kjekay Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Veldig bra bilde særlig på filmer og pc-spilling. Analoge sendinger takler den også kjempebra, men du må justere ned på lys, skarphet og kontrast når du får den for forhåndsinstillingene er ikke pene, mildt sagt Sånn surfing og skrivebordsbehandling er ganske bra, men like skarpt som en LCD pc-skjerm blir det ikke akkurat, men fullt mulig å lese. Pixelmappinga er litt merkelig og, det virker som om den tror den er 38 tommer og ikke 37. Kjører 1280x1024 75hz ut fra pc'en til pc-skjerm og tv samtidig(tv'en skalerer det automatisk til 1920x1080i 50hz), og skrivebordet blir ørlite granne strukket ut over panelet på tv'en (man ser f.eks bare 2/3 av startlinja i bunnen). Kjører du kun til TV'en kan du kjøre 1280x720p isteden, da blir bildet perfekt, men på pcskjermen litt smalt(med mindre du har widescreen da) Sorry er litt trøtt Endret 22. juli 2007 av kjekay Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Litt OT, men likevel: Jeg har skrudd meg til bra bilde på film via VGA, men oppløsningen på utsignalet er jo ikke optimalt. Finnes det en måte å få PC-en til å oppskalere DVD-bildet slik at det blir "nesten-HD"? Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det igrunn noe vits i å vente på en evt. modell av type 32" som støtter det digitale bakkenettet? Noen som har en anelse om en er i anmarsj? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har akkurat fått overtalt samboern, så nå blir det jaggu Tatung 32" her i gården og. Gleder meg som en unge Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det er så mange som sier at kontrollen er stygg. Noen som har bilde? Noen som har kjøpt en ny og rimelig som dere kan poste link til her? 9122498[/snapback] Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ja fjernkontrollen er grøsselig. Den ser ut som noe fra et sovjetisk kontrollpanel fra 70-tallet. Men strengt tatt så gjør jo det ingen verdens ting. Dessuten så bruker jeg dekoder så jeg bruker den nesten ikke uansett. Lenke til kommentar
Intercom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ja fjernkontrollen er grøsselig. Den ser ut som noe fra et sovjetisk kontrollpanel fra 70-tallet. Men strengt tatt så gjør jo det ingen verdens ting. Dessuten så bruker jeg dekoder så jeg bruker den nesten ikke uansett. 9127293[/snapback] Get dekoder eller? Lenke til kommentar
thoomaas Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg fikk min " Tatung 32" LCD-TV V32MCHK-EE1 " får noen dager siden. Er kjempe fornøyd med den, bilde er kjempe bra til den prisen. Så Tippeligarunden på den nå i helgen, funker supert til dem som vil se fotball. Men jeg sliter med å få tilkoblet steroanlegget mitt til tven. Det har funket på alle andre tver jeg har hatt, men kommer ikke noe lyd på denne, må jeg trykke på noen instillinger ? Noen som kan hjelpe med dette ? Mvh Thomas Endret 23. juli 2007 av tomballa Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Get dekoder eller? Nei, canal digital. Jeg tror jeg skal kjøpe meg en slik TV så fort den er på lager på noen plasser!Jeg skal ha den tilkoblet PC med HDMI - DVI kabel og da lurer jeg på hvordan det er med tilkobling av lyd. Kan jeg bruke 3.5mm - 3.5mm eller hva? Hvordan er det også med tilkobling av andre høyttalere(feks PC høyttalere) ? Det er så mange som sier at kontrollen er stygg. Noen som har bilde? Noen som har kjøpt en ny og rimelig som dere kan poste link til her? 9122498[/snapback] Har testet oppkobling til PC med HDMI-DVI nå. Og jeg klarer ivaffal ikke å koble til lyd. Har prøvd med både 3.5mm-3.5mm, og 3.5mm-2x Phono RCA uten resultater. Med VGA og s-video fungerer lyd fint. Har noen andre klart å koble til lyd fra pc med HDMI-DVI + lydkabel? Det er jo håpløst om Tatung ikke ha gjort det slik at tv'n støtter dette! Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Når det gjelder lyd ut når man ser på TV-kanaler bruker jeg bare et billig scart-adapter fra Clas Ohlson: Deretter er det bare å koble på vanlige phonokabler og rett inn i forsterker. Funker supert! Endret 23. juli 2007 av jobra1 Lenke til kommentar
Ev1BL Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ja jeg har nå også kjøpt denne TV'en og holder nå på å sette den opp. Jeg har en slik s-video til scart kabel som jeg skulle koble den til PC'en med, men da får jeg bare svart/hvit. Noen tips? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ja jeg har nå også kjøpt denne TV'en og holder nå på å sette den opp. Jeg har en slik s-video til scart kabel som jeg skulle koble den til PC'en med, men da får jeg bare svart/hvit. Noen tips? 9128856[/snapback] Kjøp en S-video til S-video. Ellers kan du søke på diskusjon.no er mange tråder om emnet som tar for seg ulike løsninger. Har du prøvd begge scart-kontaktene? Det er sannsynligvis bare en som støtter S-video. Lenke til kommentar
thoomaas Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har nettopp prøvd med en slik scart-adapter, men kommer forsatt ikke noe lyd i anlegget. Skal tven stilles inn på noe for at lyden skal virke ? Mvh Thomas Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg har nettopp prøvd med en slik scart-adapter, men kommer forsatt ikke noe lyd i anlegget. Skal tven stilles inn på noe for at lyden skal virke ? 9129122[/snapback] På menyen tilkoblinger på tv'en valgte jeg TV på begge scart-utgangene. Da fikk jeg lyd ut via scart-adapter og phono-plugger. Endret 23. juli 2007 av jobra1 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) *** tullet - klokka er mye*** Endret 24. juli 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Noen her som har klart å fått stillet TVen riktig inn med dvi-hdmi kabel og ikke minst er det noen som har fått lyd (fra TVen) når TVen er plugget til med dvi-hdmi? Endret 24. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 DVI sender ikke ut lyd - så det kan jo ikke gå? Samme gjelder for s-video; kun bilde - ikke lyd. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 DVI sender ikke ut lyd - så det kan jo ikke gå? Samme gjelder for s-video; kun bilde - ikke lyd. 9131635[/snapback] Han mener ved bruk av en ekstern lydkabel i tillegg til dvi-hdmi. Jeg klarer heller ikke å få lyd med dette, noen andre? Lenke til kommentar
ersa Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg vurderer å kjøpe en TV i 5000 kr klassen. Lurer på hvordan denne er i forhold til Samsung LE32S62B som er ukens tilbud på komplett til 5000,- Da tenker jeg spesielt med tanke på PC som signalkilde. Klarer Tatung 1-1 pixelmapping via VGA eller HDMI-DVI? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg tror vi kom frem til at den gjør det via begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå