Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg tenkte vel egentlig at det var det det sto på. Men siden det ikke er det så skal jeg vel ikke ha noen problemer med å få HD-kvalitet på tv-en?

Må vel kanskje ha en HD-DVD-spiller til pc-en da?

Noen som vet om noen steder der jeg kan laste testklipp for HD? (LOVLIG)

Så jeg kan teste kvaliteten.

Lenke til kommentar
Fikk min TV i dag. Driver å leker litt med den nå! Har koblet den til laptopen gjennom VGA. Syns bildet er litt flimrette. Er litt ekkelt for øynene... Kan dette gjøres bedre med noen instillinger? Tips?

Hvis bildet fra PC (eller dekoder, video etc) flimrer, ville jeg først skjekket om kabelen mellom TV og PC er satt skikkelig i kontakten i begge ender. Deretter ville jeg sjekket om strømkabelen til både PC og TV er satt riktig i. Deretter sjekket om det er ujevn spenning på nettet, eller andre forstyrrende apparater på samme kurs, og vurdert å plugge PC og TV i en padde med overspenningsvern og strømstabilisering.

Jeg ville også sjekket om mobiltelefonen ligger for nær skjermen, eller om PC-en har trådløst nettverk som forstyrrer TV-en og om det hjelper å flytte dem lenger fra hverandre.

Lenke til kommentar
Regner med at du har slått av støyreduksjon?

 

Ellers er det jo en kjenssak at denne tven ikke takler analoge signaler så godt. Digitale derimot :)

Er dette en kjent sak? Et søk på "analoge signaler" i denne tråden gir omtrent like mange treff på meldinger som sier at den er bra (og bedre enn TV-er utstilt på Elkjøp) på analoge signaler, som på meldinger som sier at den ikke er bra.

 

Generelt blir støy i analoge signaler mer synlige på en stor skjerm enn på en liten skjerm, og mer synlige på en skarp LCD-skjerm med klart definerte piksler, enn på en bilderørskjerm. Mange har derfor blitt skuffet når de har gått fra 20" rør til 32" LCD.

Tatung med 3D-kamfilter og brukerinnstillbar støyreduksjon og skarphet bør kunne gjøre det beste ut av analoge signaler, og om man er plaget med dårlige signaler er det sannsynligvis lurt å benytte støyreduksjonen og stille skarpheten ned. Det er også en god ide å sjekke antenne og antennekabel, samt at men ikke looper antennesignalet gjennom en avskrudd videospiller/harddiskopptaker.

 

Dette er generelle betraktninger, da jeg ennå ikke har kjøpt noen Tatung LCD-TV. Dersom andre har erfaring med at den virkelig er dårlig på analoge signaler sammenliknet med andre LCD-TV-er i samme størrelse, hører jeg gjerne om det. Jeg har dårlige analoge signaler på to av fire kanaler, og venter spent på digitalt bakkenett, og venter på at Tatung lanserer TV med innebygd digitalbakkenettuner, og bør kanskje vente med kjøpet av ny TV til digitalbakkenettet er i drift der jeg bor?

Lenke til kommentar
Dette er generelle betraktninger, da jeg ennå ikke har kjøpt noen Tatung LCD-TV. Dersom andre har erfaring med at den virkelig er dårlig på analoge signaler sammenliknet med andre LCD-TV-er i samme størrelse, hører jeg gjerne om det. Jeg har dårlige analoge signaler på to av fire kanaler, og venter spent på digitalt bakkenett, og venter på at Tatung lanserer TV med innebygd digitalbakkenettuner, og bør kanskje vente med kjøpet av ny TV til digitalbakkenettet er i drift der jeg bor?

At CRT og plasmaskjermer takler dårlige analoge signaler mye bedre enn LCD er det vel ingen tvil om. At Tatungen gjør det *dårligere* enn sine konkurrenter på dette punktet tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Er det ingen som har prøvd å spille PS3 på denne TV-en med HDMI? Hvis noen har, får du til 720P?

Jeg har prøvd PS3 på denne tven, 720p funker selfølgelig helt fint. :)

 

Edit: Var visst en litt gammel post, var ikke på sistesiden. Eh, wharryagonnado?

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Hei. Lurer på å kjøpe enten MCHK eller MCGI.Gidder ikke lese gjennom hele denne tråden, så hva er den grove forskjellen?

 

Er det ikke lyd-utgang på noen av disse?

Etter hva jeg har fått med meg så tror jeg de største forskjellene er at MCGI ser finere ut (mener jeg) og at den har 2 HMDI istedenfor 1, og den har DVI. Tror det bare var kontakter og design som var forskjellig.

Men jeg bestilte MCGI, kanskje mest fordi den er finere. Det at den har DVI har vel ikke så mye å si når det er HDMI på den.

 

EDIT: Daruu, du sa at det IKKE var to tv-tunere på MCGI, men nå fant jeg der jeg så det.

Trykk

på 9. linja står det "TV-tuner (analog): Ja, dobbel"

Er det en feil eller er det faktisk to?

Endret av Scoob689
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...