Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

er det noen andre her som synes svartnivået til mchk er dårlig?

Hvordan er dette med blu-ray egentlig? Jeg lurer på om tv'en er dårlig til å skalere, for det blir en utrolig korning i bildet når jeg spiller av blu-ray filmer...(bildet er jo selvsagt meget skarpt da, men..)

Har prøvd å endre instillinger (bruker ps3) til 1080i osv uten hell...

Jeg tror blu ray bare er i 1080p, noe som gjør, tror jeg i allefall, at både tv'en og ps3'en en må nedskalere bildet, kanskje dette er årsaken til korning? Jeg synes erlig talt at en hd tv skal kunne vise hd filmer slik de skal vises, selv om oppløsningen er høyere enn tv'en, jeg må si jeg ble skuffet her...

 

Noen som har noe å si til denne saken?

 

Svartnivået er ikke all verden. Men hva kan du forvente av en TV til 4500.- ?

 

Denne TVen er en 720p TV.. det vil si at den høyeste HD kvaliteten den klarer å oppnå er 720p.

 

Du bør bruke 720p på PS3. Ettersom 720p er bedre enn 1080i.

 

Blu-ray er bare i 1080p? Her tar du feil ass... 1080p er jo den høyeste oppløsningen. Men likevel vil du ikke få TVen til å vise bedre bilder enn 720p.

 

Jeg kan ikke skjønne at du klarer å se kornene... jeg spiller DVD gjennom X-box 360 og jeg har helt nydelige bilder. Jeg har også spilt av HD 720p filmer fra dataen (riktig nok gjennom VGA) med kjemperesultater!

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du stilt inn fargene + skrudd av etterslep greia?

Edit: Støyreduksjon heter det ;)

ja har de anbefalte instillingene

 

er det noen andre her som synes svartnivået til mchk er dårlig?

Hvordan er dette med blu-ray egentlig? Jeg lurer på om tv'en er dårlig til å skalere, for det blir en utrolig korning i bildet når jeg spiller av blu-ray filmer...(bildet er jo selvsagt meget skarpt da, men..)

Har prøvd å endre instillinger (bruker ps3) til 1080i osv uten hell...

Jeg tror blu ray bare er i 1080p, noe som gjør, tror jeg i allefall, at både tv'en og ps3'en en må nedskalere bildet, kanskje dette er årsaken til korning? Jeg synes erlig talt at en hd tv skal kunne vise hd filmer slik de skal vises, selv om oppløsningen er høyere enn tv'en, jeg må si jeg ble skuffet her...

 

Noen som har noe å si til denne saken?

 

Svartnivået er ikke all verden. Men hva kan du forvente av en TV til 4500.- ?

 

Denne TVen er en 720p TV.. det vil si at den høyeste HD kvaliteten den klarer å oppnå er 720p.

 

Du bør bruke 720p på PS3. Ettersom 720p er bedre enn 1080i.

 

Blu-ray er bare i 1080p? Her tar du feil ass... 1080p er jo den høyeste oppløsningen. Men likevel vil du ikke få TVen til å vise bedre bilder enn 720p.

 

Jeg kan ikke skjønne at du klarer å se kornene... jeg spiller DVD gjennom X-box 360 og jeg har helt nydelige bilder. Jeg har også spilt av HD 720p filmer fra dataen (riktig nok gjennom VGA) med kjemperesultater!

 

jeg vet om alle hd oppløsninger og slik, det jeg sier er at blu-ray filmen jeg prøvde med var bare i 1080p format, noe som gjør at ps3'en og? tv'en må nedskalere bildet hele tiden....jeg prøvde med 720p oppløsning først, og så prøvde jeg med 1080i for å se om det gjorde noe forskjell, men korningen er der på begge....tror det er fordi at tv en nedskalerer bildet hele tiden...

btw...har du mcgi eller mchk?

Korningene er også på blu-ray trailere jeg laster ned via psn...

Endret av engjac
Lenke til kommentar
Jeg regner med jeg kan koble denne TVen opp mot PC-en min via en vanlig VGA kabel? PC-en har litt lavere oppløsning enn TVen. Hvordan blir da forholdet mellom bildene på disse? Kan det bli problemer?

Er vel ikke PC-en som har lavere oppløsning, men PC-skjermen din?

 

Geforce GO7600 skal klare helt fint å kjøre 1366x768 WXGA.

Lenke til kommentar
jeg vet om alle hd oppløsninger og slik, det jeg sier er at blu-ray filmen jeg prøvde med var bare i 1080p format, noe som gjør at ps3'en og? tv'en må nedskalere bildet hele tiden....jeg prøvde med 720p oppløsning først, og så prøvde jeg med 1080i for å se om det gjorde noe forskjell, men korningen er der på begge....tror det er fordi at tv en nedskalerer bildet hele tiden...

btw...har du mcgi eller mchk?

Korningene er også på blu-ray trailere jeg laster ned via psn...

 

 

Det er ikke TVen som nedskalerer signalet. Det er bluerayspillern som må nedskalere.

 

Jeg har ikke PS3 selv... så jeg er ikke så inne på akkurat det. Men stiller du PS3en inn til å nedskalere signalet til 1080i eller 720p så er det jo det din TV vil få inn. TVen trenger ikke gjøre noe med signalet. Denne TVen støttet 1366x768 som er riktig.. og ingen skalering på TVen sin side er nødvendig. På PC-skjermer ser du ofte at de er på f.eks 1280x800 da må PC-skjermen skalere f.eks spill slik at de passer skjermen.

Endret av kehax
Lenke til kommentar
PC-en din klarer vel 1366x768 i oppløsning?

 

Jeg regner med jeg kan koble denne TVen opp mot PC-en min via en vanlig VGA kabel? PC-en har litt lavere oppløsning enn TVen. Hvordan blir da forholdet mellom bildene på disse? Kan det bli problemer?

Er vel ikke PC-en som har lavere oppløsning, men PC-skjermen din?

 

Geforce GO7600 skal klare helt fint å kjøre 1366x768 WXGA.

 

Når dere sier det på den måten, så gjør vel PC-en min det, men skjermen min kjører lavere oppløsning. Jeg har nå koblet til en TV som jeg kjører "clone" med laptopen. Jeg trenger kanskje ikke gjøre det slik når jeg går via VGA? Vil da bare TVen erstatte laptop skjermen?

Lenke til kommentar
Når dere sier det på den måten, så gjør vel PC-en min det, men skjermen min kjører lavere oppløsning. Jeg har nå koblet til en TV som jeg kjører "clone" med laptopen. Jeg trenger kanskje ikke gjøre det slik når jeg går via VGA? Vil da bare TVen erstatte laptop skjermen?

 

Jeg bruker min TV til pc-skjerm hjemme... når jeg kommer hjem fra skolen legger jeg laptoppen under TVen og plugger inn VGA kabelen. Har trådløst tastatur og mus :)

 

Du bør ikke bruke clone... da må skjemkortet drive to skjermer. Sett den til å kun bruke en skjerm (TVen) i Nvidia controlpanel. Jeg vet ikke hvordan det er på din PC. Men på min laptop så er det bilde på laptopskjermen så lenge VGA-kablen ikke er koblet i. Når jeg starter laptoppen med VGA-kabelen i så starter den bestandig i klone-modus. Dette slår jeg av så snart den i er i Windows.

Lenke til kommentar
Når dere sier det på den måten, så gjør vel PC-en min det, men skjermen min kjører lavere oppløsning. Jeg har nå koblet til en TV som jeg kjører "clone" med laptopen. Jeg trenger kanskje ikke gjøre det slik når jeg går via VGA? Vil da bare TVen erstatte laptop skjermen?

 

Jeg bruker min TV til pc-skjerm hjemme... når jeg kommer hjem fra skolen legger jeg laptoppen under TVen og plugger inn VGA kabelen. Har trådløst tastatur og mus :)

 

Du bør ikke bruke clone... da må skjemkortet drive to skjermer. Sett den til å kun bruke en skjerm (TVen) i Nvidia controlpanel. Jeg vet ikke hvordan det er på din PC. Men på min laptop så er det bilde på laptopskjermen så lenge VGA-kablen ikke er koblet i. Når jeg starter laptoppen med VGA-kabelen i så starter den bestandig i klone-modus. Dette slår jeg av så snart den i er i Windows.

 

Takk for svar! Det hørtes jo kjekt ut. Tror jeg går for en lignende løsning selv. 14" laptop er ikke akkurat så veldig stort... :)

 

Tror virkelig jeg skal bestille denne TVen nå.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
jeg vet om alle hd oppløsninger og slik, det jeg sier er at blu-ray filmen jeg prøvde med var bare i 1080p format, noe som gjør at ps3'en og? tv'en må nedskalere bildet hele tiden....jeg prøvde med 720p oppløsning først, og så prøvde jeg med 1080i for å se om det gjorde noe forskjell, men korningen er der på begge....tror det er fordi at tv en nedskalerer bildet hele tiden...

btw...har du mcgi eller mchk?

Korningene er også på blu-ray trailere jeg laster ned via psn...

 

 

Det er ikke TVen som nedskalerer signalet. Det er bluerayspillern som må nedskalere.

 

Jeg har ikke PS3 selv... så jeg er ikke så inne på akkurat det. Men stiller du PS3en inn til å nedskalere signalet til 1080i eller 720p så er det jo det din TV vil få inn. TVen trenger ikke gjøre noe med signalet. Denne TVen støttet 1366x768 som er riktig.. og ingen skalering på TVen sin side er nødvendig. På PC-skjermer ser du ofte at de er på f.eks 1280x800 da må PC-skjermen skalere f.eks spill slik at de passer skjermen.

 

ok

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan V32MCGI bør stilles inn? Vil tro det er samme panel som V32MCHK, men OSD er annerledes. Istedenfor én høy verdi for farge har jeg +/- for hver farge (r/b/b), og ingen instilling for skarphet.

 

Synes farger er litt vanskelig å "skille" (rosa og rød blir i noen tilfeller nesten like bl.a), og sterke farger blir latterlig sterke.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan V32MCGI bør stilles inn? Vil tro det er samme panel som V32MCHK, men OSD er annerledes. Istedenfor én høy verdi for farge har jeg +/- for hver farge (r/b/b), og ingen instilling for skarphet.

 

Synes farger er litt vanskelig å "skille" (rosa og rød blir i noen tilfeller nesten like bl.a), og sterke farger blir latterlig sterke.

Hvis du kjører i VGA-modus har du vel ikke skarphetsinnstillinger fordi oppløsningen da er identisk med antall punkter på skjermen; med andre ord (teoretisk) maksimal kvalitet.

Lenke til kommentar
Skjermen min har forventet levering i dag :D

Noen som vet hvor nøyaktige tollpost er?

 

Sorry for OT, men bedre å skrive her enn å lage en helt ny post ;)

Med mindre du har fått en telefon om levering, ville jeg ikke stolt på leveringsdatoen. En ting som jeg irreterte meg veldig over, er at de ikke leverer den dagen de mottat pakken. Selv så jeg at de fikk pakken inn på lager klokken 5. fredags morgen, men de la den deretter på lager, med begrunnelsen "Privatgods/Ingen dagsbetjening". Jeg fikk da ikke pakken før på mandagen, og skulle selvfølgelig gjerne hatt den til helgen, som jeg hadde håpet. Synes dette er en veldig dårlig ordning.

Lenke til kommentar
Skjermen min har forventet levering i dag :D

Noen som vet hvor nøyaktige tollpost er?

 

Sorry for OT, men bedre å skrive her enn å lage en helt ny post ;)

 

Det kommer jo an på hvor du bor. Selv fikk jeg den på antatt leveringsdato.

 

Men nå har jeg merket at jeg har merkbart etterslep? Jeg hadde ikke det i går, og innstillingene tror jeg er de samme. Noen som vet hvordan jeg evt. kan resette til fabrikkinstillinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...