Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Har ikke merket noe spesielt mye grønntone i min (fikk den i dag:))

Det eneste negative jeg har å si om TV-en er at skjermen "blør" (?)litt nedre i hjørnene. Altså, lyset baklyset kommer frem og viser alt for sterkt på en måte. Irriterende når det er svart på skjermen, men blir vel vant til det... Er ikke noen måte å bli kvitt dette på eventuelt?

Enig. Det er det eneste negative jeg og har å si. Den blør hvitt i høyre hjørne oppe. De andre hjørnene blør den ikke så mye fra.

Jeg er uansett storfornøyd!

EDIT: Sitter forresten på den nå, med DVI-D til DVI-D, og det fungerer utmerket. Meget gode farger etter mitt syn, og ingen etterslep som jeg la merke til. (Jeg har spillt Bubble Trouble, CS, Portal og Team Fortress 2 på den)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Tv var vedlig rød i fargene når jeg fikk den. Jeg har fått justert det litt nå. De innstillingene som står nevnt tidligere i forumet her synes jeg er litt mørke. Så jeg bruker mine egne ettersom jeg liker litt sprut i fargene når jeg spiller X-box 360 :)

For de som lurer på hvordan man regulerer fargene når man bruker VGA. Gå til fargemodus og i stedet for å velge kald, vanlig eller varm så sett den til bruker. Da kan du selv stille inn fargene. Jeg har justert rød veldig godt ned på min... min TV så ut som et horrorshow, men ikke nå :)

Lenke til kommentar
Min Tv var vedlig rød i fargene når jeg fikk den. Jeg har fått justert det litt nå. De innstillingene som står nevnt tidligere i forumet her synes jeg er litt mørke. Så jeg bruker mine egne ettersom jeg liker litt sprut i fargene når jeg spiller X-box 360 :)

For de som lurer på hvordan man regulerer fargene når man bruker VGA. Gå til fargemodus og i stedet for å velge kald, vanlig eller varm så sett den til bruker. Da kan du selv stille inn fargene. Jeg har justert rød veldig godt ned på min... min TV så ut som et horrorshow, men ikke nå :)

Gode tips. Visste ikke hvordan jeg regulerte fargene... Bruker selv VGA. Er egentlig ganske fornøyd med bildet selv (syns også de anbefalte innstillingene ga for mørkt bilde, så prøvde meg litt frem)

Lenke til kommentar
Fikk fantastisk bilde jeg hvertfall, med 360 kobla til med VGA. Krystallklart og herlig (overraskende!) stort bilde.

Ante ikke at 32"- LCD TVer var så store som denne er :O Noe større hadde ikke funka på et gutterom tror jeg (ikke mitt jaffal)

Uffda

Blir skeptisk jeg nå, har ett lite gutterom selv :p

Hva er verst da? er den forferderlig bred?

Lenke til kommentar
Er denne bra på xbox 360? Skal kanskje få HD TV på rommet av mor :w00t:

Helt genial til x-box 360 :) Jeg kjører 360 gjennom komponent. Jeg spiller også av DVD gjennom X-boxen... Helt nydelige bilder :)

Uffda

Blir skeptisk jeg nå, har ett lite gutterom selv :p

Hva er verst da? er den forferderlig bred?

Jeg bor på hybel.. og min hybel er ca 13kvm stor hvis jeg trekker fra badet og gangen :) TVen er superb til X-box, film og data ;) Jeg har bare analoge tv-signaler... jeg synes TVen er litt for stor til TV.. men hadde signalene vært digitale hadde jeg ikke brydd meg :ermm:

Men jeg ser ikke så mye TV at det gjør noe :)

Lenke til kommentar

V32MCAK eller V32MCGI, det vil sannsynligvis være en smakssak hvilken som er best. MCAK har litt men ikke mye bedre kontrast (1200:1 mot 1000:1) og en ekstra HDMI-kontakt, men mangler sannsynligvis DVI-kontakt og lydutganger som MCGI har. MCAK har et design som noen vil si ser "billigere" ut en MCGI, igjen en smakssak. MCAK avløser MCHK, mens avløseren til MCGI sannsynligvis kommer til å være V32MMFJ elns.

For info om MCAK kan man finne litt ved å google på "Tatung V32MCAK". Da dukker det opp bla. endel norske nettbutikker hvor man kan bestille den. Noen har den priset til ca 4900, noen er tusenlappen dyrere, men mye tyder på at prisen kommer til å passe bra til tittelen på denne diskusjonen, og noen hundrelapper dyrere enn nåværende pris på MCGI.

Ingen har MCAK på lager, men mange venter å få den inn 25. oktober. Det er under en uke til.

Lenke til kommentar
Har hørt om folk som har hatt problemer med 720P fra Xbox 360 gjennom HDMI.

Er det noen her som har prøvd PS3 med HDMI på TV-en? (720P)

Det eneste jeg har merket er at TVen/Xboxen klarer ikke 1360x768 gjennom Component. Jeg kjører det fra PC-en til TVen via DVI uten problemer, men via Xboxen, så kan jeg ikke sette optimal oppløsning som er 1360x768. Jeg har bare sette 720p som er 1280x720, eller 1080i (Som da blir nedskalert)

Grunnen til at det er litt viktig for meg å ha 1360x768, er fordi at da blir det 1:1 pikselmapping, og det ser mye bedre ut.

EDIT: Jeg har også en billig DVD spiller med HDMI. Den klarer jeg heller ikke å sette 1360x768 oppløsning. 720p og 1080i fungerer fint, men ikke 1360x768. Det fungerer bare gjennom DVI fra PC hittil.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Ante ikke at 32"- LCD TVer var så store som denne er :O Noe større hadde ikke funka på et gutterom tror jeg (ikke mitt jaffal)

Litt pytagoras-regning tilsier at en 16:9-skjerm med 32" diagonalmål på skjermen blir ca 40 cm høy og 71 cm bred. Så skal det hele pakkes inn i plast og metall - og høytalere og fot - da blir størrelsen som den blir. Tatung V32MCHK er med undermonterte høytalere og smal ramme rundt skjermen den smaleste 32" jeg har sett, med bare 76 cm bredde. MCAK er oppgitt til 78 cm, mens MCGI ble av en på dette forumet målt til å være ca 83 cm bred, mens Tatung selv flere steder oppgir en bredde på - var det 911mm?

I november kommer i følge diverse nettbutikker Tatung V26MMFJ. Den vil nok virke liten og søt eller passe stor for de som mener 32" er i største laget. Prisen og strømforbruket vil også være lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...