krroold Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg vurderer å kjøpe en TV i 5000 kr klassen. Lurer på hvordan denne er i forhold til Samsung LE32S62B som er ukens tilbud på komplett til 5000,- Da tenker jeg spesielt med tanke på PC som signalkilde. Klarer Tatung 1-1 pixelmapping via VGA eller HDMI-DVI? 9135156[/snapback] Lurer på det samme. Jeg kan kjøpe TV i prisklassen 4000-8000 så jeg vet ikke enda hva det blir til. Lenke til kommentar
aVertigo Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Tatung 32 klarer (etter det jeg har lest, hørt og sett) bare 1:1 pixelmapping via VGA. Noen som kan sjekke dette? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Tatung 32 klarer (etter det jeg har lest, hørt og sett) bare 1:1 pixelmapping via VGA. Noen som kan sjekke dette? 9136180[/snapback] Jeg har Tatung V32MCHK, og den klarer fint pixelmapping via HDMI/DVI. Pga begrensninger i hvordan skjermkort virker må man kjøre på 1360 x 768. Dermed mister man 3 pixelrader på hver side. Det er knapt merkbart, og vel verdt for å få 1:1 mapping. Endret 24. juli 2007 av jobra1 Lenke til kommentar
kgjosund Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har kjøpt denne TVen jeg også etter å ha lest alt det flotte som blir skrevet om den overalt. Jeg har koblet PCen til via VGA og kjører 1360x768. Kjører Vista Media Center og ser TV gjennom dette. Bildet på TV-sendinger (analog kabel-tv) er helt greit. Avspilling av HD-materiale er rett og slett vakkert! Jeg har dog et problem med at jeg har diagonale linjer som vandrer over skjermen. Dette kan ikke sees når jeg ser på TV eller spiller film, men merkes godt når Media Center sine blå statiske bilder vises. Er det noe jeg kan gjøre for å fjerne dette? Er det noe som kan stilles på skjermkortet, eller er det rett og slett en dårlig VGA-kabel (hadde bare en liggende fra en gammel skjerm). Vil dette eventuellt bli bedre hvis jeg velger å bruke DVD-HDMI kabel i stedet? Lenke til kommentar
aVertigo Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg ville anbefalt en DVI til HDMI, forskjellen er jo at med DVI og HDMI får du digitale signaler fra PC til TV, noe som er mye bedre Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ja - men om du får tlf eller brev fra lisens-innkrevere får du bare far/mor/onkel/kammerat til å ringe å si at han har kjøpt den. (Been there - done that) 9116904[/snapback] så det går? Mener du da si at han/hun kjøpte den i første omgang, eller kjøpte den brukt i ettertid? sendte mail til komplett først, og sa tilsvarende xD 9118116[/snapback] Beklager, så ikke denne før nå. Kjøpte den til bo-kollektivet når jeg studerte; brukte mitt navn, men fars adresse. Fikk likevel lisenskrav. Far ringte da og spurte hvorfor og etter mye om og men spurte far "Men dersom jeg hadde eid den da?". Svar: "Da hadde alt vært greit". Da svarte min far så fint: "OK - nå har jeg kjøpt den av han". (...) "Ha det bra" - "Ha det bra, ja". Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg ville anbefalt en DVI til HDMI, forskjellen er jo at med DVI og HDMI får du digitale signaler fra PC til TV, noe som er mye bedre 9139830[/snapback] Desuten trenger du det for avspilling av HDCP-materiale Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 1) ALLE må ta bilder av tven! Hvordan funker tven koblet opp mot pc/htpc? Bruker dere VGA inngang da eller? pga. pixelmapping? 2) Kan man sitte ca. 2meter unna tven koblet opp mot pc og chatte på msn f.eks.? 3) Hvordan er det å spille pc spill på tven? savner du pc skjermen? Like bra kvalitete? Lenke til kommentar
kgjosund Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg ville anbefalt en DVI til HDMI, forskjellen er jo at med DVI og HDMI får du digitale signaler fra PC til TV, noe som er mye bedre 9139830[/snapback] Betyr det at forstyrrelsene i bildet vil forsvinne eller i alle fall bli redusert? Er dette den typen kabel jeg trenger? https://prisguiden.no/product.php?productId=64103 Eller går den bare feil vei? Regner med at kvaliteten på kabelen spiller mindre rolle siden signalene likevel går digitalt? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg ville anbefalt en DVI til HDMI, forskjellen er jo at med DVI og HDMI får du digitale signaler fra PC til TV, noe som er mye bedre 9139830[/snapback] Betyr det at forstyrrelsene i bildet vil forsvinne eller i alle fall bli redusert? Er dette den typen kabel jeg trenger? https://prisguiden.no/product.php?productId=64103 Eller går den bare feil vei? Regner med at kvaliteten på kabelen spiller mindre rolle siden signalene likevel går digitalt? 9155558[/snapback] riktig det! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hvordan får man bort autostartmenyen? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har aldri hatt noen autostartmeny. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hvordan får man bort autostartmenyen? 9161266[/snapback] Det står nevnt minst to ganger tidligere i tråden. Du setter den antennepluggen rett i TV'en - ikke i boksen, søker opp kanaler på f.eks kanal 30 eller noe, og plugger den tilbake i boksen. Vips, den blir borte! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hvordan får man bort autostartmenyen? 9161266[/snapback] Det står nevnt minst to ganger tidligere i tråden. Du setter den antennepluggen rett i TV'en - ikke i boksen, søker opp kanaler på f.eks kanal 30 eller noe, og plugger den tilbake i boksen. Vips, den blir borte! 9162695[/snapback] Den antennepluggen? Har jeg gått glipp av noe her? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Det er så mange som sier at kontrollen er stygg. Noen som har bilde? Noen som har kjøpt en ny og rimelig som dere kan poste link til her? 9122498[/snapback] Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 9126744[/snapback] min kontroll er ikke helt lik. Jeg har blant annet volum og opp/ned med kanalene på høyre siden ved nummer tastene. Har da den versjonen som var på tilbud med dekoder som vi ikke trenger i Norge. Endret 29. juli 2007 av Freud Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Den antennepluggen? Har jeg gått glipp av noe her? 9164812[/snapback] Se på bildet: http://www.permo.no/Diverse/TV_apparatkabel.jpg Hvis du har f.eks kabeltv fra Get må du ta denne ut fra Get-boksen, plugge den direkte inn i TV'en, søke opp kanalene der, for så å plugge den inn i Get-boksen igjen. Regner med at det er samme prosedyre for andre kabeltv-aktører også. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Den antennepluggen? Har jeg gått glipp av noe her? 9164812[/snapback] Se på bildet: http://www.permo.no/Diverse/TV_apparatkabel.jpg Hvis du har f.eks kabeltv fra Get må du ta denne ut fra Get-boksen, plugge den direkte inn i TV'en, søke opp kanalene der, for så å plugge den inn i Get-boksen igjen. Regner med at det er samme prosedyre for andre kabeltv-aktører også. 9165327[/snapback] Bruker ikke noe antenne-kabel. Eneste jeg har plugga i TV-en er en PS3 gjennom HDMI og PC gjennom VGA. Er det umulig og få TV-en til å starte opp på HDMI-signal? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hadde forresten vært morsomt om eiere av denne tatungen kunne lagt ut noen bilder av skjermene sine her i tråden. Sikkert fler enn meg som har lyst å se de Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Noen her som har prøvd å koble til PS2/Wii med medfølgende SCART og RGB-SCART og kan fortelle meg om de merket noen forskjell? Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ja - men om du får tlf eller brev fra lisens-innkrevere får du bare far/mor/onkel/kammerat til å ringe å si at han har kjøpt den. (Been there - done that) 9116904[/snapback] så det går? Mener du da si at han/hun kjøpte den i første omgang, eller kjøpte den brukt i ettertid? sendte mail til komplett først, og sa tilsvarende xD 9118116[/snapback] Beklager, så ikke denne før nå. Kjøpte den til bo-kollektivet når jeg studerte; brukte mitt navn, men fars adresse. Fikk likevel lisenskrav. Far ringte da og spurte hvorfor og etter mye om og men spurte far "Men dersom jeg hadde eid den da?". Svar: "Da hadde alt vært greit". Da svarte min far så fint: "OK - nå har jeg kjøpt den av han". (...) "Ha det bra" - "Ha det bra, ja". 9140042[/snapback] Jeg sendte mail til komplett om dette i dag.. Og spurte hva de gjorde hvis noen (rent hypotetisk) kjøpte en tv. De kunne fortelle at de meldte inn fakturaadressen til NRK automatisk. Løsningen er vel da å sette din fars/mors/onkel navn og adresse og deg selv og din adresse som leveringsadresse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå