Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Nå har også jeg tanker om å kjøpe meg Tatung 32" fra komplett.

Min nåværende tv er en ca 4-5 år gammel 21" så blir nok fornøyd uansett hva jeg kjøper. Men må si jeg liker hva jeg hører om Tatung.

Tven blir hovedsakelig brukt til kabel-Tv og ps2/filmer.

Kommer vel med en tilbake melding etter å ha kjøpt og prøvd den en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan komme med noen anbefalte innstillinger for tven?

Fargene blør veldig, håper dette kan fikses med innst...

8922476[/snapback]

Litt sent, men...

Kjære kunde

Takk for at du kjøpte Tatung V32MCHK.

For å optimalisere bildekvalitet vil vi anbefale at du justerer innstillingene etter følgende normer:

FOR V32MCHK:

BakLys: 45

Lys:35

Farge:35

Kontrast:40

Skaphet: 2

Støyred: Av.

EDIT

Må bare skryte litt at jeg kjøpte Tatung 42" 1080p i dag (kr. 8995). Nå har jeg 2 Tatung 32" og 1 Tatung 42" (pluss en Hyundai 32"). :)

Endret av jokab
Lenke til kommentar
hva er forskjellen på V32mchk og V32mchk-ee1??

8948479[/snapback]

MCHK EE1 modellen har digital tuner som støtter MPEG-2 datakomprimering. Dette er noe som blir brukt i Svenske og Danske bakkenettet og er uvesentlig for norske forbrukere, ettersom det her i landet kommer til å bli brukt H-264 (MPEG-4) komprimering i bakkenettet som er under utbygging. Og DVB-T som er standard idag for digital kringkasting kommer til å bli byttet ut med annen generasjons DVB-T2 som standard.

Lenke til kommentar
Noen som veit om man kan få lyden på phono-pluggene inn på TV'en, mens man har koblet til VGA?

8946267[/snapback]

Ingen som veit noe om dette? Og pluggen som skal være PC-lyd, er det vanlig jack eller minijack?

Er det noen som kan komme med noen anbefalte innstillinger for tven?

Fargene blør veldig, håper dette kan fikses med innst...

8922476[/snapback]

Litt sent, men...

Kjære kunde

Takk for at du kjøpte Tatung V32MCHK.

For å optimalisere bildekvalitet vil vi anbefale at du justerer innstillingene etter følgende normer:

FOR V32MCHK:

BakLys: 45

Lys:35

Farge:35

Kontrast:40

Skaphet: 2

Støyred: Av.

EDIT

Må bare skryte litt at jeg kjøpte Tatung 42" 1080p i dag (kr. 8995). Nå har jeg 2 Tatung 32" og 1 Tatung 42" (pluss en Hyundai 32"). :)

8950475[/snapback]

Hvor finner man innstillinger for kontrast skarphet og støyred?

Lenke til kommentar

Sliter med det samme, har bakkenettet i Scart 1 og PS2 i Scart 2.

Oppsettet kommer hver gang jeg skrur av/på tv'n.. irreterende!!

Kan noen være greie å fortelle meg hvordan jeg kan "slå" av oppsettet som vises hver gang jeg slår på tv`n, det kommer opp innstillinger som Velg land, velg språk etc.

(Tatung 32" LCD-TV V32MCHK )

På forhånd takk!

8935231[/snapback]

Lenke til kommentar

MCHK EE1 modellen har digital tuner som støtter MPEG-2 datakomprimering. Dette er noe som blir brukt i Svenske og Danske bakkenettet og er uvesentlig for norske forbrukere, ettersom det her i landet kommer til å bli brukt H-264 (MPEG-4) komprimering i bakkenettet som er under utbygging. Og DVB-T som er standard idag for digital kringkasting kommer til å bli byttet ut med annen generasjons DVB-T2 som standard.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvorfor MCHK EE1 er billigere, den har jo liksom en ekstra funksjon hvis jeg forstod ovenstående post riktig?

Har lyst til å bestille i dag, men er usikker på om det er det samme å kjøpe V32MCHK EE1 eller V32MCHK. Plager ikke meg at den er 500kr billigere :)

Edit: Leste postene over litt nøyere... høres litt dumt ut å kjøpe MCHK EE1

Endret av Livert
Lenke til kommentar

Men så har jo MCHK EE1 ligget over V32MCHK i pris tidligere, så den kan vel ikke være noe dårligere?

Dersom det bare er de nevnte ekstra funksjonene (som man ikke har bruk for) som er forskjellen på dem, så er vel ikke det i seg selv en grunn til ikke å kjøpe EE1-modellen?

Liker forresten utseende på den mye bedre også... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...