Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

For de som venter på v32mcak

 

Tatung har oppgradert websidene sine med et par nye modeller: En 42" 100hz, samt folketeven denne diskusjonen handler om i ny utgave. Nå kan man lese spesifikasjoner samt laste ned og studere manual for nykommeren som kommer i salg "real soon now". Og man kan se at det for begge modellene står "Digital TV Funksjon: NEI"

 

Nye modeller: http://www.tatung.no/nyaprodukter.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, i dag som jeg skulle bestille en HCGI fra yaha.no ble den selfølgelig utsolgt (akkurat som de 3 andre tv-ene/sidene jeg har sett på).

Noen som vet om ett annet sted jeg kan finne den tv-en? helst ikke altfor dyrt. Yaha.no hadde den billigste, og det står ikke om de får den inn eller ikke. Og på bestbuy står det heller ikke om de får den inn eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min tv for et par dager siden og kunne ikke vært mer fornøyd :D

 

Jeg har aldri opplevd så bra bilde på tver i denne prisklassen :)

 

 

 

Hvis man skulle sammenligne med "elkjøp-og-ekspert-tvene" måtte man MINST doblet prisen. Eneste minus er at det bare er 1 HDMI inngang.. Jeg skulle gjerne hatt tre (desktop, laptop, og digital DAC/reciever)

Lenke til kommentar
Jeg fikk min tv for et par dager siden og kunne ikke vært mer fornøyd :D

 

Jeg har aldri opplevd så bra bilde på tver i denne prisklassen :)

 

 

Høres bra ut! Gleder meg stort til jeg får min. Er det noen her som kan anbefale meg en brukbar VGA kabel jeg kan bruke for å koble opp mot laptopen? URL til nettbutikk?

Lenke til kommentar

Den største forskjellen på VGA kabler er vel prisen, men også den har vel blitt relativt moderat etter hvert. :)

 

Ang. Tatungen:

 

Når dere får den er den helt umulig å se på... så mye lys at du får vondt i øynene og ellers veldig kald fargetone.

 

Mine innstillinger:

Bakbelysning: 0

Kontrast 50

Lyshet 41

Farge 38

Skarphet 6

og Støyreduksjon av

 

Dette fungerer veldig bra på mitt rom, og gir et varmt detaljert og samtidig spenstig bilde. Jeg bruker nå vanlig kabeltv og pc som signalkilde. Disse innstillingene fungerer til begge :)

 

Metoden jeg brukte var egentlig ganske enkel :)

1 Skru lysstyrken veldig langt ned og ta den sakte opp til det svarteste er _HELT_ svart men ingenting annet.

2 Juster kontrast helt ned og sakte opp til det hviteste er _HELT_ hvitt, og ingenting annet, deretter kan det kanskje være lurt å finjustere lysstyrken litt igjen.

3 Juster farge til den blir naturlig, men ikke overdrevet (hvis denne overdrives blir tv bilde seende ut som utstillingsmodellene på elkjøp/ekspert og DET vil vi vel ikke) :)

 

Hvis dette følges til punkt og prikke vil dere garantert ende opp med en skikkelig kvalitets TV :)

Lenke til kommentar

Neida. Det hvite blir hvitt... tro meg :) og hvis man skrur opp bakbelysning vil det ødelegge sortnivået. Det var dette jeg fant som beste løsning.

 

Skarphet på 6: Nei. det gjør faktisk ikke det :) Har opplevd tver som ikke tåler at man skrur opp skarphet, men hvis man deaktiverer støyreduksjon får man et bra resultat ^^

Lenke til kommentar

Jeg var innom Datakjeden nå på lørdag, og der hevdet de at det snart kommer en ny TV som skal erstatte MCGI (ikke HK, men GI!) som sku' ha MPEG-4-mottak og ligge på omlag 4500 kroner, altså det samme som MCGI OG MCHK gjør idag.

 

Det er med andre ord ikke MCAK de snakker om, da denne ikke har MPEG4-mottaker innebygd, og denne er jo heller ikke oppfølgeren til MCGI, men til MCHK. Jeg klarer dog ikke finne ut av hvilket navn denne påstått nye modellen får. Er det noen som har noe sikker informasjon om dette? Hva tenker folk er lurt å gjøre nå, bør man vente til erstatteren til MCGI kommer, eller bør man smekke til og kjøpe MCGI,som jeg ser enkelte hevder er kraftig subsidiert for tiden?

Lenke til kommentar
Jeg var innom Datakjeden nå på lørdag, og der hevdet de at det snart kommer en ny TV som skal erstatte MCGI (ikke HK, men GI!) som sku' ha MPEG-4-mottak og ligge på omlag 4500 kroner, altså det samme som MCGI OG MCHK gjør idag.

Jeg har ikke sikker informasjon, men jeg har spekulert i om V32MCFJ kan være en avløser til MCGI. Den har i alle fall linjeutganger for lyd som var en av fordelene med MCGI. Men at Datakjeden skal selge den billigere enn MCAK som de har priset til 5149 er jeg skeptisk til. For 4500 med RiksTV-tuner forventer jeg ikke å få mer enn en 26-tommer, V26MMFJ, i alle fall ved lansering.

 

Sa de forøvrig noe om hva de mente med "snart"? November, desember, vinter eller vår?

 

Det er med andre ord ikke MCAK de snakker om, da denne ikke har MPEG4-mottaker innebygd

V32MCAK finnes både med og uten digital tuner. Den som kommer i Norge nå er -E01 uten. På tyske og nederlandske sider ser jeg en -ED1 som ser ut til å ha digital tuner, men det går ikke fram om den støtter MPEG-4. Men det det kan godt komme en V32MCAK-Etellerannet med MPEG-4 som kan komme på en 4500kr-kampanje som folke-TV for bakkenett.

 

Hva man skal gjøre nå? Etter at MCHK var utsolgt da jeg kom hjem fra ferie i slutten av juli, har jeg ventet så lenge på MCAK i håp om at den hadde bakkenett-tuner, at jeg tror sannelig jeg kan sitte på gjerdet noen måneder til for å se hva de leverer med DVB-T MPEG-4. Jeg løper ikke og kjøper MCAK uten til 5000+. Om det derimot skulle dukke opp rester av MCHK eller MCGI til under 4000, kanskje jeg slår til.

Lenke til kommentar

Kan noen flere gi meg sine innstillinger som de mener er best for Tatungen?

 

Jeg tenker i et hvitt rom med vanlig til noe dempet belysning. Jeg har paraboltv fra Canal digital. Jeg ser mye film og fotball og spiller PS2. Jeg bruker også PC-en til å vise en fotballkamp eller to i uka på Tven.

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har tenkt å kjøpe en ny TV til å ha på stua. Kommer til bli brukt til NRK, TV2, NRK2 og Nintendo Wii. (kanskje noe mer senere)

 

Er MCHK er lurt kjøp, eller bør jeg vente? Syns 4400 var en grei pris.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sikker informasjon, men jeg har spekulert i om V32MCFJ kan være en avløser til MCGI. Den har i alle fall linjeutganger for lyd som var en av fordelene med MCGI. Men at Datakjeden skal selge den billigere enn MCAK som de har priset til 5149 er jeg skeptisk til. For 4500 med RiksTV-tuner forventer jeg ikke å få mer enn en 26-tommer, V26MMFJ, i alle fall ved lansering.

 

Sa de forøvrig noe om hva de mente med "snart"? November, desember, vinter eller vår?

 

V32MCAK finnes både med og uten digital tuner. Den som kommer i Norge nå er -E01 uten. På tyske og nederlandske sider ser jeg en -ED1 som ser ut til å ha digital tuner, men det går ikke fram om den støtter MPEG-4. Men det det kan godt komme en V32MCAK-Etellerannet med MPEG-4 som kan komme på en 4500kr-kampanje som folke-TV for bakkenett.

 

Hva man skal gjøre nå? Etter at MCHK var utsolgt da jeg kom hjem fra ferie i slutten av juli, har jeg ventet så lenge på MCAK i håp om at den hadde bakkenett-tuner, at jeg tror sannelig jeg kan sitte på gjerdet noen måneder til for å se hva de leverer med DVB-T MPEG-4. Jeg løper ikke og kjøper MCAK uten til 5000+. Om det derimot skulle dukke opp rester av MCHK eller MCGI til under 4000, kanskje jeg slår til.

 

Hva angår tidspunkt for lansering av denne 32"-MPEG4-4500NOK-ish-Tatungen mente Datakjeden at det ville bli i midten av november eller tidlig i desember. Legg dog merke til at DVB-T-tuneren ikke ville være sertifisert av RiksTV, men meget vel kunne komme til å fungere likevel. Ifølge Datakjeden er det bare en eneste tuner som er sertifisert foreløpig, og det er den Grundig-tuneren som selges overalt om dagen. Sertifisering er visstnok noe en produsent må betale mye penger for å få, uten at det nødvendigvis utgjør et problem å bruke et usertifisert produkt. Sertifisering fra RiksTV er en garanti for at produktet skal fungere med RiksTV, verken mer eller mindre.

 

Jeg tror du kan ha rett i at det er MCFJ som er avløseren til MCGI. Tror jeg må ta en tur innom Datakjeden igjen og avkreve dem litt mer presis informasjon, med detaljerte produktnavn og hele møkka.

Lenke til kommentar
Ifølge Datakjeden er det bare en eneste tuner som er sertifisert foreløpig, og det er den Grundig-tuneren som selges overalt om dagen. Sertifisering er visstnok noe en produsent må betale mye penger for å få, uten at det nødvendigvis utgjør et problem å bruke et usertifisert produkt. Sertifisering fra RiksTV er en garanti for at produktet skal fungere med RiksTV, verken mer eller mindre.

Det stemmer ikke helt at det kun er Grundig som er sertifisert. Det er en til dekoder, Sagem: http://www.rikstv.no/Om-RiksTV/Aktuelt/Sagem/

 

Men det går allikevel tregt å få produkter for det nye bakkenettet på markedet. Hvis det stemmer at RiksTV tar godt betalt bare for å leie ut logoen sin til eska til produktet, så kan man forstå at produsentene ikke er overivrige med å godkjenne produkter som virker greit nok uten godkjenning.

 

Ellers ble det sagt tidligere i høst at RiksTV hadde en ang kø av produkter i venteliste for godkjenning. Jeg trodde en stund at Tatung hadde noen TVer i den køen, og at det var grunnen til at vi måtte vente til oktober/november på nye produkter.

Lenke til kommentar
Den største forskjellen på VGA kabler er vel prisen, men også den har vel blitt relativt moderat etter hvert. :)

 

Ang. Tatungen:

 

Når dere får den er den helt umulig å se på... så mye lys at du får vondt i øynene og ellers veldig kald fargetone.

 

Mine innstillinger:

Bakbelysning: 0

Kontrast 50

Lyshet 41

Farge 38

Skarphet 6

og Støyreduksjon av

 

Dette fungerer veldig bra på mitt rom, og gir et varmt detaljert og samtidig spenstig bilde. Jeg bruker nå vanlig kabeltv og pc som signalkilde. Disse innstillingene fungerer til begge :)

 

 

 

 

Metoden jeg brukte var egentlig ganske enkel :)

1 Skru lysstyrken veldig langt ned og ta den sakte opp til det svarteste er _HELT_ svart men ingenting annet.

2 Juster kontrast helt ned og sakte opp til det hviteste er _HELT_ hvitt, og ingenting annet, deretter kan det kanskje være lurt å finjustere lysstyrken litt igjen.

3 Juster farge til den blir naturlig, men ikke overdrevet (hvis denne overdrives blir tv bilde seende ut som utstillingsmodellene på elkjøp/ekspert og DET vil vi vel ikke) :)

 

Hvis dette følges til punkt og prikke vil dere garantert ende opp med en skikkelig kvalitets TV :)

Kva fargemodus? Varm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...