Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes vel component kabel til PS2..? Bare å google det, du får nok mye bedre bilde med component.

 

Du bør forresten ha component til Wii'en også hvis du vil ha best mulig bilde..

 

Bare så jeg er sikker, component er sånn HD kabel med en blå, en rød og en grønn sant? Får man det til Xbox? (Den gamle, altså ikke Xbox 360)

Lenke til kommentar

Ja nå har min TV også kommet ;) Jeg er utrolig fornøyd så langt!

 

Eneste jeg kan klage på er at PIP funksjonen ikke fungerer særlig bra.

 

Jeg syntes at bildet var bra sånn som det er som default, men det kan nok gjøres bedre, og det trenger jeg hjelp til. Er det noen med denne TVen som kunne fortalt hva jeg skal sette de forskjellige instillingene for å få best filmopplevelse? Jeg ser mye på HD materiell via DVI-D fra PC-en, og det er veldig bra syntes jeg, men kanskje TV kanalene kunne blitt litt bedre. (Det er jo bare kabelTV med ikke alt for godt signal, så kan ikke kreve så mye)

 

Uansett, fargeinstillingene er vel det jeg sliter med å få stillt inn. Takker for all hjelp som kommer ;)

Lenke til kommentar

Er litt i tvil om jeg skal ha HK eller GI, selv om det visstnok ikke er store forskjellen på dem.

Hvis jeg skal ha GI må jeg bestille snart, ettersom mpx ikke har så mange igjen på lager og jeg ikke vet om tv-en produseres lenger eller om de har noen på et fjernlager.

Men hvis jeg bestiller nå kommer den litt ut i neste uke, som er eksamensuke for meg. Jeg kan ikke da sitte hjemme for å motta en pakke som kommer "mellom 08:00 og 16:00" når jeg har eksamen fra 09:00 til 15:00.

Gah, frustrerende.

Lenke til kommentar
Oi sann! Jeg som skulle koble PC-en til tven når jeg fikk den i morgen, men kan jo bare overføre bilde! har hdmi-dvi kabel, så trenger noe til å overføre lyd med, men med hva?

 

Bør helst kunne kjøpes fra elkjøp eller siba, og bør vell være 2-3meter lang.

 

Vanlig minijack holder. Så tar du fra lydutgangen på lydkortet/hovedkortet, til PC Audio In under DVI porten. Det eneste dumme er at det må være "hann" i begge ender. Eller er ikke sikker på om det er han, men enkelt forklart, pinne på begge sider, ikke hull ;)

 

Jeg er forresten MEGET imponert over TVen! Har akkurat sett ferdig Shooter i HD på den. Var en opplevelse!

Lenke til kommentar
Oi sann! Jeg som skulle koble PC-en til tven når jeg fikk den i morgen, men kan jo bare overføre bilde! har hdmi-dvi kabel, så trenger noe til å overføre lyd med, men med hva?

 

Bør helst kunne kjøpes fra elkjøp eller siba, og bør vell være 2-3meter lang.

 

Vanlig minijack holder. Så tar du fra lydutgangen på lydkortet/hovedkortet, til PC Audio In under DVI porten. Det eneste dumme er at det må være "hann" i begge ender. Eller er ikke sikker på om det er han, men enkelt forklart, pinne på begge sider, ikke hull ;)

 

Jeg er forresten MEGET imponert over TVen! Har akkurat sett ferdig Shooter i HD på den. Var en opplevelse!

 

Med HDMI kabel fra PC-en kan du ikke få inn lyd på tven, siden jackkabelen går inn på PC'delen mens HDMI'en går inn på HD'delen, dette kan du se på fjernkontrollen. Men du kan få lyd ut på f.eks 2.1 høytalere hvis disse går ut fra pc'ens lydkort.

Det du kan gjøre er å kjøpe en VGA kabel, bildet blir cirka like bra i filmer og bedre i vanlig modus.

Lenke til kommentar

nå har jeg også fått tven! Bruker den som pc skjerm nå, og det fuker fett. Men hvordan stiller jeg inn farge og slikt? Da jeg trykka på menu fikk jeg bare opp backlight, contrast og brightness.

 

Nå er skjermen svært grønn...

 

Driver å leser manualen.....

 

EDIT: Nå fantjeg det ut. Har jo ikke kbael inn til tven enda så får ikke sjekket tv kvaliteten. Når jeg tok menu i tv-modus fikk jeg flere valg, men synes fortsatt fargene per litt merkelige.

 

Har brukt innstillingene som står ett par poster overnfor.

 

EDIT: noen som har noen bra innstilinger? Grønn fargen er fortsatt veldig sterk her. Må jeg gjøre noe for at det skal bli lagret eller noe?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Har ikke merket noe spesielt mye grønntone i min (fikk den i dag:))

Det eneste negative jeg har å si om TV-en er at skjermen "blør" (?)litt nedre i hjørnene. Altså, lyset baklyset kommer frem og viser alt for sterkt på en måte. Irriterende når det er svart på skjermen, men blir vel vant til det... Er ikke noen måte å bli kvitt dette på eventuelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...