Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følger man prisguide-linken øverst på sida her, finner man at MCGI har dobbel analog mottaker, to ganger HDMI, og er lavere med fot enn uten. Ikke bare endrer den høyde når man tar av foten, den blir også drøyt 10 cm smalere. Og det finnes en link for å rapportere feil i spesifikasjonene - muligens noen burde brukt den...

 

Går man til www.tatung.no er det også avvik i størrelsen på apparatet mellom den engelske .pdf-fila og den norskspråklige html-fila. Men de er i alle fall enige om at det er en HDMI.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
noen som har merket susing i høyttaleren på tven? jo høyere lyd jeg tar jo høyre susing blir det når jeg har tilkoblet PC-en. Kan det ha noen med at jeg ikke har noen kanaler på tven? Har trukket analogkabel til tven enda.

Da er vi to!

 

Jeg bytta tv'en første gang, fordi susinga var uutholdelig. Da jeg fikk den nye, var problemet fortsatt der, men ikek så ille.

 

Rett og slett tven som er noe feil med.

Lenke til kommentar

Jeg merker ingen susing i min ved vanlig bruk. Når jeg justerer volumet over +35 på volumskalaen så begynner jeg å høre susing. Men over +20 er alt for høyt for meg uansett hva jeg gjør med TVen. Jeg har lyden på +1, +2 og +3. Jeg synes foresten det er veldig god lyd i denne TVen. Jeg har aldri vært borti TVer med så mye futt i høytalerne før :)

 

ps: jeg sover ofte med TVen på. Den er dønn stille... ingen piping og ingen sus.

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Jeg får ikke satt høyere enn 480p med hdmi kabelen som jeg har fått meg, pluss at jeg bare får lyd fra TVen, og ikke ut i høytalerne, selv om jeg har satt høytalere på lydutgangen som går ut av TVen. Vet noen hva som er galt.
Du kan bare få lyd ut fra tv-tuneren, går ikke an å koble konsoll/DVD på tv-en og kjøre lyden ut fra tv-en igjen.

 

Ang. HDMI-kabelen, det er på 360-en du ikke får høyere enn 480p ikke sant? Er et problem blandt mange dette, kjører komponent selv.

Lenke til kommentar

Ang bilde så er alle de andre valgene gråe slik at det ikke går an å trykke, uten at det står hvorfor.

Jeg har en rød og en hvit ledning der det står "audio out"

Det at det ikke gikk å få lyd ut var nytt for meg, siden dette har virket fint med komponenten (på MCGIen min)

Takk for svar uansett, sorry for at jeg glemte å nevne 360 i stad.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

til dere som har mchk:

 

jeg er veldig fornøyd med tv'en min og den er unik til denne prisen.

Meget god til digital tv oog pc, men jeg må si jeg ikke ble helt fornøyd ved avspilling av dvd og blu-ray (som jeg nevnte tidligere i tråden) gjennom hdmi.

Jeg kjører DVD-er, nye og passe nye på ps3 gjennom hdmi og kan ikke si jeg er helt fornøyd, akkurat her kunne jeg tenkt meg et litt annet resultat....

Ved visning av DVD-er er bildet både kornete og uskarpt og det ser ut som en vhs film for å være helt ærlig....

jeg har prøvd å endre innstillinger, skalere DVD-er til hd og bare kjøre dem normalt....

kan ikke tenke meg at DVD-er kan se bedre ut gjennom scart siden det er analogt...

Når det er snakk om visning av blu ray så blir bildet svært kornete, selv om det er sylskarp....

jeg har prøvd å kjøre dvd på en lg 1080p input tv, der dvd var mye bedre....

jeg vet at DVD-er har en lav oppløsning og at lcd tv'er ikke er best på slikt + at dette er en billig tv, men jeg hadde trodd at det skulle bli bedre enn dette....

 

noen andre som er misfornøyd med dvd visning?

noe tips til hvordan jeg kan løse problemet/gjøre det bedre? :)

Lenke til kommentar
Jeg får ikke satt høyere enn 480p på 360 med hdmi kabelen som jeg har fått meg, pluss at jeg bare får lyd fra TVen, og ikke ut i høytalerne, selv om jeg har satt høytalere på lydutgangen som går ut av TVen. Vet noen hva som er galt?

 

det med lyden har jeg også opplevd (men jeg har ps3) ....slik jeg husket det måtte jeg rett og slett bruke vanlig lyd ledninger (husker ikke hva det het) og koble dem til surrounganlegget via aux...

Lenke til kommentar

Har ikke mulighet for dette, så det blir nok heller vanlig komponent jeg går tilbake til. Har ikke hatt noe særlig problemer med vanlig DVD på xboxen (da jeg kjørte 720p), men har ikke sett på så mye heller da. Du vet sikkert dette, men jeg bare minner på det i tilfelle: selv om du endrer innstillingene på en kanal, så betyr ikke det at innstillingene også vil gjelde de andre inngangene. Du må ordne innstillinger for hver kanal inngang du skal bruke.

Lenke til kommentar
Har ikke mulighet for dette, så det blir nok heller vanlig komponent jeg går tilbake til. Har ikke hatt noe særlig problemer med vanlig DVD på xboxen (da jeg kjørte 720p), men har ikke sett på så mye heller da. Du vet sikkert dette, men jeg bare minner på det i tilfelle: selv om du endrer innstillingene på en kanal, så betyr ikke det at innstillingene også vil gjelde de andre inngangene. Du må ordne innstillinger for hver kanal inngang du skal bruke.

har ikke tengt noe på det, men skal nå prøve ut å se da ;)

 

noen som har merket at HD-filmer blir kornete? Spiller av 300 i HD fra PC-en, og synes at filmen blir kornete.... noe som kan gjøres? andre som har samme problem? bruker HDMI(pc) til DVI(tv).

 

300 var faktisk akkurat den filmen jeg kjørte på blu-ray via hdmi og da ble bildet meget kornete, men dog skarpt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...