Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har testet den opp mot PC ved bruk av VGA og HDMI? Hørt noen rykter at man får 1:1 pixelmapping ved bruk av VGA. Skulle likt å hørt hva folk her mener er den beste tilkoblingen til PC.

BTW.. henter min på NetShop Oslo imorgen. =)

8909044[/snapback]

Da forventer jeg at du tester det for oss andre. :thumbup: Pleeeease... :innocent:

Orker ikke kjøpe enda en kabel til 360'en så derfor kommer den til å kobles til med VGA og da hadde det vært fint om noen kunne teste om skjermen støttet 1:1 over HDMI som pc'n kommer til å bli koblet til.

Og dersom du har sett andre lcd-tv'er du kan sammenligne med så hadde også det vært knall. Dette gjelder forøvring alle i denne tråden. :p Får tak i Tatungen for 3000 dersom jeg vil, men er litt skeptisk til å kjøpe så billig tv da den skal brukes til PC, 360 og TV (samtidlig). :p

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt min. Blir min første LCD-tv, så dette blir artig. Vet ikke helt hva jeg skal forvente eller sammenligne med, men spennende blir det ihvertfall!

8915213[/snapback]

Ser ut som du og jeg fikk de to siste, for nå står det at det kun er på fjærnlageret :)

Lenke til kommentar

Fant dette tidligere i tråden:

Bakbelysn: 30, Kont: 45, Lysh: 30, Farge: 37, Skarph: 0 og Støyred: Av til kveldsbruk. dagslys setting nesten lik (Bakbel: 45 og Lysh: 35 og Farge: 35)."

Har du muligheten til å teste analoge tv-signaler samt PC gjennom VGA og DVI->HDMI? :)

Stå på. Håper du får fikset fargene.

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt fristet til å kjøpe denne tv'en selv. Etter all skryten den har fått kan det liksom ikke gå galt til 4000 kr. Jeg har råd til mer men er det egentlig nødvendig? Minnes for en 3-4 år siden når jeg skulle kjøpe 32" CRT og jeg tenkte som så at jeg skulle kjøpe noe "skikkelig", uerfaren som jeg var endte jeg opp med å betale mye for en tv som egentlig ikke var all verden. Følte meg ikke særlig bra etterpå.

Nå kommer jeg ikke til å forvente noe annet enn "mye for pengene" og så lenge den duger kommer jeg til å være fornøyd. Kommer til å bruke den hovedsakelig til spilling (PS3 og X360). Tenkte først at det ville bli for lite tilkoblinger, til jeg fant ut at X360 (non-elite) ikke har HDMI.

Noen som har spilt mye på tv'en og kan komme med erfaringer eller?

Endret av toygard
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte denne hos Netshop for et par måneder siden og jeg er veldig fornøyd. Ingen problemer med å anbefalle denne til alle som ikke har lyst til å ta opp lån for et tv kjøp ;)

Brukes primært til tv og pc skjerm via VGA, enda ikke kjørt HD-film eller 360/ps3

Konklusjon: løp og kjøp

8490335[/snapback]

Hei

Har også kjøpt denne versjonen, eneste jeg ikke er fornøyd med er DVD via HDMI kontakten. En stripe midt på med masse sort under og over. Har ikke prøvd med Scart ennå.

Lenke til kommentar

Hadde vært knall dersom noen testet PC via HDMI, enten gjennom DVI->HDMI eller direkte. Får man 1:1 pixelmapping da?

Og hvordan er det å velge input på tv'n? Eneste forholdet jeg har til slik tv fra før er at man får opp en liste der man velger HDMI 1, 2, SCART 1,2 etc. Veldig hendig. :) Er det slik på Tatungen også?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Hadde vært knall dersom noen testet PC via HDMI, enten gjennom DVI->HDMI eller direkte. Får man 1:1 pixelmapping da?

Og hvordan er det å velge input på tv'n? Eneste forholdet jeg har til slik tv fra før er at man får opp en liste der man velger HDMI 1, 2, SCART 1,2 etc. Veldig hendig. :) Er det slik på Tatungen også?

Takker for svar.

8928954[/snapback]

Les bruksanvisningen da! ;)

Bruksanvisning til Tatung V32MCHK

Lenke til kommentar

Burde jeg finne det jeg spurte om i bruksanvisningen? Skummet gjennom den 2 ganger og fant ikke noe om noe, jeg. :)

Men uansett så leste jeg isted at komplett får tilbud på 42 tommeren til Tatung på mandag. Får jeg den ned i 6-7000 gjennom jobb så går jeg for den, gjør jeg ikke det så blir det denne. :)

Lenke til kommentar

Dette fant jeg heller ikke svar på i bruksanvisningen.. :blush:

Det var derimot ditt neste spm jeg svarte på:

8928954[/snapback]

På TV'en gjør du som beskrevet på side 7 i manualen (side 9 i Acrobat Reader)

På fjernkontrollen gjør du som beskrevet på side 17 i manualen (side 19 i Acrobat Reader)

Så får jeg håpe det var det du mente da.. :innocent:

Jeg har forresten bestilt et stykk V32MCHK nå.. :cool:

Endret av JrRRr
Lenke til kommentar

Har siklet litt på denne tatungen en stund etter all skryten den har fått, og denne uken er den på billig salg på komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334624. :dribble:

Men samtidig så er jeg skeptisk til hva denne tvèn egentlig er god for, spesielt etter skrekkopplevelsen det er å se på alle de billige jalla LCD-skjermene som henger rundt omkring i butikkene for tiden. Ikke får jeg sett denne Tatungen før jeg eventuelt kjøper den heller.

Men uansett, jeg vil gjerne få noen tilbakemeldinger på et spørsmål som er tatt opp utallige ganger på diverse forumer, men som jeg aldri har sett et skikkelig svar på. Hvordan funker denne skjermen på FOTBALL-sendinger? :hmm: Tenker da spesielt på etterslep og korning.

I og med at jeg bare har hatt CRT-tver til nå (av den billige og lille typen), er jeg også spent på hvordan en skjerm som denne tatungen vil fungere på vanlig kabel-tv (analogt?).

Tvèn vil bli mest brukt til kabel-tv, DVD, playstation 2 og muligens PC dersom jeg finner det for godt. Har djevelsk lyst på en 42PV70, men siden budsjettet ikke tillater det er muligens dette et greit alternativ inntil videre?

På forhånd takk for eventuelle svar! :thumbup:

Hilsen en meget usikker herremann på tv-/flatskjerm jakt...

Lenke til kommentar
Har siklet litt på denne tatungen en stund etter all skryten den har fått, og denne uken er den på billig salg på komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334624:dribble:

Men samtidig så er jeg skeptisk til hva denne tvèn egentlig er god for, spesielt etter skrekkopplevelsen det er å se på alle de billige jalla LCD-skjermene som henger rundt omkring i butikkene for tiden. Ikke får jeg sett denne Tatungen før jeg eventuelt kjøper den heller.

Men uansett, jeg vil gjerne få noen tilbakemeldinger på et spørsmål som er tatt opp utallige ganger på diverse forumer, men som jeg aldri har sett et skikkelig svar på. Hvordan funker denne skjermen på FOTBALL-sendinger?  :hmm: Tenker da spesielt på etterslep og korning.

I og med at jeg bare har hatt CRT-tver til nå (av den billige og lille typen), er jeg også spent på hvordan en skjerm som denne tatungen vil fungere på vanlig kabel-tv (analogt?).

Tvèn vil bli mest brukt til kabel-tv, DVD, playstation 2 og muligens PC dersom jeg finner det for godt. Har djevelsk lyst på en 42PV70, men siden budsjettet ikke tillater det er muligens dette et greit alternativ inntil videre?

På forhånd takk for eventuelle svar!  :thumbup:

Hilsen en meget usikker herremann på tv-/flatskjerm jakt...

8942874[/snapback]

Hei - om du bor i nærheten av en av Datakjedens butikker får du se TV Live!

Du finner adresser på www.tatung.no

Tatung Nordic - Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...