe...

 

Noen andre?

 

EDIT: Fant nye batterier, men det hjalp ikke å bytte...

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Hvis ikke knappa på sia av tv'n virker da så skulle man tro at det er noe som har hengt seg opp elns ja

 

Prøvd å latt den stå uten kontakta i ei stund?

 

 

Ja, skulle tro det... Den øverste av dem fungerer hele tiden.

 

Nei, det har jeg ikke, men skal prøve. Blir ikke med engang fordi nå ville den plutselig oppføre seg. Det hender av og til det også. Da oppfører den seg som regel til den har blitt skrudd av 3-4 ganger, så er det håpløst igjen. Vil bruke den til min nye PS3 nå.

 

Håper på flere fine forslag som jeg kan prøve nestegang TVen blir teit...

Lenke til kommentar

To problemer

 

1: Når jeg spiller spill som Oblivion, Bioshock osv. så blir det altfor mørkt og merkelige farger, mens i andre spill som Eternal Sonata (fargerikt spill) får jeg mye bedre bilde. På xbox-menyen er det også veldig klart.

 

2. Når jeg kobler opp digital TV (viasat) til TV-en blir det ganske grøtete, noe det ikke var da jeg brukte vanlig tv.

 

Er det muligheter for å lage flere profiler? Litt dumt at jeg feks. fikser bilde perfekt for Bioshock, deretter så må jeg fikse bilde for TV og et annet spill...

Endret av kaken
Lenke til kommentar
Hvis ikke knappa på sia av tv'n virker da så skulle man tro at det er noe som har hengt seg opp elns ja

 

Prøvd å latt den stå uten kontakta i ei stund?

 

Det fungerte heller ikke.

 

Tror jeg begynner å få litt innsikt i hva det er som skjer. Skal prøve å beskrive så godt jeg kan. Vanligvis fungerer bare den øverste av knappene på TVen. Fjernkontrollen fungerer. Når det er slik skipper TVen kanaler nedover hver gang jeg skrur den på. Dette kan løses med å skippe ned manuelt med fjernkontrollen, men jeg kommer uansett ikke inn på HD/VGA/VIDEO etc. Det hender av og til helt tilfeldig at den oppfører seg når jeg skrur den på. Da er den fin helt til jeg skrur den av igjen sett bort fra at knappene på TVen ikke fungerer.

 

Det har skjedd 2 ganger at alle knappene på TVen har fungert. Da kan jeg skru på derifra. Da fungerer alt tilsynelatende perfekt helt til den plutselig begynner å endre mye på egenhånd. Blir kastet ut fra PC/HD, den justerer lyden selv, samt at den begynner å bla nedover i kanalene igjen. Når jeg da skrur av TVen fungerer ikke knappene på TVen mer, bare de på fjernkontrollen.

 

Det virker på meg som om det er knappene på TVen som er problemet og ikke fjernkontrollen. Når knappene ikke fungerer går kanalbyttern automatisk elns. Når knappene fungerer er alt fint helt til de slutter å fungere igjen og da begynner ting å bli galt. Det hender som sagt at TVen oppfører seg også uten at knappene på TVen fungerer. Da er alt helt fint helt til jeg skrur av.

 

Håper på noen forslag. Takk!

Lenke til kommentar
To problemer

 

1: Når jeg spiller spill som Oblivion, Bioshock osv. så blir det altfor mørkt og merkelige farger, mens i andre spill som Eternal Sonata (fargerikt spill) får jeg mye bedre bilde. På xbox-menyen er det også veldig klart.

 

2. Når jeg kobler opp digital TV (viasat) til TV-en blir det ganske grøtete, noe det ikke var da jeg brukte vanlig tv.

 

Er det muligheter for å lage flere profiler? Litt dumt at jeg feks. fikser bilde perfekt for Bioshock, deretter så må jeg fikse bilde for TV og et annet spill...

Har du kalibrert bildet slik anbegalt i tråden? Det er forskjellige innstillinger for komponent, tv, hdmi, scart osv. Dvs at du må kalibrere for hver "inngang." Bruker selv Xboxen over komponent, bildekvaliteten er upåklagelig spør du meg. (etter jeg kalibrerte altså :p )
Lenke til kommentar
To problemer

 

1: Når jeg spiller spill som Oblivion, Bioshock osv. så blir det altfor mørkt og merkelige farger, mens i andre spill som Eternal Sonata (fargerikt spill) får jeg mye bedre bilde. På xbox-menyen er det også veldig klart.

 

2. Når jeg kobler opp digital TV (viasat) til TV-en blir det ganske grøtete, noe det ikke var da jeg brukte vanlig tv.

 

Er det muligheter for å lage flere profiler? Litt dumt at jeg feks. fikser bilde perfekt for Bioshock, deretter så må jeg fikse bilde for TV og et annet spill...

Har du kalibrert bildet slik anbegalt i tråden? Det er forskjellige innstillinger for komponent, tv, hdmi, scart osv. Dvs at du må kalibrere for hver "inngang." Bruker selv Xboxen over komponent, bildekvaliteten er upåklagelig spør du meg. (etter jeg kalibrerte altså :p )

Jeg har komponent, hva slags instillinger anbefaler du? Prøvde noe av det stod her, men ble bare dårligere.

 

Det er for digital-TV det er værst.

Endret av kaken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...