Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har lest så støtter både DVI og HDMI inngangene 1:1 pixelmapping. Er vel kalt 2:2 i specsa til TV`en.

Men mener du DVI til HDMI kabel? Helt logisk sett burde det jo støtte 1:1 pixelmapping der, hvis den støtter det på den kontakten som signalet kommer inn på, men jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, surra veldig der... Glemte at det ikke var DVI utgang på 32 tommeren... :no:

Sjekka litt nå, men fant ikke ut hvilke innganger som støtter 1:1 pixelmapping. Det står at den har 2:2 nedtrekkskompensering, noe som det står på 37 og 42 tommeren også, Testene sier at det vil si at den har 1:1 pixelmapping. Kan tenke meg at det vil fungere med HDMI inngangen :).

Det kan vel også hende at VGA inngangen også støtter 1:1 pixelmapping, men det vet jeg ikke.

Endret av aVertigo
Lenke til kommentar
Sorry, surra veldig der... Glemte at det ikke var DVI utgang på 32 tommeren...  :no:

Sjekka litt nå, men fant ikke ut hvilke innganger som støtter 1:1 pixelmapping. Det står at den har 2:2 nedtrekkskompensering, noe som det står på 37 og 42 tommeren også, Testene sier at det vil si at den har 1:1 pixelmapping. Kan tenke meg at det vil fungere med HDMI inngangen :).

Det kan vel også hende at VGA inngangen også støtter 1:1 pixelmapping, men det vet jeg ikke.

9073278[/snapback]

Rart at så mange har denne TVen, meg selv inkludert, men ingen har testet pixelmapping på DVI til HDMI ennå..

Lenke til kommentar

Har lest igjennom alle 15 sidene, og selv om det er noen negative erfaringer ser det jo ut som det er en klar overvekt av positive tilbakemeldinger.

Selv vurderer jeg å gå til innkjøp av to stk når skattepengene kommer i Oktober. En til meg selv som jeg kan se på kabeltv fra Get + spille PS3 på - og en som kan henge på veggen på hytta. TV-mottaket på hytta er ræva, så det blir vel mest aktuelt å se på DVD, men prisen på TVen er det ikke noe galt med.

Vurderer også å oppgradere til 37", men jeg har jo noen måndeder til research. Før jeg leste denne tråden hadde jeg aldri lest om Tatung, og allerede nå har jeg større tiltro til dette merket enn mange av merkene som står utstilt i butikkene rundt om i landet.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter en erstatter for min gamle 28" og Tatung 32 virker som et stødig kjøp, men åssen er den på analoge signaler, er den så dårlig som mange LCD-tver som henger på elkjøp er, eller er det klart og fint? Jeg vil tror DVD via min high-end DVD spiller via HDMI vil være nokså klart?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Virker som et genialt valg av TV den her. Noen som har tested Philips DVP5960 (dvd spiller) med den? Det den kommer il å bli brukt med i all hovedsak. Spilleren har HDMI og DVD upscaling så har håpet oppe om at filmer skal bli som nye :)

Lenke til kommentar

Pokkers tråd!

Dro innom Netshop Oslo i lunsjpausen nå nettopp for å bare ta en kikk på 32"-tven tråden handler om, og endte opp med å snakke med en veldig hyggelig kundebehandler (mulig han var litt høyere opp også). Jeg fikk hele historien om Tatung, jeg fikk se en sammenligning av Tatung 42" vs. en Sony Bravia TV og litt annet. Det virket i det hele tatt som han hadde veldig, veldig god peiling på hva han snakket om, og han ga meg en relativt fin pris også, etter at jeg nevnte supertilbudet til Komplett.

3995,- kroner ble altså summen for denne TV'en som blir rost opp i skyene. Så nå venter jeg bare på telefon fra Netshop Oslo om at de får den inn på lager - noe som kan hende i dag, eller mest sannsynlig i morgen. Veggfeste må selvsagt kjøpes med hvis det ikke blir så voldsomt dyrt!

Regn med en tilbakemelding fra meg når jeg har fått prøvd TV'en litt. Håper dere har rett nå - ellers...! :p

edit: jeg har et spørsmål forresten. når jeg skal tilkoble ps3-maskinen til tv'en, bør jeg da gå for component, eller hvordan er det? jeg mener at jeg så at 720p kun støttes via denne inngangen. hvordan blir det i såfall med tilkoblingen av get-dekoderen i tillegg?

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Hei. Så denne tråden gjennom siste artikkel på hardware.no, og husket at jeg hadde sett en tråd om den TVen.

Jeg holder altså på med et lite prosjekt for tiden.

Kort fortalt.. det går ut på å bygge en racing simulator til min store interesse av bilspill.

Og det må da altså bli kjøpt inn en skjerm, og jeg har et ganske så stramt budsjett.

Har tenkt at det skal være en 32", og så bra og billig som mulig. Denne dekker vel det?

Ser at TVen starter fra 4100kr, bestiller fra et firma, og får da altså eksl MVA.

Så til hovedspørsmålet: Hvordan er kvaliteten på denne skjermen koblet til en pc?

Hvordan vil kvaliteten være in-game?

Takk.

Link til racing simulator tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=699283&hl=

Så dette nettopp på forbruker.no testen:

Andre egenskaper verdt å nevne er

1:1 pikseladressering ved tilokbling

av PC-signaler. Det gir null

bildebeskjæring og optimal bildeskarphet.

Kjekt om man planlegger å også bruke TV-en som PC-skjerm.

Dette var jo hyggelig nytt!

Da blir det enda et spørsmål: Hva vil være beste tilkoblingsmulighet for kvalitet?

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Det har blitt en del GTR2 siden skjermen kom i hus, og det funker fett. Bruker VGA.

9084260[/snapback]

Godt å høre. Det er beste tilkoblingen for kvalitet?

Hvor god kvalitet er det egentlig? Fra elendig til sylskarp

Kan du lese alt av skrift helt uten problemer?

Lenke til kommentar
Det har blitt en del GTR2 siden skjermen kom i hus, og det funker fett. Bruker VGA.

9084260[/snapback]

Godt å høre. Det er beste tilkoblingen for kvalitet?

Hvor god kvalitet er det egentlig? Fra elendig til sylskarp

Kan du lese alt av skrift helt uten problemer?

9086256[/snapback]

Beste tilkobling er Hdmi til Hdmi eller DVI til Hdmi (da får du ikke lyd, må ha egen lydkabel).

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Når jeg kjørte med VGA til VGA justerte skjermbildet seg automatisk. Sitter nå på DVI til Hdmi og bildet er litt større enn selve skjermen. Oppløsningen som jeg kjører med er 1280 x 720, hvordan kan jeg få endret til 1366 x 768 som er tven sin oppløsning?

Lenke til kommentar
Hvilket grafikk kort har du?

PowerStrip kan hjelpe deg der...

9092950[/snapback]

For øyeblikket GF4 ti4400

Fikk lagt til den rette oppløsningen med Powerstrip nå, men når jeg prøver å bruke den går skjermen i svart.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele tråden, men sitter å funderer på å kjøpe 32"eren..

Hvordan fungerer den i lag med PS3? Bra bilde eller ikke all verden?

Er hovedsakelig til bruk med PS3 jeg evt. kommer til å kjøpe den.

Følger det med HDMI kabel eller må det kjøpes utenom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...