^fmj Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Har ikke lest gjennom hele tråden, men sitter å funderer på å kjøpe 32"eren..Hvordan fungerer den i lag med PS3? Bra bilde eller ikke all verden? Er hovedsakelig til bruk med PS3 jeg evt. kommer til å kjøpe den. Følger det med HDMI kabel eller må det kjøpes utenom? 9093894[/snapback] Det følger ikke med noen HDMI kabel, hvordan den er i forhold til PS3 vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Et tips til de som vurderer Tatung 32 tommer: På Avforum.no har de et felleskjøp på 37 tommers Tatung for 5500 kroner: http://avforum.no/forum/powerbuy-felleskjo...nteressant.html Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Et tips til de som vurderer Tatung 32 tommer: På Avforum.no har de et felleskjøp på 37 tommers Tatung for 5500 kroner: http://avforum.no/forum/powerbuy-felleskjo...nteressant.html 9094727[/snapback] Iflg. den personen jeg snakket med på Netshoposlo var kvaliteten på bildepanelet bedre i 32" enn 37" (hvis jeg forsto han riktig). Han anbefale meg i alle fall å gå for 32" fremfor 37" hvis hovedområdet var spill, dvd og get. 5500 var jo ikke en dårlig pris, for all del. Lenke til kommentar
Intercom Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Kan ikke noen heller mekke en powerbuy deal på 32"'eren slik at det er mulig å få den til 3999,- igjen. Føler det er litt uaktuelt å betale MER for en tv enn den har kostet før. Prisforandringen skal helst skje andre veien Håpa den skulle komme på ukens tilbud denne uken på en eller annen netshop, men neida. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Kan ikke noen heller mekke en powerbuy deal på 32"'eren slik at det er mulig å få den til 3999,- igjen. Føler det er litt uaktuelt å betale MER for en tv enn den har kostet før. Prisforandringen skal helst skje andre veien Håpa den skulle komme på ukens tilbud denne uken på en eller annen netshop, men neida. 9097752[/snapback] Jeg hentet TVen min fra NetshopOslo i dag, og betalte kun 3995,-. Spør du etter en god pris får du en har jeg fått erfare Lenke til kommentar
Intercom Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg hentet TVen min fra NetshopOslo i dag, og betalte kun 3995,-. Spør du etter en god pris får du en har jeg fått erfare 9097924[/snapback] Oi Du hadde lagt av en for lenge siden? Eller kan jeg bare stikke dit, ta med fire laken og hente en slik tv på dagen? Èn ting til: Noen som var hvordan det er å se fotballkamper på 37"'eren? Og om 37" blir latterlig stort å ha på en 11m^2 hybel? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg hentet TVen min fra NetshopOslo i dag, og betalte kun 3995,-. Spør du etter en god pris får du en har jeg fått erfare 9097924[/snapback] Oi Du hadde lagt av en for lenge siden? Eller kan jeg bare stikke dit, ta med fire laken og hente en slik tv på dagen? Èn ting til: Noen som var hvordan det er å se fotballkamper på 37"'eren? Og om 37" blir latterlig stort å ha på en 11m^2 hybel? 9098028[/snapback] Jeg var innom butikken og snakket med en kar på mandag - og i dag var den klar til henting. De hadde kun fått inn et begrenset antall, men jeg skulle tro at du også ville få samme tilbudet om du spør pent. Det er vel mulig du må vente noen dager på å motta den, men det er det virkelig verdt. Har satt opp TV'en nå - og med fabrikkinnstillingene var den veldig skuffende. Trodde ikke at innstillinger kunne ha SÅ mye å si, for nå er bildet virkelig flott. Det er (selvsagt) best på PS3 via HDMI, men jeg har ingenting å utsette på verken DVD (scart) og kabel-tv (scart) ennå. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Sånn, da er Tatungen på vei hjem til meg også! Klarer ikke vente. Har sitti her og sikla på denne tråden i lang tid nå, og endelig var det min tur til å bestille. Tok EE1- versjonen fra MPX, drøye 4400 kr. Er vel ikkeno dårlig på den versjonen i forhold til "orginalen"? GLEDER MEG! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Den har digital tuner, det er eneste forskjellen. Den digitale tuneren er rimelig ubrukelig for oss nordmenn. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Sånn, da er Tatungen på vei hjem til meg også! Klarer ikke vente. Har sitti her og sikla på denne tråden i lang tid nå, og endelig var det min tur til å bestille. Tok EE1- versjonen fra MPX, drøye 4400 kr. Er vel ikkeno dårlig på den versjonen i forhold til "orginalen"? GLEDER MEG! 9098993[/snapback] Hvorfor valgte du den versjonen? Pga. designet med sølvkant nederst istedenfor helsvart? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Valgte den fordi det var den de hadde på lager. Prisen var den samme, og jeg er ikke så nøye på design Lenke til kommentar
Brostuen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har akkurat kjøpt denne tvn. Er kjempe fornøyd:D Kjempe bilder! Men jeg lurer på en ting. Hvordan får jeg søkt inn kanaler på tvn? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Èn ting til: Noen som var hvordan det er å se fotballkamper på 37"'eren? Og om 37" blir latterlig stort å ha på en 11m^2 hybel? 9098028[/snapback] Jeg har 32" på et 10 m^2 rom og det er mer enn stort nok. 37" blir bare alt for stort og stygt vil jeg tro. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har akkurat kjøpt denne tvn. Er kjempe fornøyd:D Kjempe bilder! Men jeg lurer på en ting. Hvordan får jeg søkt inn kanaler på tvn? 9101559[/snapback] Hva slags løsning bruker du? Jeg som har "digital" boks fra Get bruker Scart, men for å slippe den irriterende menyen som kommer opp ved oppstart hver gang plugget jeg den analoge kabelen (den som går rett fra støpselet - vet ikke navnet på den ) i TVen og trykte på "Scan-et-eller-annet" - og den søkte da opp kanalene automatisk. Etter det plugget jeg ledningen tilbake i Get-boksen og TV-kanalene var akkurat der de skulle være. (Hvis du ikke har Get hopper du bare over det siste steget). Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har et problem med oppkobling til pc. Hver gang jeg kobler til med VGA og 1366x768 oppløsning så kommer bildet skjevt på. Altså det blir kuttet i bunnen og på venstre siden. Jeg kan fikse det i nvidia kontrolpanel men neste gang jeg kobler til så er problemet tilbake. Når jeg velger 1024x768 oppløsning så får jeg ikke dette problemet. Noen som vet hvordan det kan fikses? En ting til, er det noen måte man kan unngå at bildet blir så strukket sideveis når man bruker tv-skjermen som pc skjerm? Tvn har jo nesten samme aspect ratio som pc skjermen min, men alikevell blir alt avlangt. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Når du sender 1024x768 til skjermen blir det selvfølgelig strukket ut (medmindre du endrer aspect ratio i programmet eller driveren (hvis det er mulig). Jeg har samme skjerm. 1366x768 går ikke her. Prøv heller med 1360x768. Funker fjell hos meg både over vga og hdmi/dvi. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Når du sender 1024x768 til skjermen blir det selvfølgelig strukket ut (medmindre du endrer aspect ratio i programmet eller driveren (hvis det er mulig). Vet noen hvordan man endrer det da? Jeg har samme skjerm. 1366x768 går ikke her. Prøv heller med 1360x768. Funker fjell hos meg både over vga og hdmi/dvi. Jeg mente 1360x768, ikke 1366. Bildet blir kuttet i to kanter og det blir et tomrom i de to andre. Noen løsninger? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 @ Jorchi: Her er det en ting som spiller inn. VGA utgangen må støtte HD signalene, og jeg mener å huske at VGA ikke kan sende signaler i HD, hverken 1080i eller full HD (1080p). Da må du bruke HMDI eller DVI (hvis dvi inngangen har støtte for HDCP). 32 tommeren vi snakker om har vel ikke DVI, så da må du evnt. sende signalene fra en DVI utgang og så til en omformer eller gjennom en kabel som gjør om til HDMI. DVI til HMDI kabler finner du på mange steder, sjekk prisguide.no 9066788[/snapback] Ok, takk. Så var det altså ikke bare åtrykke på en knapp Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har et problem med oppkobling til pc.Hver gang jeg kobler til med VGA og 1366x768 oppløsning så kommer bildet skjevt på. Altså det blir kuttet i bunnen og på venstre siden. Jeg kan fikse det i nvidia kontrolpanel men neste gang jeg kobler til så er problemet tilbake. Når jeg velger 1024x768 oppløsning så får jeg ikke dette problemet. Noen som vet hvordan det kan fikses? En ting til, er det noen måte man kan unngå at bildet blir så strukket sideveis når man bruker tv-skjermen som pc skjerm? Tvn har jo nesten samme aspect ratio som pc skjermen min, men alikevell blir alt avlangt. 9102199[/snapback] Har ikke fjernsynet foran meg nå, så akkurat hva det heter, husker jeg ikke, men "auto picture" elns er den enkleste måten å få en løsning på dette. Du finner det på menyen, nummer tre eller fire fra venstre. Sliter med det samme, men av en eller annen grunn har problemet tilsynelatende blitt mindre etter hvert. Hadde vært noe om auto picture hadde egen knapp på fjernkontrollen, da hadde ikke dette vært stress i det hele tatt. Skal du unngå strekking må du kjøre 16:9 ut fra PC eller gi fjernsynet beskjed om at den får et 4:3-bilde. Det skal bare være å trykke på arc-knappen, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå