Shoo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hmm... ser at det er flere her som plages med det røde lyset på MCGI'en... En kompis av meg har 32MCGI'en, og han tok å tapet bruntape over lyset og da var det løst. Nå derimot er lyset så svakt at den er såvidt synlig. Plagsom er den ihvertfall ikke. Videre så har jeg nå gått i vel 1 mnd å tenkt på å skaffe meg Tatung 32MCGI, nen etter grundige undersøkelser, så har jeg kommet frem til at man vil gå for Samsung LE40R81B, som er av mange sett på som en mye bedre og mer solid LCD-TV! Ser frem til å få den! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hmm... ser at det er flere her som plages med det røde lyset på MCGI'en... En kompis av meg har 32MCGI'en, og han tok å tapet bruntape over lyset og da var det løst. Nå derimot er lyset så svakt at den er såvidt synlig. Plagsom er den ihvertfall ikke. Videre så har jeg nå gått i vel 1 mnd å tenkt på å skaffe meg Tatung 32MCGI, nen etter grundige undersøkelser, så har jeg kommet frem til at man vil gå for Samsung LE40R81B, som er av mange sett på som en mye bedre og mer solid LCD-TV! Ser frem til å få den! Det bør det da også være når den koster over dobbelt så mye Men ang det lyset, jeg er sikker på at det bare irriterer dere fordi dere vet at det er der, hvis dere slutter å tenke på det forsvinner nok problemet (evt sett over en teipbit) Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Er lyden på GI veldig mye bedre enn HK? Ser mpx har fjernet GI fra sin produktliste, så jeg lurte på om jeg skulle bestille fra bestbuy nå, før den forsvinner derfra også. Endret 20. oktober 2007 av Plomma2 Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har nå vanlig TV jeg spiller min Xbox 360 på. Må jeg evt kjøpe en ny kabel hvis jeg kjøper denne Tatungen? Jeg har sånn kabel som følgte med Xboxen hvor det er switch mellom vanlig - og HD TV. Må jeg kjøpe noe mer for å få max ut av skjermen?(Jeg har ikke en elite, så det er ikke HDMI utgang på xboxen) Takk på forhånd Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 det er samma for meg om det røde lyset er der, men hvordan får jeg slåt av tven HELT? Eller går det ikke? Skal man bare trykke på power knappen på kontrollen? For på begge crt tven vi har så trykke man på en knapp på tven som gjør at tven slår seg av helt, og det var det jeg lurte på om denne tven hadde. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Prøv å holde inn Power-knappen lenge...Kanskje det hjelper Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Nei, det finnes ingen fysisk av/på-knapp på MCHK/MCGI. Kontakten må ut hvis du vil skru TVen helt av. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 har gjort det. funker altså ikke å holde power knappen lenge inne. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Du kan prøve å "google" litt rundt...Kan jo alltids også kontakte Tatung med mail eller no. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Tror som sagt det ikke er meningen at du skal slå av den helt, men at den skal stå slik hele tia Og det er ikke sånn som med de gamle tv'ene at de kunne ta fyr hvis de sto for lenge etter at du hadde skrudd av med fjernkontroll Men det kunne være greit å sende de en mail, fordi det kan hende det er skadelig å dra inn og ut kontakta hele tida Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hmm... ser at det er flere her som plages med det røde lyset på MCGI'en... Jeg er dessverre så 'uheldig' at jeg har GET sin dekoder rett under TV'en. Den lyser som et juletre (rød standbylampe (grønn når den er påskrudd), tiden vises i grønt og det er en harry neonblå lysende ring rundt en av menyknappene på dekoderen) selv når den er avslått - helt vilt Så for meg er det lille røde lyset på Tatungen ingenting. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hmm... ser at det er flere her som plages med det røde lyset på MCGI'en... Lol, jeg er ikke plaget av dette Men så er jeg vandt med litt sånne smålys i rommet da. Hlyttalerne har en liten blå LED, skjermen har en liten oransje, anlegget osv. Jeg kunne trukket ut kontakten eller teipet over, men har aldri irritert meg over det. Forresten, hva syntes dere det er best å ha støyreduksjon på? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Så lenge du ikke skal sove med ansiktet vendt rett mot TVen, skulle vel dette ikke være noe problem ? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Forresten, jeg syntes det er best å bare skru av støyreduksjon. Her fikk jeg bare mye mer etterslep, og ikke noe særlig mye bedre kvalitet på bildet. Og bildet er bra nok som det er syntes jeg, så jeg bare skrudde den av Lenke til kommentar
kehax Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Forresten, jeg syntes det er best å bare skru av støyreduksjon. Her fikk jeg bare mye mer etterslep, og ikke noe særlig mye bedre kvalitet på bildet. Og bildet er bra nok som det er syntes jeg, så jeg bare skrudde den av Jeg har støyreduksjon på lav på TV-signaler... og skarphet på 0. Jeg tror det er litt hipp som happ fra person til person på hva som er best. Jeg har møkka kabel-tv signaler. Men har jeg støyreduksjonen høyere enn lav så blir det etterslep. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er ikke farlig å dra ut kontakten av støpselet når du skal skru av TVen, nei. Det eneste du kan oppleve er at kontakten blir litt slitt etter hvert... For å løse dette problemet med min TV kjøpte jeg en skøyteledning med sånn bryter, så jeg bare han skru av bryteren om natta osv. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Som tidligere: Er lyden merkbart mye bedre på GI enn HK? Jeg skjønner det bare ikke. Dersom GI alt i alt er bedre (samme skjerm, bedre høyttalere, flere innganger, stiligere design) hvorfor er den da billigere?! Det gjør meg forvirret. Endret 21. oktober 2007 av Plomma2 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg skjønner det bare ikke. Dersom GI alt i alt er bedre (samme skjerm, bedre høyttalere, flere innganger, stiligere design) hvorfor er den da billigere?! Det gjør meg forvirret. Hvis du leser tilbake til meldinger fra august i denne tråden, vil du sannsynligvis finne forklaringen: Billigmodellen MCHK ble så populær at den ble utsolgt, og ny modell MCAK skulle ikke komme på markedet før i oktober. I stedet for å miste kunder valgte Tatung å tilby den dyrere modellen MCGI til samme pris som MCHK, utsalgspris ca. 4500. At så enkelte nettbutikker velger å selge MCGI noen kroner billigere enn MCHK kan mligens skyldes at de heller vil ha bestillinger på MCGI enn MCHK dersom MCHK har vært vanskelig å få tak i og levere, mens MCGI har vært hyllevare. Er ikke farlig å dra ut kontakten av støpselet når du skal skru av TVen, nei. Det eneste du kan oppleve er at kontakten blir litt slitt etter hvert... For å løse dette problemet med min TV kjøpte jeg en skøyteledning med sånn bryter, så jeg bare han skru av bryteren om natta osv. Hvor lenge sånn ca. kan den være frakoblet nettet før alt nullstilles og den glemmer kanalinnstillinger, egne innstillinger av lys, kontrast og farge etc? Lenke til kommentar
krillee Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 er det noen andre her som synes svartnivået til mchk er dårlig? når jeg spiller av dvd og blu-ray ser det ut på svartnivået som om jeg spiller av nedlastet film fra data... Hvordan er dette med blu-ray egentlig? Jeg lurer på om tv'en er dårlig til å skalere, for det blir en utrolig korning i bildet når jeg spiller av blu-ray filmer...(bildet er jo selvsagt meget skarpt da, men..) Har prøvd å endre instillinger (bruker ps3) til 1080i osv uten hell... Jeg tror blu ray bare er i 1080p, noe som gjør, tror jeg i allefall, at både tv'en og ps3'en en må nedskalere bildet, kanskje dette er årsaken til korning? Jeg synes erlig talt at en hd tv skal kunne vise hd filmer slik de skal vises, selv om oppløsningen er høyere enn tv'en, jeg må si jeg ble skuffet her... ps! Hdmi kabelen jeg bruker er av ultra god kvalitet (kostet 500 kr) Noen som har noe å si til denne saken? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Har du stilt inn fargene + skrudd av etterslep greia? Edit: Støyreduksjon heter det Endret 21. oktober 2007 av daruu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå